تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

4

آیت الله امامی کاشانی: سخنان رهبری درباره مقاومت منش امام است

  • کد خبر : 14084
  • 17 خرداد 1398 - 14:40

امام جمعه موقت تهران، بیان کرد: سخنان رهبری در خصوص مقاومت ادامه راه امام است، تمام مسئولان و مردم و گروه‌های سیاسی با هر تفکر و گرایشی با رهبر انقلاب یک صدا باشند. به گزارش سرویس سیاسی افق تهران،  آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه امروز تهران ضمن […]

امام جمعه موقت تهران، بیان کرد: سخنان رهبری در خصوص مقاومت ادامه راه امام است، تمام مسئولان و مردم و گروه‌های سیاسی با هر تفکر و گرایشی با رهبر انقلاب یک صدا باشند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران،  آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه امروز تهران ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: اعمال ما علاوه بر آن که خدا می‌بیند، یک نفر دیگر هم می‌بیند و مواظب است. اگر خیر باشد، دعا می‌کند و اگر شر باشد متاثر می‌شد و از خدا می‌خواهد که این گناهکار برگردد. آن فرد، حجت خدا و حضرت حجت (عج) است.

وی در ادامه بیان کرد : کمک به مستمند و صله رحم، هرچند که ناصبی باشد موجب خشنودی خداوند می شود،در ماه مبارک رمضان اعمال‌ خوبی انجام دادیم که برکاتی به همراه دارد حفظ برکات نیز به این است که به ناظر بودن امام زمان (عج) توجه کنیم.

امام جمعه موقت تهران، تصریح کرد: باید رابطه‌مان را باید با ولایت قوی کنیم،  علوم به دو دسته عادی و غیرعادی تقسیم می‌شود، علوم عادی اکتسابی و متعارف است؛ اما یک سری از علوم مانند وحی غیرعادی هستند پیامبران و ائمه معصومین (ع) از این علم الهی بهره می‌برند.

آیت الله امامی کاشانی در خصوص زکات فطریه اظهار داشت: روز عید فطر نمادی برای تمام سال‌هاست تا سفره‌های دیگران را هم بنگیریم و سعی کنیم سفره‌ها با یکدیگر اختلافی نداشته باشند. انسان باتقوا کسی است که در سفره خود، دیگران را هم ببیند، فقط به فکر مال اندوزی نباشد، به همسایگان و فقرا رسیدگی کند و در اموال خود برای فقرا سهم و حقی قائل شود.

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران بیان کرد: از مردم فهیم کشور و تمام مستضعفان مسلمان و غیرمسلمان را که روز قدس را گرامی داشتند که عظمت و شکوهی را در کشور و خارج از کشور به وجود آوردندتشکر می‌کنم، تمام این قدم‌ها مورد عنایت خاص امام عصر (عج) قرار می گیرد،  همچنین برای شهدایی که در سال ۴۲ و به خصوص شهدایی که در ورامین کفن‌پوش به شهادت رسیدند، برای همه طلب علو مقام و برای خانواده‌هایشان صبر و اجر مسالت می‌کنم. برای برادر شهیدمان حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه‌ کازرون نیز که به شهادت رسید، برای خانواده‌شان از خداوند اجر و صبر مسالت دارم.

وی درخصوص سخنان رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: آیات مختلفی در قرآن در خصوص مقاومت وجود دارد، یکی از آن آیات، آیات ۳۴ و ۳۵ سوره محمد (ص) است، نترسید، سازش نکنید، مسلمانان بالاترین امت‌ها هستند، خداوند با شماست و اعمال شما نزد خدا محفوظ است، برخی از مضامین این آیات هستند.

آیت الله امامی کاشانی، افزود: سخنان رهبری در خصوص مقاومت، منش و راه امام راحل است. تمام مسئولان و مردم و گروه‌های سیاسی با هر تفکر و گرایشی با رهبر انقلاب یک صدا باشند، دنیا بیدا بدانند که صحبت ایران غیر از این نیست که در این صورت عظمت و بزرگی جمهوری اسلامی ایران ثابت می شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز دشمن  مشکلات بی شماری را به ما تحمیل کرده است،  ان‌شاالله مشکلات تحمیلی برطرف خواهد شد که البته لازم است به تولید و رونق آن پرداخته شود.

وی در عین حال توصیه کرد که سرمایه‌گذاران پول را به خارج نبردند و در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

 امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: دولت تسهیلاتی را فراهم کند، مجلس و قوانین مشکلات را بردارند و از طرفی هم حمایت کنند تا تولید افزایش یافته و اشتغال زیاد شود تا اقتصاد کشور از مشکل نجات پیدا کنتد، این وظیفه همه در جامعه است. در جاهایی هم که جلو رونق تولید گرفته می‌شود از باب مثال مالیات، رفع شود. مالیات‌هایی که غلط است و موجب می‌شود یکی مغازه‌ای را ببند، حذف شود. برای کسانی که دارند مالیات وضع شود و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و برای دیگران کمک و مساعدت شود. وزارت دارایی برای مالیات باید فکری کند و نظارت و راهی تدوین شود. همه از جمله دولت، مجلس، قوه قضاییه و ملت باید کار کنند.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: آن‌هایی که دارند به خاطر خدا و حیثیت کشور سرمایه را در کشور نگه دارند و برای خودشان، خانواده‌شان و نسل‌‌هایشان سرمایه را به خارج نبرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=14084
  • 79 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.