تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

1

برخورد قاطع دولت با تخلفات انتخاباتی

  • کد خبر : 141011
  • 09 اسفند 1402 - 14:20
برخورد قاطع دولت با تخلفات انتخاباتی
دولت بر مبنای نقش مجری و برگزارکننده همواره بر این مساله تاکید کرده است که با تخلف انتخاباتی مدیران دولتی برخورد قاطع می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه دولت در انتخابات هیچ لیست و جریانی ندارد، گفت: تلاش‌های گسترده و فشرده دولت در ماه‌های گذشته برای برگزاری انتخابات امن همراه با رقابت، سلامت و مشارکت بوده است.

سپهر خلجی افزود: دولت برای پرشورتر شدن انتخابات همه اقدامات لازم را بعمل آورده است اما خود هیچ لیست و جریانی در انتخابات ندارد و این دقیقا نقطه تفاوت دولت سیزدهم با سایر دولت‌هایی است که رسما با حمایت از برخی لیست‌ها و یا راه‌اندازی احزاب دولت ساخته در انتخابات مداخله می‌کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور هرگونه اقدامی که شائبه جانبداری از نامزدهای انتخاباتی را توسط مجریان انتخابات ایجاد کند را خلاف قانون و خط قرمز ستاد انتخابات دانست.

سید محمد تقی شاهچراغی در نشست وبیناری با روسا و اعضای ستاد انتخابات در استانداری‌های سراسر کشور همچنین افزود: بر مبنای فرامین رهبر معظم انقلاب، رای مردم امانت است و به همین منظور روسای ستاد انتخابات استان ها باید نهایت دقت را در این امانتداری انجام دهند.

وی ادامه داد: متولی و مجری اصلی انتخابات، مردم هستند و برای افزایش نقش آفرینی مردم در انتخابات در بخش های نظارت های مردمی برنامه ریزی صورت گرفته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد امنیت انتخابات نیز در این رابطه گفت: مجریان در صورت حمایت از کاندیداها حتی روز انتخابات هم باشد، عزل می‌شوند.

سیدمجید میراحمدی افزود: تاکید مستمر وزیر محترم کشور به تمامی مجریان انتخابات همواره این بوده که هیچ مقام و مجری اعم از استاندار، فرماندار، بخشدار و… حق جانبداری از هیچ کاندیدای را آشکار و پنهان ندارد و اگر مشخص شود که این خط قرمز رعایت نشده، حتی روز انتخابات هم باشد عزل می‌شوند.

برخورد بدون اغماض و قاطع با مدیرانی که در استان‌های مختلف مرتکب تخلف انتخاباتی شدند، بخشی از فرایند و رویکردی است که دولت بر مبنای اجرای صحیح وظایف اجرایی خود در انتخابات پیگیری کرده است.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: پنج مدیر در سطح استان به علت جانبداری انتخاباتی برکنار شدند.

علی شعبانی افزود: به دلیل دخالت در جریان انتخابات ۲ معاون فرماندار، یک مدیر شهرستانی، ۲ عضو هیات اجرایی برکنار و هفت نفر از مدیران استانی و یک مدیرکل به دادستانی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: به ۶ مدیر کل استانی و ۱۰ نفر از بخشداران و ۲۰ نفر از داوطلبان نیز تذکر کتبی داده شده است.

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه با بیان اینکه بازخوردی که از دستگاه های نظارتی و مردم منعکس شده نشان دهنده این است که این برخوردها مورد استقبال مردم واقع شده و اعتماد اجتماعی در جامعه تقویت شده است تاکید کرد: با قاطعیت به محوریت قانون که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند عمل کردیم و علاوه بر تذکرات لازم با تخلفات تبلیغاتی نامزدها نیز برخورد کرده ایم.

معاون آموزش و پرورش کوهدشت به دلیل دخالت در انتخابات و تحرکات انتخاباتی به نفع یک کاندیدای خاص توسط فرماندار این شهرستان عزل شد.

محمد مرادی کفراج فرماندار کوهدشت در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هرگونه اسنادی دال بر دخالت مجریان، مدیران و منصوبان دولت در بحث انتخابات دریافت شود، برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ مدیر دولتی حامی داوطلبان انتخاباتی در این استان برکنار و ابلاغ ۲ نفر از هیات های بازرسی این استان که در خصوص انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ جانبدارانه رفتار و عمل کردند، لغو شد.

علی اصغر قلی پور اظهارکرد: براساس گزارشات دریافتی دو مدیر ادارات شهرستانی استان که در زمینه انتخابات جانبدارانه عمل و از داوطلبان نمایندگی حمایت کردند عزل و برکنار شدند، به برخی مدیران تذکر داده شد و به برخی نیز توصیه های لازم شد.

