تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

2

باستان‌شناسان خط مقدم میراث فرهنگی

  • کد خبر : 141464
  • 15 اسفند 1402 - 9:35
باستان‌شناسان خط مقدم میراث فرهنگی
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: باستان‌شناسان در خط مقدم حوزه میراث‌فرهنگی هستند و باستان‌شناسی هم علم و دانش است، هم هنر است و هم مهارت به حساب می‌آید.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صحبت‌های باستان‌شناسان پیشکسوت بسیار مفید است و در این مراسم بزرگان زیادی هستند که از حضور تمامی آن‌ها می‌توان درس یاد گرفت.

او اضافه کرد: من چندی پیش به الموت رفته بودم. حقیقتا بالارفتن از آن سخت است. در بازدید از الموت بزرگان و پیشکسوتانی مانند خانم دکتر چوبک با توجه به علاقه‌ای که به کار دارد با توان و قدرت این مسیر را بالا می‌رفت. بزرگان این گونه هستند. باید قدر همه آن‌ها را دانست.

ضرغامی ادامه داد: باستان‌شناسی هم علم و دانش است هم هنر است و هم مهارت به حساب می‌آید. ریشه همه این‌ها یک عشق و انگیزه خاصی است که محرک اصلی برای باستان‌شناس است. آن عشق و علاقه است که به باستان‌شناس توان و قدرت می‌دهد. از هر پروژه‌ای که کاوش می‌شود یک حرف جدید و یک تمدن جدید به دست می‌آید. قرآن وقتی درباره خرابه‌هایی که عبور می‌کنیم، صحبت می‌کند تاکید دارد که از برون به درون برسیم و به تعبیری درس بگیریم و مایه عبرت ما شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: ما باید با مردم حرف بزنیم. باستان‌شناسان باید با مردم حرف بزنند. ممکن است برخی از مردم از باستان‌شناسی اطلاعات کمی داشته باشند و باید فرهنگ‌سازی کنیم. ما امروز مشکل فرهنگی داریم. حوزه باستان‌شناسی نیز باید کار فرهنگی کند در حوزه باستان‌شناسی باید از علم ارتباطات و رسانه استفاده شود. ما ماموریت داریم که بگوییم باستان‌شناسی مهم است.

ضرغامی یادآور شد: ایران مهد تمدن است، ۱۹ هزار تپه تاریخی در کشور داریم. ایران در دل خود پر است از اشیا و آثار تاریخی با این حال با پدیده قاچاق مواجه هستیم.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: باستان‌شناسان ما نخبه هستند. این‌ها همه جزو انسان‌های شناخته شده هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این‌ها جزو بیت‌المال هستند بنابراین این افراد را باید تجلیل و تکریم کرد و قدر آن‌ها را بدانیم. باستان‌شناسان خط مقدم میراث‌فرهنگی ما هستند و از همه آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم که با همین انگیزه بتوانیم به کشور عزیزمان خدمت کنیم.

در حاشیه این مراسم کتاب یافته‌های پژوهشی باستان‌شناسی و نیز کتاب اسناد بیست و یکمین گردهمایی باستان‌شناسان ایران با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی با حضور ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ اثر از ۱۲ محوطه تاریخی به نمایش درآمده و تا عید سعید فطر (۲۵ فروردین) میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=141464
  • 54 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.