تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

1

تخفیف ۹درصدی عوارض برای پرداخت‌کنندگان امسال

  • کد خبر : 140979
  • 09 اسفند 1402 - 14:46
تخفیف ۹درصدی عوارض برای پرداخت‌کنندگان امسال
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: شهروندان با پرداخت عوارض خود تا پایان سال جاری مشمول ۹ درصد تخفیف خواهند شد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ابتدای جلسه امروز ناصر امانی گزارش خود از محله امامزاده یحیی را ارائه خواهد داد، گفت: بعد از  آن  اعتراضات فرمانداری تهران در مورد برخی مصوبات بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تهاترهای پایانه شرق نیاز به مجوز شورای شهر تهران دارد که امروز در شورای شهر بررسی می شود، ادامه داد: همچنین نرخ بازدید از چند مرکز فرهنگی و موزه شهرداری تهران نیز بررسی خواهد شد.

چمران در مورد برگزاری نمایشگاه‌های عیدانه در تهران گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها ترافیک را چند برابر می کند و بارها در شورا جوش زدیم و خواهش و تمنا کردیم؛ اما خواهش و تمنا فایده نداشته و باز هم در آستانه سال جدید نمایشگاه های پرمخاطب برگزار می کنند و موجب ناراحتی و عصبانیت مردم می شود و ما اعتراضات را شفاهی و کتبی اعلام کردیم.

چمران در مورد ایمن سازی بازار گفت: شهردار منطقه ۱۲ در زمان بودجه درخواست بودجه‌ای برای ایمن سازی بازار می کرد که تا حدودی محقق شد؛ اما ایمن سازی مغازه‌های بازار بر عهده مالکان است و شهرداری هم به آنها کمک می‌کند که در هماهنگی با میراث فرهنگی، نوسازی و بازسازی را انجام دهند.

وی ادامه داد: وقتی وارد بازار می شوید، می بینید که بسیاری از کوچه ها و راسته ها سقف های موقت می زنند که نشان می دهد کسبه آمادگی همکاری دارند؛ اما بازار باید طرح جامع جداگانه داشته باشد که در گذشته این طرح تدوین شد و حتی می‌خواستند زیرگذرهایی را بسازند که عملیاتی نبود.

چمران در مورد ساماندهی معتادان متجاهر در تهران تصریح کرد: شهرداری تهران کارهای خوبی در این زمینه داشته و مکان‌هایی برای نگهداری معتادان متجاهر ایجاد کردند؛ اما هنوز به طور کامل انجام نشده و باید استمرار داشته باشد. می دانید که تهران بزرگ است و هر کجا را بگیری یک جای دیگر درگیر می شود و باید یک برنامه ای باشد که با هماهنگی همه موفق باشند.

رییس شورای شهر تهران در مورد توزیع قبوض عوارض سالانه در شهر تهران گفت: امیدوارم بودیم که قبوض عوارض زودتر از اسفندماه و حتی در تابستان به دست شهروندان برسد و بر همین اساس  اصرار خواهیم کرد که سال آینده این قبوض زودتر منتشر شود.

وی بیان کرد: تأکید کرده بودیم که توزیع قبوض به صورت کاغذی نباشد اما دوستانمان در شهرداری اعلام کردند که همه شهروندان دسترسی به همه زیرساخت های مجازی ندارند. با این حال اعلام کردند که برای شهروندانی که در گذشته قبوض شان را اینترنتی پرداخت کرده بودند، قبوض کاغذی ارسال نشده است.

چمران با بیان اینکه این قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری است و جزو عوارض پایدار هستند که سالانه بر اساس زیربنای ساختمان و طبق فرمولی محاسبه می شود، گفت: شهروندان اگر تا آخر سال نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند مشمول تخفیف ۹ درصدی خواهند بود و اگر به سال آینده موکول کنند مشمول جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه درآمدهای عوارض نوسازی درآمد مستقیم و بودجه شهرداری تهران است و صرف امورات شهر تهران می شود، در مورد رقم پرداختی مردم گفت: پیش بینی ها نشان می دهد این  رقم زیادی نیست و حتی در سال‌های قبل دیدند درآمدهای این عوارض،  هزینه چاپ کاغذ را هم پوشش نمی‌دهد؛ اما از سال ۸۲ ارقام در مجلس اضافه شد تا حداقل به مبلغی برسد که شهرداری مایل به ادامه دادن باشد.

چمران همچنین در صحن شورا طی سخنانی انتخابات را بزرگترین رویداد سیاسی کشور دانست و گفت: امیدواریم مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات ۱۱ اسفند باز هم یک حماسه دیگر در سپهر سیاسی کشور را رقم بزنند و این اتفاق بزرگ را همچون سنوات گذشته با اقتدار در دفتر انقلاب به ثبت برسانند و این اتفاق قطعاً به نقطه قوت نظام تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه حضور در صحنه انتخابات یک وظیفه ملی و یک حق متقن شهروندی است، افزود: قطعاً هرگونه تغییر و اصلاح با انتخاب های درست صورت خواهد پذیرفت؛ چرا که بدون انتخاب مناسب نه اصلاحی حاصل خواهد شد و نه به رشد خواهیم رسید. بنابر این تک تک ما باید این حق را بستانیم و سرنوشت خودمان را، خودمان رقم بزنیم و این مهم با حضور ما در پای صندوق های رأی اتفاق خواهد افتاد و امیدواریم ملت بزرگ ایران با حضور گسترده بتوانند حماسه دیگری را در انتخابات روز ۱۱ اسفند خلق کرده و آمادگی و بیداری خودشان را به جهانیان نشان بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن ابراز انزجار از ادامه کشتارهای وحشیانه و بمباران‌های شهرهای فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، این اقدامات و حمایت های همه جانبه دولت های غربی و آمریکایی چه در صحنه های بین المللی و چه در ارسال تسلیحات نظامی را محکوم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140979
  • 105 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.