تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲ تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز انتقاد عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران

2

اختصاص ۱۰۵۰ دستگاه واگن مترو به تهران

  • کد خبر : 141469
  • 15 اسفند 1402 - 12:32
اختصاص ۱۰۵۰ دستگاه واگن مترو به تهران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: بر اساس جلسات دوجانبه این شرکت با شهرداری تهران، 1050 دستگاه به تهران اختصاص پیدا کرد و همچنین با یک شرکت چینی دیگر نیز قرارداد منعقد شد که قرار شد حداکثر تا 14 ماه این واگن‌ها را تحویل ایران دهند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره ناوگان حمل و نقل شهری اظهار کرد: آتش‌سوزی اخیر که در سیستم الکترونیکی RS خط ۱ متروی تهران واقع در ایستگاه شوش رقم خورد، متاسفانه موجب آشفتگی و تداخل رفت‌وآمد شهروندان تهرانی شد. مترو یکی از نعمت‌هایی است که ضمن کاهش آلودگی هوا، شهروندان می‌توانند با آن تردد داشته باشند. البته اگر واگنی جهت تردد و استفاده شهروندان وجود داشته باشد!

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین جزئیات توسعه خطوط متروی پایتخت، بیان کرد: خوشبتخانه فعالیت معطل مانده درباره ناوگان حمل و نقل شهری از سال ۱۳۹۶ را به سرانجام رساندیم. در سال ۹۷ با یک شرکت چینی جهت ساخت واگن تفاهم نامه‌ای منعقد شد که اگر ۲ الی ۳ ماه دیگر به طول می‌انجامید مهلت قرارداد به اتمام می‌رسید و تمامی تلاش‌های شورای شهر منتفی می‌شد.

وی ادامه داد: در واقع تمامی مراحل و برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته بود اما هزینه‌ای جهت ساخت واگن‌ها پرداخت نشده بود، قرار بود ۶۵۷ واگن توسط این شرکت ساخته شود که در نهایت طی یک فرایند طولانی‌مدت با کمک و حمایت شخص مستقیم رئیس جمهور، هماهنگی با بانک مرکزی، وزارت امور دارایی و سازمان برنامه و بودجه، بودجه ۲۵ درصدی آن تامین شد.

چمران عنوان کرد: بر اساس جلسات دوجانبه این شرکت با شهرداری تهران، ۱۰۵۰ دستگاه به تهران اختصاص پیدا کرد. همچنین با یک شرکت چینی دیگر نیز قرارداد منعقد شد که قرار شد حداکثر تا ۱۴ ماه این واگن‌ها را تحویل ایران دهند.

وی در ادامه درباره واگن‌ها افزود: مرحله اول واگن‌های ارسالی کاملا پیش ساخته اند که بلافاصله وارد ناوگان می‌شود اما در مرحله دوم، قطعات توسط شرکت‌های داخلی خودمان سرهمی‌بندی می‌شود.

چمران، موضوع مهم دیگر این قرارداد را «انتقال تکنولوژی» عنوان کرد و گفت: نکته حائز اهمیت، قطعات مهمی اعم از بوژی، دستگاه تولید قدرت و غیره است با انتقال تکنولوژی در ایران ساخته می‌شود و دیگر شاهد مشکلات عدیده‌ای در این زمینه نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: پاییز سال آینده، اولین بخش واگن‌ها مترو که بیش از ۳۵ واگن خواهد بود به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود و میزان واگن‌ها به ۲۰۰۰ تا افزایش می‌یابد.

چمران، کمبود اتوبوس شهری را بزرگترین مشکل حمل و نقل عمومی تهران دانست و گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری، بتوانیم حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتومبیل وارد تهران کنیم. حدود ۹۹۰ قرارداد در این زمینه بسته شده است اما متاسفانه تاکنون خودروسازان داخلی به دلایل متعدد نتوانستند این میزان را تحویل دهند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۵۰ اتوبوس نو وارد شده است. اگر شرکت‌های داخلی نیز بر تلاش خود بیافزایند نهایتاً تا پایان سال جاری می‌توانند حدود ۱۵۰ یا ۱۷۰ دستگاه تحویل دهد. به طور کلی، متاسفانه تاکنون خودروسازان داخلی تنها به ۵۰ درصد از تعهد خود در این زمینه عمل کرده‌اند.

چمران درباره خرید اتوبوس‌های جام جهانی توسط شهرداری تهران اظهار داشت: به طور کلی واردات اتوبوس کارکرده و دست دوم منتفی شده است، همچنین اتوبوس‌های جام جهانی با بهانه تراشی برخی از افراد و ارگان‌ها، تحویل کشور دیگه‌ای داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد: تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس نو وارداتی با یک شرکت چینی منعقد شده است که انشاالله حداکثر تا ۵ ماه تحویل شهرداری تهران می‌دهند. علاوه بر این، تفاهم‌نامه‌ای جهت ساخت ۵۰۰ دستگاه با شرکت داخلی منعقد شده است. پیش‌بینی می‌کنم تا پایان سال آینده این ۵۰۰ دستگاه داخلی ساخته می‌شود و قطعا تا پایان دوره شورای شهر وضعیت ناوگان حمل و نقلی پایتخت بهبود می‌یابد.

