تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۱۶.۳ درصدی تولید فولاد خام ایران رفتارهای غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی تکمیل خطوط هفت گانه مترو تهران تا پایان امسال آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از اشخاص غیرتجاری افزایش ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری خارجی گردشگری در دولت سیزدهم تشخیص زودرس ام اس با آزمایش خون پتروشیمی و فولاد ارزآورترین صنایع در ۱۴۰۲ تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تشکیل ۱۱ خانه جهادی در محلات تهران اختلاف ۵.۶ درصدی نرخ تورم دهک اول و دهم آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز انتقاد عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران برگزاری اولین جلسه هیات مدیره استقلال پس از واگذاری بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس

1

ساخت قطار ملی مترو تا سال آینده در صورت تأمین اعتبار

  • کد خبر : 141167
  • 11 اسفند 1402 - 11:11
ساخت قطار ملی مترو تا سال آینده در صورت تأمین اعتبار
معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین جزئیات ساخت قطار ملی مترو بیان کرد: ورود ۳ تا ۵ رام قطار ملی به متروی تهران در صورت تأمین اعتبارات امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت تولید انبوه قطار ملی مترو در تهران، گفت: نیمه دوم امسال، با اخذ مجوز رسمی از مراجع بین المللی معتبر ، شرایط برای تولید انبوه قطار ملی مترو که عمق داخلی سازی آن ۸۵ درصد است، فراهم شد که در فرآیند طراحی و ساخت نخستین نمونه قطار ملی مترو، ۲۵ شرکت دانش بنیان همکاری داشتند.

به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران، در واقع هم افزایی توان علمی و اجرایی شرکت‌های دانش بنیان و ارگانهای مرتبط با صنایع داخلی، یکبار دیگر این واقعیت را متبلور ساخت که می‌توان با تکیه بر توانمندی نیروهای ایرانی، کارهای بزرگ، سخت و پیچیده را به سرانجام رساند. این پروژه نیز محصول همراهی نهادهای مخالفی از جمله نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، جهاد دانشگاهی، مپنا لوکوموتیو و شرکت واگن سازی تهران بود که خوشبختانه زحماتشان با موفقیت به بار نشست.

مدیر عامل شرکت متروی تهران ادامه داد: برای تأمین منابع مالی لازم جهت اجرایی شدن قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن مترو توسط شرکت واگن سازی تهران، تخصیص بودجه از محل فروش حواله نفت به میزان ۷۷ میلیون یورو مصوب شد که بانک شهر باید آن را کارسازی کند که چنین روندی مستلزم مجوز ترک تشریفات است و باید وزرای کشور، اقتصاد و دارایی و صنایع و معادن آن را امضاء و تأیید کنند، البته این امر در حال انجام است و بعد از آن و با محقق شدن و قطعیت تأمین منابع مالی، خط تولید قطار ملی مترو متناظر با قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن راه میفتد.

وی در ادامه به فعالیت‌های جاری شرکت واگن سازی تهران در زمینه تولید قطار ملی مترو و به موازات آن طی مراحل اداری برای اجرایی شدن قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن مترو اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک نمونه از قطار ملی به صورت کامل ساخته شده و برای سیر آزمایشی در یکی از خطوط شبکه متروی تهران تا مسافت ۵۰ هزار کیلومتر آماده است. همچنین دو قطار دیگر از این نمونه هم در حال ساخت است که بدنه یکی از قطارها کامل و از اتاق رنگ نیز خارج شده است و مراحل ساخت بدنه قطارهای دوم و سوم نیز در حال انجام است.

هرمزی با بیان اینکه در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، سال آینده می‌توان بین ۳ تا ۵ رام قطار از روی نمونه نخست قطار ملی ساخته شده را تولید و به ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت افزود، ادامه داد: در حقیقت به موازات قرارداد تولید واگن مترو از محل فاینانس خارجی با چینی‌ها، تولید داخلی نیز با قوت دنبال می‌شود تا جبران عقب ماندگی شبکه متروی پایتخت در زمینه تأمین ناوگان حمل و نقلی و پاسخگویی به نیاز انباشته این شبکه، هر چه سریعتر برطرف و جبران شود.

وی در پایان اظهار کرد: البته در همان قرارداد خرید واگن از چینی‌ها نیز، قرار بر این شده که فناوری ساخت قطعات و تجهیزات قطار مترو به شرکت‌های ایرانی منتقل شده و حتی بخش قابل توجهی از واگن‌ها در داخل کشور تولید شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=141167
  • 71 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.