تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

2

برگزاری نمایشگاه گردشگری از امروز

  • کد خبر : 139831
  • 23 بهمن 1402 - 10:05
برگزاری نمایشگاه گردشگری از امروز
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: از 23 تا 26 بهمن نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به منظور معرفی صنعت گردشگری ایران برگزار می‌شود.

امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مدیریت شهری افق تهران در خصوص فعالیت‌های این ستاد اظهارداشت: در دوره فعلی مدیریت شهری هدف‌گذاری‌های بزرگی داریم که یکی از آن‌ها تجمیع امکانات گردشگری شهر تهران است و برای تبدیل تهران به یک مقصد گردشگری، به همنوایی دستگاه‌های مختلف نیاز است و این همنوایی ابتدا باید در مجموعه شهرداری اتفاق بیفتد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در مورد برنامه‌های شهرداری توضیح داد: شورای ششم در حکم ۹۱ اشاره مستقیم به تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران داشته است. چون رسیدن به سازمان گردشگری نیاز به انجام اقدامات متعددی دارد، شهردار تهران تصمیم گرفت که فعلاً هلدینگ گردشگری در شهرداری تهران ایجاد شود تا مجموعه‌های مختلف در زمینه نظارت و برنامه‌ریزی با هم کار کنند و به سمت تشکیل سازمان گردشگری حرکت کنیم.

این مقام مسئول برنامه‌های اجرا شده در حوزه گردشگری را این‌گونه توضیح داد: تقریباً از نوروز سال گذشته سعی کردیم به صورت مستقیم در حوزه گردشگری حرف برای گفتن داشته باشیم و به همین منظور افتتاحیه جشن‌های نوروزی را به صورت گسترده در میدان ولیعصر برگزار کردیم و بعد از آن هم برنامه‌های مختلفی در شهر اجرا شد و در نوروز سال گذشته ۳۵ هزار بازدید از اماکن گردشگری، ۳میلیون بازدید از موزه‌ها اتفاق افتاد که بی سابقه بود و برنامه‌های دیگر برگزار شد.

وی افزود: سعی کردیم گردشگری را در اوج نگه داریم و عرف بر این بود که گردشگری در نوروز مورد توجه قرار می‌گرفت و تا نوروز بعد به آن توجه نمی‌شد. اما سال گذشته نگذاشتیم این اتفاق بیفتد و درهمان شرایط به استقبال هفته موزه‌ها و میراث فرهنگی رفتیم و سپس برای تابستان به یک دستورالعمل عریض و طویل عمل کردیم. شهرداری در شش ماه اوّل بالغ بر ۴۵۰۰تور برگزار کرد.

قاسمی ادامه داد: در راستای تحقق شعار گردشگری آسان و ارزان قراردادی را منعقد کردیم که به موجب آن ۱۵۰۰ اتوبوس تهرانگردی تأمین شود که تاکنون ۱۴۰۰دستگاه آن تأمین شده و ۱۰۰ دستگاه دیگر تا پایان سال تأمین خواهد شد و بنا داریم در سال آینده این طرح را گسترش دهیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ارتباط این ستاد را با محلات این‌گونه تبیین کرد: در هر کدام از مناطق بیست ودوگانه تهران، گروهی تشکیل شده است که با دبیر گردشگری محله در ارتباط است و فعالیت‌های آنان را رصد می‌کنم و هر برنامه‌ها در فضای مجازی به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. به همین منظور اتوبوس‌ها را به مناطق ندادیم این اتوبوس‌ها در ازای امضای دبیر کانون گردشگری محله تحویل داده می‌شود و در مسیر این طرح مدیران محلله درگیر کار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰درصد هزینه تورها برای اتوبوس است این ۷۰درصد را تامین کردیم و مدیران محلی موظف به تامین ۳۰درصد بقیه هستند و شرط دیگر طرح این است که تمام صندلی‌های اتوبوس پر باشد در غیر این صورت نمره منفی خواهد داشت و تحویل اتوبوس در موارد دیگر با محدودیت مواجه خواهد شد. محدودیت یاد شده برای این است که مدیران محلات مردم را دنبال کنند و در واقع هدف، تأمین امکان گردشگری برای کسانی است که توان مالی کافی ندارند.

قاسمی اضافه کرد: در روزهای شهادت سردار سلیمانی طرح به وقت عاشقی یک و بیست دقیقه را کلید زدیم و طی آن بازدید از سراسرنمای مقاومت و پیروزی را برای ۱۲هزار نفر از مردم تهران آسان کردیم. با این که طرح تمام شده است مردم هنوز از این سراسرنما دیدن می‌کنند. از ۱۱ بهمن امسال هم برنامه‌های مفصلی داشتیم که اولین آن‌ها راهیان نور انقلاب است که در آن مردم محلات مختلف به طور رایگان به مقاصد انقلاب بازدید کردند و برنامه‌های خاطره‌گویی اجرا شد و آثار ناملموس زیادی ثبت شد که خاطرات را دربر می‌گرفت.

این مدیر شهری در خصوص نمایشگاه گردشگری توضیح داد: از ۲۳ تا ۲۶ بهمن نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته برگزار می‌شود و این نمایشگاه به منظور معرفی صنعت گردشگری در ایران برگزار می‌شود و از همه استان‌ها و شهرستان‌ها شرکت کننده دارد. سازمان میراث فرهنگی این نمایشگاه را برگزار می‌کند و ستاد گردشگری شهرداری تهران یک غرفۀ بزرگ در سالن ۳۸ دارد که ۲۳ بهمن ماه در ساعت ۱۰صبح افتتاحیه نمایشگاه خواهد بود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: غرفه امسال متفاوت است و چهار سوق تهران را به تصویر کشیده‌ و نام غرفه را گردشگری شهرداری تهران گذاشتیم و تفاهم‌نامه‌های مختلفی را آماده کرده‌ایم که در حین برگزاری نمایشگاه امضا شود. برنامه‌ها و نشست‌های حاشیه‌ای تخصصی مختلف داریم. یکی از این نشست‌ها نشست تخصصی گردشگری دسترس‌پذیر است که به موضوع معلولین مربوط می‌شود.

قاسمی در پایان افزود: می‌خواهیم از فرصت استفاده کنیم و با تجربیاتی که استان‌های موفق و کشورهای دیگر دارند، آشنا شویم و از این تجربیات در تهران استفاده کنیم و پیش‌بینی این است که با توجه به جاذبه بالای حوزه گردشگری، نمایشگاه مخاطبین زیادی داشته باشد. چون رییس شورای شهر تهران با اصل نمایشگاه و شهر آفتاب زاویه دارد، ممکن است اعضای شورا و مدیران شهری را در نمایشگاه نداشته باشیم و مخاطب نمایشگاه مردم هستند و دبیران گردشگری محلات هم حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=139831
  • 157 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.