چمران در خصوص آخرین جزئیات تاکسی برقی نیز گفت: تاکسی برقی از طریق دو ارگان وزارت صمت و شهرداری تهران تامین می‌شود. تاکنون حدود ۱۰۰ تاکسی برقی توسط وزارت صنعت تامین شده تا در اختیار تاکسیرانی قرار بگیرد. همچنین قراردادی جهت خریداری تاکسی اینترنتی توسط شهرداری با یک شرکت چینی صورت گرفته است که طی فرایند مشخصی شهرداری، دستگاه‌ها را به شرکت‌های خصوصی واگذار می‌کند، صرفاً شهرداری تهران نقش تامین و وارد کننده این دستگاه‌ها را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه اگر ترافیکی تهران با همین شکل ادامه پیدا کند پایتخت به پارکینگ ثابت تبدیل خواهد شد، گفت: علاوه بر طرح‌های حمل‌ونقل عمومی، برخی از مسائل دیگر نیز همچون استفاده از حمل و نقل عمومی، الکترونیکی شدن فرایند ادارات دولتی و غیره باید در کنار یکدیگر به اجرا در آید تا بتوانیم مثل سایر کشورها که این مشکل را برطرف سازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص معضل آلودگی هوای پایتخت، اظهار داشت: مطابق اعلام متخصصین، بحث حمل و نقل (موتور سیکلت‌ها و خودروها) بیشترین تاثیر در آلودگی هوا دارد. هر چقدر از میزان و تردد حمل و نقل کاسته شود، میزان آلودگی هوا نیز کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه پایتخت در شرایط جوی بدی قرار گرفته‌ است که حتی وزش بادی نیز موجب انتقال آلودگی هوا نمی‌شود، بنابراین تصور حذف این فرایند غیر ممکن است و تنها می‌توانیم شرایط بحرانی اعم از کاهش رفت و آمد، بهبود وسایل حمل و نقل، افزایش فضای سبز و … را حذف کنیم.

چمران با توجه به روز درختکاری گفت: فردا میزان زیادی درخت در بزرگراه شهید بابایی و حوالی آن منطقه کاشته می‌شود که بخشی از کمربند سبز تهران است. در تلاش هستیم تا بتوانیم فضای سبز شهر تهران را افزایش دهیم که بهبود آب و هوای پایتخت منجر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص ماجرای عکس منتشر شده با نام قطع درختان پادگان ۰۶ ارتش، گفت: هر شخص و نهادی برای قطع هر درختی بایستی از سازمان فضای سبز و پارک‌های شهر اجازه رسمی بگیرند. مثلا در سعدآباد نیز درختی را قطع کرده بودند اما باید قبل از قطع آن مجوز لازم را اخذ می‌کردند.

وی ادامه داد: این نهاد نظامی به دلیل اجرای برنامه و مزاحمت آن، درخت را از ریشه جدا کرده و در همون جا در فاصله نزدیکی به موقعیت ابتدای آن را کاشتند. همان طور که تمامی درختان بزرگراه صدر برای ساخت طبقه بالا به بوستان ولایت انتقال پیدا کرد.

ایشان، درختان ارزشمند در شهر تهران را یکی از موضوعات اصلی به عنوان دغدغه امروز در شهر دانست و گفت: در همین راستا روز گذشته اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آراء یک فوریت طرح «ثبت درختان ارزشمند به عنوان میراث طبیعی شهر تهران» را به تصویب رساندند. در واقع از این پس، درختان کهنسال تهران احصا می‌شود و با نصب یک تابلو بر روی هر درخت دارای شناسنامه خاص با درج سن می‌شود.

چمران در خصوص جریمه قطع یک درخت، گفت: جریمه قطع درختان با قطر درخت بستگی دارد؛ گاهی اوقات «جریمه قطع درخت در برخی مواقع گران‌تر از دیه یک انسان است. زمانی که قطر درخت مثلا ۲۰۰ سانتی‌متر یا بیشتر باشد، جریمه آن میلیون و یا میلیارد تومان محاسبه می‌شود. هر ساله بر میزان جرائم نقدی، قطع درختان اضافه می‌شود که امسال نیز در شورای شهر به تصویب شد .

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال مجری درباره نحوه عملکرد و دستاوردهای شهردارهای تهران، گفت: واقعیت امر این است که مردم باید در خصوص نحوه مدیریت شهری قضاوت کنند. متاسفانه اکنون مردم با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند.

وی ضمن ابراز تاسف، افزود: همین الان در مسیر آمدن به سازمان صدا و سیما، شاهد صف‌های طولانی اتوبوس بودم که واقعا زجر کشیدم و پیش خودم شرمنده بودم که ما با اتومبیل تردد می‌کنیم اما مردم مجبور هستند چه در سرما و چه در گرما، وقت و انرژی را هدر دهند؛ چراکه زمان بیش از همه ارزش دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره گلایه شهروندان شمال تهران به دلیل عدم تمهیدات لازم برای برف اخیر، عنوان کرد: دوستان ادعا می‌کنند که عملکرد خدمات شهری در حین برف اخیر در مناطق شمالی تهران خوب بوده است. البته در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی مشکل خاصی پیش نیامد، یعنی کار خود را انجام داده بودند اما در کوچه‌ها و خیابان‌های باریک‌تر با مشکلاتی مواجه بودیم. با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، هم اکنون شهرداری منطقه یک آماده‌باش هستند.

چمران در پایان درباره عیدی پاکبانان و راننده‌های حوزه خدمات شهری، گفت: عیدی رانندگان شهری و اشخاصی که در بهشت زهرا کار می‌کنند، توسط شهرداری تهران پرداخت می‌شود و شهرداری مطابق با قانون کارعیدی پایان سال کارگران خدمات شهری را پرداخت می‌کند. پاکبانان نیز به دلیل اینکه پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری هستند آنها موظف به پرداخت عیدی به کارگران خدمات شهری هستند، ما نیز تاکید می‌کنیم که عیدی آنها را مطابق قانون پرداخت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=141469
  • 58 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.