تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

4

رشد ۲.۴ درصدی تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 140438
  • 01 اسفند 1402 - 11:21
رشد ۲.۴ درصدی تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
سخنگوی دولت با بیان اینکه تجارت خارجی ایران طی ۱۰ ماهه امسال ۱۲۶ میلیارد دلار بوده است، بیان کرد: این میزان نسبت به ۱۰ ماهه پارسال ۲.۴ درصد رشد کرده و تراز هم ۱۷ درصد مثبت است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت روز سه شنبه در نشست خبری با تبریک روز جوان به همه جوانان کشور و همچنین فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: شورای عالی جوانان و نوجوانان این هفته به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود و قرار است بسته های حمایتی در راستای ازدواج و اشتغال جوانان و حضور آنها در تصمیم گیری و تصمیم سازی به تصویب برسد.

وی ادامه داد: همچنین جوانان برتر در ۱۰ رشته مختلف پس از ارزیابی های مختلف شناسایی شده اند که در هفته جوان این جشنواره برگزار می شود.

بهادری جهرمی بیان داشت: در جلسه اخیر هیأت دولت آیین نامه ای در راستای قانون بیمه کارگران ساختمانی تصویب شد تا دهک های یک تا ۳ و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت حق بیمه معاف شوند.

وی خاطرنشان کرد: آیین نامه یکپارچه سازی خدمات زنان سرپرست خانوار در راستای حمایت از آنها در دولت تصویب شد تا همه این خدمات ساماندهی شود و توزیع عادلانه تر این خدمات را داشته باشیم.

سخنگوی دولت درباره تغییر سود سپرده ها گفت: نرخ سود در شورای پول و اعتبار تغییر نکرده و تنها امکان انتشار اوراق پروژه های خاص برای دوره محدودی و به صورت موردی متشر شده است.

بهادری جهرمی در رابطه با ادعای تراز تجارت خارجی گفت: تجارت خارجی ۱۰ ماهه امسال ۱۲۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۱۰ ماهه پارسال ۲.۴ درصد رشد کرده و تراز هم ۱۷ درصد مثبت است.

وی ادامه داد: ما یک تراز ارزشی داریم و یک تراز وزنی، در برخی گروه های خاص کالایی ممکن است قیمت ها به نرخ متداول جهانی برگردد که ارزش تجارت کاهش یابد، مهم این است که مجموع تجارت خارجی اعم از ارزشی و وزنی مثبت است.

سخنگوی دولت درباره برنامه های دولت برای حمایت از جوانان بیان کرد: در هیات وزیران با کاهش ۱۰ ساله متوسط سن وزیران نسبت به دولت قبل شاهد حضور تعداد زیادی از جوانان متولد پس از انقلاب در دولت سیزدهم هستیم که وزرای راه، ارشاد، ارتباطات، سخنگوی دولت و برخی معاونان رئیس جمهور از جمله آنها هستند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در زمینه ثبت شرکت های دانش بنیان شاهد رشد ۳ برابری نسبت به سال گذشته هستیم، بیان داشت: تسهیلات مالیاتی نیز به آنها تعلق گرفته است.

وی اظهار داشت: جوانان وقتی می بینند رئیس جمهور در سفرهای خارجی با خود محصولات دانش بنیان را می برد و منشا فروش و بازاریابی محصولات نخبگان می شود، امیدوار می شوند و این یعنی حمایت عینی از جوانان کشور.

سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین در زمینه های ازدواج و اشتغال جوانان هم سعی شده حمایت های اثرگذار در حد توان دولت صورت گیرد در سال گذشته ۳ بار آزمون فراگیر و ۸ آزمون اختصاصی دستگاه ها برای استخدام برگزار و ۴ هزار بورسیه برای دانشجویان جدیدالورود برای فعالیت در بخش خصوصی انجام شد.

بهادری جهرمی درباره طرح شفافیت مجلس نیز توضیح داد: طرح شفافیت طرح مجلس بود که ابتدا رد شد و سپس طرح شفافیت همه قوا را مطرح کردند و تصویب شد، رفت و این طرح برگشت هایی بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته و معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز به عنوان نماینده دولت در این جلسات شرکت کرده است و تا آنجایی که اطلاع دارم شورای عالی نظارت مجمع این طرح را تائید کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140438
  • 99 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.