تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

2

ثبات در بازار محصولات پروتئینی

  • کد خبر : 141683
  • 17 اسفند 1402 - 16:37
ثبات در بازار محصولات پروتئینی
با توجه به برنامه ریزی مناسب تولید و حجم واردات گوشت قرمز گرم و منجمد، کمبودی در عرضه ایام‌پایانی سال نداریم که بخواهد منجر به التهاب قیمت در بازار شود.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که گوشت قرمز گرم و وارداتی، گوشت منجمد، ماهی و مرغ به وفور در سطح فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر موجود است به طوری‌که هیچ کمبودی در سطح عرضه وجود ندارد.

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد در همین رابطه می گوید: برای اسفند ماه ۲ هزار تن گوشت گوسفندی منجمد وارد کشور شده که اکنون در سردخانه ها است و آخرین مراحل دامپزشکی و ترخیص را طی می کند. تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ هزارتن گوشت گوساله منجمد وارد می شود که صنف و صنعت و رستوران ها را پوشش می دهد.

در ادامه جبرئیل برادری رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد در سطح شهرستان‌های استان و غرفه سازمان میادین تره‌بار با قیمت مصوب تنظیم بازاری در حال توزیع است و روند عرضه تا پایان ماه مبارک همچنان ادامه خواهد داشت.

برادری با بیان اینکه مشکلی در تامین و توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ در ایام پایانی سال نداریم، گفت : اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین التهابی در بازار شب عید، ایام نوروز و ایام مبارک ماه در تامین و توزیع این اقلام اتفاق بیفتد.

همچنین مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۷ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان است.

او حداکثر نیاز روزانه مرغ استان تهران را ۱۲۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش حجم عرضه در برابر تقاضا، نوسانی در بازار مرغ نداریم. با توجه به نوسان قیمت گوشت قرمز و افزایش تقاضا برای خرید مرغ، حداکثر نیاز روزانه کشور به ۸ هزار تن رسیده است. با وجود حجم جوجه ریزی ها و تولید مرغ، افزایش ۱۰ درصدی تقاضا در آستانه ماه رمضان و ایام پایانی سال نوسانی در بازار ایجاد نمی کند.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: امسال مجموع تولید صید و آبزی پروری به یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن رسیده است که با احتساب سرانه مصرف داخل کمبودی در عرضه نداریم.

به گفته او، با توجه به احتمال نوسان قیمت ناشی از دلال بازی عوامل واسطه و دلال انتظار می رود که دستگاه های نظارتی وارد بازار شوند تا خانوارها گرفتار سودجویی و گرانی نشوند.

قاسمی حداکثر اختلاف منطقی قیمت آبزیان از مزرعه تا سفره را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به سودجویی عوامل واسطه و دلال، بعضا اختلاف قیمت به ۳۰۰ درصد می رسد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: اگر در ایام پایانی سال افزایش قیمتی در بازار رخ ندهد، هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد و این موضوع ناشی از ازدیاد تقاضا و سودجویی عوامل واسطه و دلال رخ می دهد.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به حجم واردات گوشت قرمز منجمد و گرم در سطح بازار، قیمت گوشت داخلی در بازار کاهش یافته است؛ به طوری‌که اختلاف قیمت گوشت داخلی و وارداتی به یکدیگر نزدیک شده است.

او قیمت کنونی هرکیلو لاشه گوساله وارداتی را ۳۵۰ هزار تومان، گوساله داخلی را ۴۰۰ هزار تومان، لاشه گوسفندی وارداتی را ۲۸۰ هزار تومان و لاشه گوسفندی داخلی را ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار تومان، گوشت منجمد گوساله را ۲۸۰ هزار تومان، گوشت منجمد گوسفند را ۲۳۰ هزار تومان و ران منجمد را ۲۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

پوریان ادامه داد: با افزایش حجم روزانه گوشت گرم وارداتی و داخلی در کنار یکدیگر پیش بینی می شود که نوسانی در بازار شب عید رخ ندهد. با توجه به وفور تامین و توزیع گوشت گوسفندی و گوساله منجمد و گرم برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان نه‌تنها کمبودی نداریم، بلکه انتظار کاهش قیمت وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=141683
  • 77 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.