تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

1

امکانات شهرداری تهران برای افزایش مشارکت‌ مردم در انتخابات

  • کد خبر : 141083
  • 10 اسفند 1402 - 11:43
امکانات شهرداری تهران برای افزایش مشارکت‌ مردم در انتخابات
شهرداری تهران با اعلام آمادگی فرهنگسراها و خانه‌های محلات برای میزبانی از همایش‌های ترویجی و سیاسی در انتخابات پیش رو، کار را برای نامزدهای انتخاباتی آسان کرد تا شهروندان در فضایی امن و مطمئن و شناخت کامل پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ موعد برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، مجلس به عنوان یکی از ارکان مهم تقنینی کشور در سرنوشت آتی ایران و ایرانیان نقش مهمی ایفا می‌کند.

به همین دلیل میزان مشارکت مردم در انتخابات آن نقش مهمی در انتخاب بهترین گزینه‌ها و آینده قانون گذاری و نظارت بر ارکان اجرایی کشور دارد.

هر چه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد میزان انتخاب و حق تصمیم‌گیری آنها در تعیین سرنوشت و چگونگی اداره کشورشان افزایش خواهد یافت.

اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در خصوص نامزدها و برنامه‌های آنها برای حضور در این جایگاه می‌تواند در آگاهی‌بخشی به مردم موثر واقع شود، شهرداری‌ها هم در جایگاه یک نهاد عمومی وظیفه مهمی در اطلاع رسانی به شهروندان دارند.

شهرداری تهران با توجه به اینکه مدیریت ظرفیت‌های فرهنگی قابل توجهی از سطح شهر را برعهده دارد، امکانات‌ خود را به صورت عادلانه میان کاندیداهای مختلف توزیع کرد.

شهرداری تهران با اعلام آمادگی فرهنگسراها و خانه‌های محلات برای میزبانی از همایش‌های ترویجی و سیاسی در انتخابات پیش رو، کار را برای نامزدهای انتخاباتی آسان کرد تا شهروندان در فضایی امن و مطمئن و شناخت کامل پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

همچنین شهردار، اعضای شورای شهر تهران و دیگر مدیران شهرداری تمام تلاش خود را برای تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌های رای از طریق سرکشی به محلات و مساجد و حضور در برنامه‌های مختلف انجام دادند.

استفاده از ظرفیت شهرداری نیز باید با مراقبت‌های ویژه و نظارت انجام شود تا مورد سواستفاده قرار نگیرد چنانچه سیدعباس جوهری رییس ستاد انتخابات استان تهران به خبرنگار ایرنا می‌گوید: شهرداری‌ها نباید از امکانات خود و مجموعه شهر برای فردی یا حزبی هزینه کنند و باید با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های شهری در برپایی انتخاباتی سالم و به دور از هرگونه تنش اقدام کنند.

مدیریت فضای رقابتی بدور از حاشیه و امن سخت بود اما با این حال مدیریت ششم شهری ادعا می‌کند که تمام تلاشش را در این زمینه انجام داده است.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در راستای برگزاری انتخابات در محیطی سالم و بدور از حاشیه معتقد است جانبداری از حزب یا گروه سیاسی خط قرمز بوده و با هرگونه سواستفاده از امکانات بیت‌المال یا ظرفیت‌های شهرداری له یا علیه هر جناحی به‌شدت برخورد و مدیران مربوطه عزل خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص اقدامات شهرداری برای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم انتخابات معتقد است که مهمترین برنامه مدیریت شهری تزریق روحیه نشاط و تشویق شهروندان برای مشارکت سیاسی است.

آنطور که از صحبت‌های سخنگوی شهرداری بر می‌آید اینکه شهرداری تهران با استفاده از کالبد شهر تلاش می‌کند تا شور و اشتیاق مضاعفی برای مشارکت شهروندان در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند فراهم کند.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز برای فضاسازی مناسب در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس بیش از یک هزار سازه تبلیغاتی در نقاط مختلف شهر تعبیه کرد تا نامزدها بتوانند از آنها برای نصب تبلیغات‌ شان استفاده کنند.

اقدامات شهرداری تنها به نصب بیلبورد در سطح شهر خلاصه نشد و به گفته سخنگوی شهرداری تهران، به همت سازمان زیباسازی کمپین «انتخاب درست» در عرشه‌های پل‌ها و مکان‌های پر رفت‌وآمد شهر از چند روز گذشته نصب شده و تبلیغات «برای ایران رأی می‌دهم» نیز از روز چهارشنبه گذشته اکران و در نقاط پُر تردد شهر سازه‌های تبلیغاتی به شکل صندوق رأی نصب شده است.

ناگفته نماند که در هر انتخابات افرادی وجود دارند که برای اولین‌بار و در جهت مشارکت در انتخابات پای صندوق‌های رای می‌آیند تا در تعیین سرنوشت کشورشان سهیم شوند که امسال شهرداری تهران برای این افراد برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته است.

محمدخانی ضمن اشاره به برگزاری مجموعه مراسم‌های جشن تکلیف سیاسی ویژه رای‌ اولی‌ها در مناطق مختلف شهر اظهار کرد: مدیریت شهری در کنار دیگر ظرفیت‌های مردمی از برگزاری چنین برنامه‌هایی برای ارتقای روحیه سیاسی جوان‌ترها حمایت خواهد کرد و برنامه‌های ترویجی و تبیینی متعددی در یک هفته آینده برای تشویق شهروندان به حضور پای صندوق‌های رای برگزار می‌شود.

مدیریت ششم شهری مانند دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی تلاش می‌کند تا با ابزارها و امکاناتی که در اختیار دارد در جهت هرچه با شکوه برگزار شدن انتخابات قدم بردارد.

برقراری محیطی آرام و امن برای مشارکت شهروندان از اهدافی است مدیریت شهری در این دوره از انتخابات آن را دنبال کرده است.

خانواده شهرداری تهران با در نظر گرفتن تمام اقشار و سنین مختلف برای افزایش مشارکت مردمی برنامه‌ریزی کرده و به تناسب هر قشر برنامه خاصی در نظر گرفته است همچنین با تمام ظرفیت و امکانات به میدان آمده تا بتواند هر دو گروه نامزدها و شهروندان را راضی نگه دارد.

در نهایت تا آخرین لحظه و پس از انتخابات نیز نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران در کنار مردم حضور داشته و به نظافت و بهبودی چهره شهر کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=141083
  • 96 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.