تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

4

حذف گاردریل‌ها در منطقه ۱۰ تهران به صورت پایلوت

  • کد خبر : 140120
  • 27 بهمن 1402 - 9:44
حذف گاردریل‌ها در منطقه ۱۰ تهران به صورت پایلوت
شهردار منطقه ۱۰ تهران از حذف گاردریل‌ها در منطقه ۱۰ به صورت پایلوت و افرایش ایمنی معابر به مسافت ۴۰۰ متر خبر داد.

مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه ۱۰ شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مدیریت شهری افق تهران در خصوص اهمیت امنیت و سلامت شهروندان اظهارداشت: با اصلاح مهندسی در منطقۀ مذکور آمار تصادفات کاهش یافته است و نگاه شهردار تهران در حوزه حمل و نقل این است که تا جای ممکن زوائد فیزیکی حذف شود و امنیت معابر و ایمنی شهروندان افرایش پیدا کند.

وی گفت: لازم است یک‌سری ظرفیت‌ها ایجاد شود. به عنوان مثال یکی از نیازهای مردم سرویس بهداشتی است و به جز سرویس‌هایی که در محدوده داشتیم و هماهنگ کردیم که مردم استفاده کنند، ۲۴چشمه سرویس بهداشتی پرتابل اضافه کردیم و باید به این فکر کنیم که خدمات کافی به مردم ارائه دهیم. مثلاً سرویس آب‌خوری خوب برای مردم فراهم کنیم. طرح جامعی برای خیابان آزادی، انقلاب و دماوند در حوزۀ شهرسازی دنبال می‌شود.

شهردار ناحیه ۱۰ تهران ادامه داد: باید نگاه ویژه‌ای به برگزاری مراسم ملی مذهبی داشته باشیم که تاکنون اقداماتی انجام شده اما نیاز به انجام اقدامات ویژه‌تری داریم. امسال مدیریت شهری نسبت به سال گذشته برنامه‌های دقیق‌تر و ویژه‌تری داشت و چابک‌تر از سال‌های گذشته بود.

این مدیر شهری در خصوص نگاه شهرداری به حوزه حمل‌ونقل توضیح داد: نگاه شهرداری به حوزه حمل‌ونقل این است که زوائد فیزیکی حتی‌الامکان حذف شود و در عین حال امنیت و سلامت شهروندان برایمان مهم است و نمی‌خواهیم شهروندانمان دچار مشکل شوند یا حادثه‌ای برایشان پیش بیاید. تصادفاتی را شاهد بودیم که گاردریل‌ها در آن اثر منفی داشته‌اند. سرقت گاردریل‌ها هم موضوع دیگری است که باعث جمع شدن آن‌ها شده است و برای این برنامه مطالعاتی انجام شده است.

وی افزود: می‌خواهیم درختان وسط بزرگراه‌ها حفظ شوند و برنامه یادشده در منطقه۱۰ به صورت پایلوت در ۴۰۰متر اجرا می‌شود و هنوز در سایر مناطق اجرا نشده است و بعد از خروجی تونل متروی نواب تا پل خیابان امام خمینی. بخشی از کار جلو رفته است و دوستانمان در روزهای اخیر توانستند پروژه را بیش از ۷۰درصد پیش ببرند. و تا هفته آینده کل پروژه به پایان خواهد رسید. امروز با صاحب‌نظران صحبت شد و همه دید مثبتی نسبت به این پروژه داشتند.

اخ‌الصنایع اضافه کرد:طوقه‌چینی درختان، آبیاری قطره‌ای هم انجام خواهد شد. یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که بعضی مواقع در آبیاری درختان وسط بزرگراه آب وارد شبکه بزرگراهی شود و اتفاقات ناخوشایندی بیفتد.

شهردار منطقه ۱۰ درباره علت برچیدن گاردریل‌های سطح منطقه ۱۰ گفت: نگاه شهردار تهران در حوزه حمل و نقل این است که تا جای ممکن زوائد فیزیکی حذف شود و امنیت معابر و ایمنی شهروندان افرایش پیدا کند.

شهردار منطقۀ ۱۰ ادامه داد: در محور کندروی نواب جابه‌جایی ایستگاه BRT را داشتیم ایستگاه به جایی منتقل شد که شهروندان به عبور از عرض اتوبان برای رسیدن به ایستگاه نیاز نداشته باشند.

این مدیر شهری برنامه‌های آینده منطقۀ تحت مدیریتش را این‌گونه توضیح داد: تصمیم به اجرای چند پروژه گرفتیم که یکی از آن‌ها مربوط به دریچه‌هاست. ۱۶۰۰ دریچه اضافه در محور نواب وجود دارد که باید حذف شود و کار مطالعاتی این برنامه در حال انجام است.

اخ‌الصنایع در پایان خاطرنشان کرد: ۳-۴ اقدام ویژه در بزرگراه نواب داریم با توجه به سکونت شهروندان در این ناحیه تصمیم داشتیم اتفاقات مثبتی مثل ساختن فضای سبز در این ناحیه رقم بزنیم و سلامت شهروندانمان را باکاهش تصادف منجر به فوت حفظ کنیم. با توجه به اصلاح هندسی که در منطقه ۱۰ انجام شده است، نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش تصادف منجر به فوت داشتیم. بودجه خوبی هم برای انجام طرح تحول بیست‌گانه اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=140120
  • 85 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.