وی در خصوص جانبداری مدیران دولتی و بازرسان و عوامل اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم هشدار داد که مدیران استانی و شهرستانی، عوامل اجرایی و بازرسان انتخابات حق جانبداری از داوطلبان نمایندگی مجلس و استفاده از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبی را ندارند و در صورت گزارش مستند با مدیران متخلف و متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می شود.

استاندار فارس با تاکید بر ضرورت حفظ امانت داری و سلامت در فرآیند انتخابات، گفت: ۲ نفر از مسئولان این استان که در فرآیند انتخابات پیش رو جانبداری کرده بودند، از کار برکنار شدند.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه به تمام فرمانداران سراسر فارس هشدار جدی پیرامون برگزاری انتخابات پیش رو صادر شده است، تصریح کرد: صندوق رای به عنوان امانت مردم نزد مسئولان است و هیچ مسئول دولتی و اجرایی حق جانبداری در انتخابات را ندارد.

پس از بررسی نهادهای نظارتی و اثبات موضوع تخلف انتخاباتی، یک مدیر در یکی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان از سمت خود برکنار شد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر به مسوولان تاکید کرد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که شخصی در نقطه‌ای بخواهد دخالتی در امور انتخابات داشته باشد، چرا که شدیدترین برخوردها با او صورت خواهد گرفت.

پس از بررسی نهادهای نظارتی و اثبات موضوع دخالت در روند انتخابات، یک مدیر در یکی از شهرستان سیستان و بلوچستان از سمت خود عزل شد.

استاندار اردبیل یکی از مدیران استانی را به علت سوگیری و عدم پایبندی به مفاد قانون انتخابات عزل کرد.

با دستور سیدحامد عاملی استاندار اردبیل، یکی از مدیران به علت رعایت نکردن اصل بی‌طرفی و جانبداری از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در یکی از شهرستان‌های استان، عزل شد.

استاندار اردبیل پیش‌تر به کلیه مدیران هشدار داده بود که عوامل اجرایی حق هیچ‌گونه سوگیری انتخاباتی ندارند.

فرماندار لردگان چهارمحال و بختیاری گفت: رییس یکی از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به‌ علت تخلف انتخاباتی عزل شد.

منصور کریم‌زاده افزود: براساس تصمیم شورای تأمین شهرستان لردگان و با توجه به تخلف انتخاباتی یکی از مدیران شهرستان لردگان وی از سمت خود عزل شد.

وی تصریح کرد: چنانچه از هر مدیری در دستگاه‌های دولتی تخلف انتخاباتی صورت گیرد، برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لردگان نیز اعلام کرد: به اطلاع عموم شهروندان لردگان می‌رساند با توجه به سوء‌استفاده از جایگاه، توسط یکی از مدیران شهرستان لردگان نامبرده حسب تصمیم شورای تامین شهرستان لردگان از سمت خود عزل و با عنایت به مشهود بودن جرم وی توسط دادستانی شهرستان بازداشت شد، لذا به همه مدیران و مجریان انتخابات تذکر داده می‌شود که از هر گونه طرفداری از نامزدها، سوء‌استفاده از جایگاه و استفاده از امکانات دولتی به نفع یا ضرر نامزدها(کاندیداها) به صورت جدی خودداری کنند.

«عبدالحمید گوگلانی» معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس بدلیل حمایت از یک نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه این شهرستان مرزی از سمتش برکنار شد.

فرماندار گنبدکاووس در نشست با تعدادی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: رعایت قانون و دستورالعمل‌ تبلیغات انتخاباتی به‌خصوص رعایت اصل بی‌طرفی ازسوی مدیران ادارات و نهادها ضروری است.

مهدی دهرویه اضافه کرد: حمایت یا تخریب نامزدها از سوی اشخاص حقوقی که در قانون به آن اشاره شده، جرم بوده و با متخلف بدون کوتاهی برخورد خواهد شد.

این بخشداران به دلیل عدم پایبندی به مفاد قانون انتخابات مبنی بر رعایت اصل بی‌طرفی و جانبداری از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در یکی از شهرستان‌های استان برکنار شدند.

پیش از این هم یکی از مسئولان شهرستانی به علت سوگیری انتخاباتی و عدم رعایت اصل بی طرفی از سوی استاندار اردبیل برکنار شده بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: ۲ نفر از مدیران شهرستانهای این استان به دلیل رعایت نکردن مواد ۷۳ تا ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از مسئولیت‌های خود تعلیق شدند.

ابوالفضل رفیعی افزود: طبق قانون انتخابات رعایت نکردن مفاد این مواد جرم انگاری شده است.

به گفته وی ، گزارشهای مراجع نظارتی، برای رسیدگی به تخلفات مدیران مذکور به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=141011
  • 101 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.