تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

3

افزایش ۵۸ درصدی بودجه مناطق شهرداری تهران در سال آینده

  • کد خبر : 140880
  • 07 اسفند 1402 - 11:47
افزایش ۵۸ درصدی بودجه مناطق شهرداری تهران در سال آینده
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران معتقدیم کار اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق ۵۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری صبح امروز خود با تشریح وضعیت بودجه شهرداری تهران در سال آینده گفت: در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل و ترافیک شد؛ بگونه‌ای که  بودجه ساخت و تعمیرات مترو، خرید و نوسازی اتوبوس، خرید تاکسی های جدید و نوسازی این ناوگان و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه امسال مورد توجه قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در حوزه تملکات برای احداث بزرگراه‌های اصلی با مشکل روبه رو است که بر همین اساس برای تملک در این پروژه‌ها از جمله بزرگراه یادگار امام، شوشتری و بروجردی، بودجه مشخصی برای تملک پیش بینی شده است، گفت:  نیمی از بودجه سال آنیده به حمل و نقل اختصاص دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های بودجه سال آینده شهرداری تهران کاهش سهم بودجه هزینه ای به ۳۶ درصد است،  گفت: ۶۴ درصد بودجه سال آینده تملک دارایی و سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی است که اتفاق خوبی است.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه درآمدی همواره بحث درآمد پایدار و ناپایدار وجود داشته است، ادامه داد: اصل کار درآمد پایدار حاصل از ارزش افزوده است که نسبت به لایحه پیشنهادی شهرداری ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است و  بر همین اساس ۶۴ درصد بودجه حاصل تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی است و با توجه به اینکه ناچار به کاهش بودجه به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودیم، بودجه مناطق شهرداری کاهش پیدا نکرد؛ چراکه معتقدیم کار  میدانی و اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق  ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی ادامه داد: پلیس راهور ارتباط مستقیم با مردم و کنترل ترافیک تهران دارد و با تصویب شورای شهر هزار میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف پلیس راهور در نظر گرفتیم تا موجب ارتقاء کیفیت خدمات آنها به مردم باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درآمدهای شهر از سقف  ۷۴ هزار میلیارد تومان عبور کرده و البته این درآمدها باید تا ۱۵ اردیبهشت در دفاتر ثبت شود، گفت: هنوز تا پایان سال مانده و به عدد مورد نظر شورا خواهیم رسید.

آخوندی در مورد حواشی بودجه دفتر شهردار با تاکید بر اینکه مسائل  شهر را نباید به مسائل سیاسی گره بزنیم، افزود: کسانی علیه دفتر شهردار مطالب زدند که این دوستان خود سال های گذشته در شهرداری حضور داشتند، قطعا می دانند منظور از بودجه دفتر شهردار، تمام زیر مجموعه های دفتر شهردار است و مرکز ارتباطات زیر مجموعه دفتر شهردار است، حراست، مرکز حقوقی، اداره کل امور ایثارگران،  سازمان مدیریت بحران، سازمان بسیج و… زیر مجموعه های دفتر شهردار هستند. ضمن اینکه منظور از بودجه دفتر شهردار تهیه میز و صندلی نیست، این مورد همیشه هم وجود داشته است. بعضی از دوستان دروغ می نویسند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده نسبت به امسال ۱۰ درصد به میزان درآمد پایدار اضافه شده و قابل وصول است، گفت: ۶۷  هزار میلیارد تومان بودجه شهرسازی تقریبا به اندازه عملکرد و درآمد امسال است. در بحث احداث آرامستان هم مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای سازمان بهشت زهرا(س) اختصاص پیدا کرده که البته احداث آرامستان باید با تأیید شورا باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در بخش تاکسیرانی ۵۰۰میلیارد تومان برای بهسازی ناوگان اختصاص دادیم، اظهار کرد: یکهزار میلیارد تومان برای خرید ون تخصیص یافته، به طوری که هزار میلیارد تومان از بودجه اتوبوسرانی به تاکسیرانی برای بحث فنی و اعتباری اختصاص یافته است و  در بحث مترو نیز ۳۱۱۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و بهسازی  تجهیزات مترو در نظر گرفته شده است.

آخوندی ادامه داد: حدود ۱۱ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس اختصاص یافته است و  برای خط ۶ مترو ۲۹۰۰ میلیارد تومان، خط ۷ مترو ۱۵۰۰ میلیارد تومان و برای خط ۱۰ مترو  هم ۲۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. همچنین برای تکمیل خطوط یک تا چهار مترو ۱۸۰۰  میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای خرید خودروی معلولان ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، در ادامه در مورد فروش املاک شهرداری تهران تأکید کرد: شورای شهر بر موضوع فروش املاک شهرداری حساسیت دارد؛ بگونه‌ای که همه املاکی که شهرداری واگذار کرده با تأیید شورا و با ارزش افزوده بود و برای تسویه بدهی بانکی مثل تسویه با بانک شهر و تجارت استفاده شده است و در بحث فروش اموال غیر منقول حدود ۱۶هزار میلیارد تومان دیده شده و وام ها و اوراق نیز ۱۴همت دیده شده است.

آخوندی ادامه داد: در بحث آسفالت ۵۹۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شد و در موضوع احداث تقاطع غیر همسطح در سطح شهر هم ۲۵۸۰ میلیارد  تومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140880
  • 107 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.