تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اعلام زمان دقیق واریز یارانه‌ها تمدید قراردادهای اجاره تنها معاملات بازار مسکن احتمال افزایش خاموشی صنایع در تابستان تاخیر برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعتقاد به ناکارآمدی زاکانی در شهرداری تهران استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد اتمام ذخایر سنگ آهن تا ۱۹ سال آینده احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم ضرورت اجرای سریع همسان سازی حقوق بازنشستگان افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دریافت کارت آزمون از طریق پنجره ملی خدمات دولت سیستم ایمنی انسان‌ تحت تاثیر سلامت خواب توصیه‌های طب ایرانی برای آلرژی‌های فصل بهار شناسایی و پلمب ۴۰۰ خانه پلاک قرمز در پایتخت ضرورت مکان‌یابی محل جدیدی برای مدیریت پسماند تهران افتتاح دهمین یاورشهر برای بانوان رونمایی از «اسطرلاب» دوره سلجوقی در موزه شهر قزوین محرومیت ستاره پرسپولیس شمارش معکوس برای چند سورپرایز در استقلال معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد

2

آشفتگی صادرکنندگان فولادی با تغییر مصوبات

  • کد خبر : 140254
  • 29 بهمن 1402 - 13:54
آشفتگی صادرکنندگان فولادی با تغییر مصوبات
فعال صنعت فولاد بیان کرد: زمانی که مسئولان اقدام به تغییر سیاست‌ها و به ویژه وضع عوارض کردند، محموله‌ای که طبق برنامه‌ریزی‌ها باید طی یک ماه صادر می‌شد، ارسال آن حداقل تا سه ماه طول کشید.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ علیرضا میرزایی، فعال صنعت فولاد در خصوص وضعیت هزینه دموراژ فولادی‌ها پس از وضع عوارض صادراتی مطرح کرد: در حال حاضر، بحثی که در هزینه دموراژ برای فعالان این حوزه وجود دارد، موضوع ساده‌ای است که متأسفانه مسئولان به آن توجهی ندارند. در واقع زمانی که یک بار برای صادرات بسته می‌شود، تناژ و حداقل آن که برخی اوقات ۱۰ یا ۲۰ هزار تن است، مشخص خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: البته میزان حداقل برای فولادسازان بیشتر است؛ چرا که فولادی‌های بزرگ کشور حواله‌های بزرگ‌تری در حدود ۵۰ تا ۲۰ هزار تن صادر می‌کنند. همچنین زمان ارسال محموله به بندر برای صادرات، طبق قیمت‌های وضع شده، فولادسازان تمام جوانب و سایر هزینه‌ها را بررسی می‌کنند.

فعال صنعت فولاد تصریح کرد: در این راستا، زمانی که مسئولان اقدام به تغییر سیاست‌ها و به ویژه وضع عوارض کردند، محموله‌ای که طبق برنامه‌ریزی‌ها باید طی یک ماه صادر می‌شد، ارسال آن حداقل تا سه ماه طول کشید. حال با این وضعیت چگونه یک خریدار می‌‎تواند هزینه‌هایی که از قبل آنها را حساب کرده بود، تغییر دهد؟

میرزایی گفت: از سوی دیگر، ناگفته نماند که با وجود تمام این تغییرات، کمبودهایی نیز در سیستم گمرک و بارگیری کشور به لحاظ لجستیکی وجود دارد که بسیاری اوقات، باعث طولانی‌تر شدن زمان حمل و بارگیری‌ها می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مسئولان با وضع عوارض توجهی به وضعیت فولادسازان در حوزه دموراژ ندارند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، به دلیل مشکلات مطرح شده، صادرکننده تنها دو راه دارد؛ یکی اینکه به فروشنده موضوع تأخیر در ارسال را اعلام کند که در نهایت، فروشنده و بازار خارجی را از دست خواهد داد. از طرفی، صادرکننده می‌تواند بار خود را در بندر نگه دارد که در این صورت، متحمل ضررهای سنگینی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140254
  • 71 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.