تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

2

افزایش هدررفت سرمایه فولادی‌ها به واسطه هزینه‌ها

  • کد خبر : 139931
  • 24 بهمن 1402 - 12:31
افزایش هدررفت سرمایه فولادی‌ها به واسطه هزینه‌ها
فعال فولادی بیان کرد: هزینه‌های دموراژ بسته به نوع و ظرفیت کشتی‌ها متفاوت است و برای فولادسازان این هزینه، از حدود ۱۰ هزار دلار آغاز و افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ حسین بختیاری، فعال فولادی با اشاره به وضعیت هزینه دموراژ کشتی‌ها در زمان عوارض صادراتی فولادی‌ها بیان کرد: هزینه‌های دموراژ بسته به نوع و ظرفیت کشتی‌ها متفاوت است و برای فولادسازان این هزینه، از حدود ۱۰ هزار دلار آغاز و افزایش می‌یابد. در واقع این هزینه‌ها بسته به نوع قرارداد بین مالک کشتی و شخصی که آن را اجاره می‌کند، می‌تواند از زمانی که کشتی وارد لنگرگاه می‌شود و منتظر پهلوگیری در اسکله می‌ماند، شروع شود.

وی در ادامه اضافه کرد: زمان توقف کشتی در لنگرگاه بسته به ترافیک بندر و آماده بودن بار، جهت بارگیری است که هردو عامل می‌توانند زمان توقف در لنگرگاه را افزایش دهند. معمولاً فولادسازانی که محصولات خود را به صورت FOB می‌فروشند، خسارتی بابت توقف کشتی در لنگرگاه نمی‌پردازند.

فعال صنعت فولاد اظهار داشت: بر همین اساس، تنها زمانی که توقف در لنگرگاه به دلیل عدم آماده بودن بار در اسکله باشد، باید این خسارت را بپردازند و یا اینکه کشتی توسط تولید کننده اجاره می‌شود و بار به صورت تحویل در بندر مقصد یا CFR به فروش می‌رسد؛ اما در هر حال زمانی که کشتی در اسکله پهلو می‌گیرد، اگر عملیات بارگیری به کندی انجام شود و این کندی به دلیل شرایط غیر طبیعی و به اصطلاح فورس ماژور نباشد، هزینه دموراژ کشتی به عهده فروشنده خواهد بود.

بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، طبق قانون اگر صادرکننده مجوز را از نهادی گرفته باشد و آن نهاد، مسئول تاخیر در بارگیری یا عدم صدور مجوز در مهلت مقرر شود، باید از عهده خسارت آن بربیاید؛ اما بخشنامه‌های متعدد وزارت صمت و سایر نهادها در خصوص وضع تعرفه و عوارض صادراتی باعث توقف بیشتر کشتی و افزایش هزینه دموراژ می‌شوند که باید راهکار مناسبی برای بهبود این وضعیت پیدا کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=139931
  • 80 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.