تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

0

رعایت حقوق مصرف‌کننده، عامل موفقیت و پایداری در بازار

  • کد خبر : 141105
  • 10 اسفند 1402 - 17:33
رعایت حقوق مصرف‌کننده، عامل موفقیت و پایداری در بازار
در تقویم رویدادهای کشور عزیزمان ایران از 9 اسفندماه به‌عنوان «روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان» نام برده شده تا بر اهمیت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی تولیدکنندگان تأکید شود؛ راهبردی که نه‌تنها مختص یک کشور یا قاره خاص، بلکه جهان‌شمول و برای همه ادوار تعریف شده است.

به گزارش افق تهران؛ مهدی شکری‌زاده، مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان به همین مناسبت در یادداشتی چنین گفت:

امروزه یکی از مهم‌ترین ارزش‌های سازمانی شرکت‌های موفق در بازارهای رقابتی، موضوع مشتری‌مداری است و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای سازمان‌های مشتری‌مدار یکی از موضوعات اساسی محیط کسب‌وکار آن‌ها محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت و جایگاه مشتری، شرکت‌های تولیدکننده به این باور رسیده‌اند که با رعایت ضوابط لازم برای حقوق مصرف‌کنندگان، باعث اعتمادسازی و جذب مشتریان بیشتر برای کالاهای خود می‌شوند. این موضوع به این دلیل دارای اهمیت است که در بازار، مصرف‌کننده حق انتخاب دارد و کالایی تقاضایی بیشتری دارد که کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تری داشته باشد؛ در نتیجه تولیدکنندگان جهت ارتقای سطح کیفی محصولات و ارائه قیمت‌های مناسب‌تر تلاش می‌کنند. ازاین‌رو بررسی رفتار مصرف‌کننده به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی، به‌عنوان یک موضوع مهم همواره توسط تیم‌های فروش و بازاریابی شرکت‌ها مدنظر بوده و در مطالعه مراحل تصمیم‌گیری مصرف‌کننده به هنگام خرید یک کالا یا خدمات مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

فولاد هرمزگان نگاه ویژه‌ای به رعایت حقوق مصرف‌کننده دارد

در این راستا شرکت فولاد هرمزگان با شناخت و درک عمیق این موضوع، نگاه ویژه‌ای به رعایت حقوق مصرف‌کننده دارد. رعایت حقوق مصرف‌کننده در شرکت فولاد هرمزگان به‌قدری مهم است که نقشه راه اهداف کمیته تحول فروش و بازاریابی شرکت صرفاً به تحقق اهدافی در زمینه افزایش رضایت مشتریان اعم از ارائه کیفیت مطلوب، ارائه قیمت و شرایط پرداخت مناسب، تحویل به‌موقع، سرعت رسیدگی به شکایات و… می‌پردازد.

مصرف‌کننده نقش اساسی و تعیین‌کننده در تمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت دارد

فولاد هرمزگان اعتقاد راسخ دارد عامل اصلی کلیدی موفقیت و پایداری در بازار اهمیت دادن به فرهنگ مشتری‌مداری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بوده و بر این باور است که مصرف‌کننده نقش اساسی و تعیین‌کننده در تمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت دارد. در همین حال، ادامه حیات اقتصادی شرکت منوط به اعتماد و رضایت مشتریان از کالای خریداری‌شده شرکت است. همچنین سود حاصل از حفظ مشتری دائم، بیشتر از سود حاصل از جذب مصرف‌کننده جدید خواهد بود.

نارضایتی مصرف‌کنندگان، مهم‌ترین نمره منفی عملکرد محسوب می‌شود

سازمان موفق سازمانی نیست که تنها در پی جذب مشتریان جدید باشد؛ بلکه حفظ مشتریان سابق و وفاداری آن‌ها، نقش مؤثرتری در بهره‌وری و ارتقای سودآوری دارد؛ زیرا تنها بخشی از رشد سالانه فروش ناشی از جذب مشتریان جدید است.

نارضایتی مصرف‌کنندگان مهم‌ترین نمره منفی عملکرد محسوب می‌شود. چنانچه شرکت با سرعت اقدام به بهبود وضعیت موجود خود نکند، به‌طور قطع مشتریان خویش را برای همیشه از دست خواهد داد و ارتباط مداوم با مشتری، امکان ماندگاری شرایط فروش در بازار را فراهم می‌سازد. ازاین‌رو، شرکت فولاد هرمزگان از طریق به‌کارگیری نقشه تجربه مشتری به‌دقت به نظرات مشتریان خود گوش می‌دهد تا بفهمد چه می‌خواهند و چگونه می‌تواند نیاز آن‌ها برآورده کند. از یک طرف، موفقیت‌های شرکت به نحوه ارتباط آن با مشتریان وابسته است و از طرف دیگر، اگر ارتباط با مشتریان از طریق وسایل ارتباطی و کانال‌های متعدد صورت گیرد، فهم بیشتری از نیازها و خواسته‌های مشتری به دست می‌آید.

استقبال از شنیدن شکایات مشتریان؛ فرصتی برای بهبود

جایگاه مشتریان و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای شرکت فولاد هرمزگان آن‌چنان مهم است که همواره از شنیدن شکایات مشتریان استقبال می‌کند و آن را یک فرصت بهبود برای خود می‌داند.

در خاتمه باید عنوان کرد فهم دقیق حقوق مصرف‌کننده مستلزم این است که ابتدا باید از کالا و مصرف‌کننده تعریفی درست و نزدیک به‌واقع داشته باشیم و در کنار آن، ضمن شناسایی دقیق و صریح حقوق مصرف‌کننده، راهکارهای اصولی در جهت تحقق آن در پیش بگیریم.

همچنین باید ضرورت، حساسیت و اولویت این حقوق مورد ارزیابی قرار گیرد و برای آن وزن مشخصی در مقایسه با سایر سیاست‌های کلی تعریف شود. در این خصوص باید گفت زمانی که شرکت کالایی را تولید می‌کند، برای اطمینان مصرف‌کننده از سلامت کالا، باید برای کالای خود خدمات پس از فروش قرار دهد. بنابراین رفتار مصرف‌کننده و رعایت حقوق آن‌ها عاملی مهمی در رکود یا رونق فعالیت‌های بازرگانی و موفقیت استراتژی‌های بازاریابی و فروش شرکت در بازار خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=141105
  • 38 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.