تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

5

بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورای شهر

  • کد خبر : 140432
  • 01 اسفند 1402 - 11:03
بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری تهران در شورای شهر
شهردار تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده شهرداری تهران اعلام کرد که هر اتوبوس داخلی حدود سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران صبح امروز در جریان بررسی تبصره چهارم لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران در خصوص اجازه به شهرداری پایتخت برای برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی گفت: برقی سازی با توجه به موضوع تأمین و مصرف سوخت فسیلی در کشور یک الزام است و همچنین در برنامه چهارم توسعه شهر تهران هم رفتن به سمت برقی‌سازی یک اصل است.

وی با بیان اینکه ما در راستای برقی سازی از همه مجموعه های داخلی قیمت گرفتیم که قیمت حداقلی ۳۱۶ هزار یورو و حداکثر ۳۴۸ هزار یورو بوده است، گفت: حتی با برخی از شرکت ها نیز پیمان اولیه را بستیم؛ اما وقتی موضوع سفر به چین مطرح شد و به چین سفر کردیم دیدیم که قیمت‌ها بسیار ارزان تر از آن چیزی است که در داخل کشور به ما قیمت داده بودند و این در حالی است که ما ترغیب شدیم وسایل حمل و نقل عمومی برقی را با همان کیفیت و قابلیت اما با قیمت پایین تر خریداری کنیم.

زاکانی با بیان اینکه زمانی که ما شهرداری تهران را تحویل گرفتیم فقط ۱۸۶۰ اتوبوس در تهران فعال بود و این در حالی است که نیاز تهران ۱۰ هزار اتوبوس بوده است، ادامه داد: چرا باید مردم به اسارت گرفته شوند؟ این در حالی است که دولت به ما گفته بود که بسته اولیه حمل و نقل را کامل و برقی بیاوریم تا نیاز شهر برطرف شود و من هفته گذشته با وزیر صمت صحبت کردم که به ما اعلام کردند این فرصت طلایی برای شهر تهران است و باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه ما برای تقویت تولیدکننده داخلی با آن‌ها قرارداد بستیم؛ اما دقت داشته باشید که قیمت هر اتوبوس داخلی حدود سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر است و با این حال برای تقویت بخش خصوصی این کار را انجام دادیم، افزود: در نهایت ما با رقم ۲۲۰ هزار یورو و تحویل اتوبوس در بندرعباس به تفاهم رسیدیم و این در حالی است که به تولیدکننده داخلی اعلام کردیم که ضمن انتقال تکنولوژی به داخل نسبت به تأمین قطعات اقدام کند که یک تعهد ۱۰ میلیون یوروی برای وارد کردن قطعات در نظر گرفته شده است و قرار شده یک شرکت تأسیس شود که دو طرف آن ایرانی و دو طرف آن چینی هستند که مثل شرکت واگن سازی خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه وظیفه ما تولید واگن نیست اما بستری را فراهم کردیم که واگن تولید شود و امروز کلان شهرهای دیگر به ما متوسل شده اند و این یک درآمد پایدار است، تأکید کرد: ما خدمت خوبی به مردم ارائه کردیم و هزینه ها کاهش یافت به گونه ای که ۲۷۳ هزار یورو برای اتوبوس‌های داخلی پیش از سفر به چین ۳۱۶ هزار یورو بوده و ما ۱۰۰ هزار یورو از این مبلغ کم کردیم که به ازای هر اتوبوس ۵.۵ میلیارد تومان می شود که در یک حساب سرانگشتی اگر این عدد را در ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که قراردادش را منعقد کردیم ضرب کنیم می بینیم که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان باید اعتبار هزینه می شد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌خواهیم تاکسی داری، ون داری و موتورداری کنیم، گفت: ما به سراغ تولیدکننده داخلی رفتیم و عنوان کرد که می تواند ۱۵ هزار دستگاه موتور برقی تحویل دهد؛ اما این تعداد موتور نیازهای ما را برطرف نمی کند و با کسب مجوز از شورا در راستای صرفه و صلاح شهر صندوق ذخیره و بازنشستگی شهرداری تهران با بخش خصوصی می تواند شرایطی را فراهم کند که این اتفاق رخ دهد و آن ها نسبتی هم با ما ندارند و این به صلاح پرسنل شهرداری و بازنشستگان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140432
  • 112 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.