تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو

1

مجوز افزایش سرمایه شرکت تجلی صادر شد

  • کد خبر : 139142
  • 10 بهمن 1402 - 17:07
مجوز افزایش سرمایه شرکت تجلی صادر شد
سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 39درصدی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر کرد.

به گزارش افق تهران؛ این افزایش سرمایه به منظور جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه‌گذاری‌ها، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت در افزایش سرمایه در حال انجام شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر انجام خواهد شد.

طبق بیانیه ثبت تجلی، سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اهداف مذکور ۲۴۱۹ میلیارد تومان تخمین زده شده، که ۲۴۰۰ میلیارد تومان از طریق افزایش سرمایه و مابقی از محل منابع داخلی شرکت تامین خواهد شد. از مبلغ مذکور ۵۲۲ میلیارد تومان جهت جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه گذاری ها(خرید سهام و تاسیس شرکت)، مبلغ ۷۵۸ میلیارد تومان جهت جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و مبلغ ۱۱۳۹ میلیارد تومان صرف مشارکت در افزایش سرمایه در حال انجام شرکت های سرمایه پذیر خواهد شد.

در بخش تحصیل سرمایه گذاری ها عمده مبلغ اعلام شده در شرکت معدن کار باختر و صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز سرمایه گذاری شده است.

در بخش مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر نیز مبلغ اعلام شده عمدتا به افزایش سرمایه شرکت معدن کار باختر، شرکت معدنی و صنعتی سپهر تجلی ایرانیان و شرکت بازرگانی معادن و صنایع ایرانیان مربوط بوده است. تجلی با مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر درصد مالکیت خود را در این شرکت ها حفظ کرده است. شرکت با حفظ درصد مالکیت، نفوذ و کنترل خود را در این شرکت ها حفظ نموده و درآمد های آتی شرکت با توجه به حفظ درصد مالکیت دستخوش تغییرات اساسی نخواهد شد و این امر در راستای سودآوری سهامداران و منافع کلی گروه می باشد.

در خصوص مشارکت در افزیش سرمایه در حال انجام شرکت های سرمایه پذیر نیز، عمده مبلغ اعلام شده به افزایش سرمایه شرکت صنایع فولاد کردستان و شرکت مدیریت بین المللی همراه جاده ریل دریا مربوط می شود.

تجلی در بیانیه ثبت افزایش سرمایه بیان داشت که عدم خروج وجه نقد حاصل از افزایش سرمایه منجر به حفظ نقدینگی شرکت خواهد شد. با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و تورم موجود ضروری است شرکت جهت حفظ وضعیت فعلی و توان رقابت با سایر شرکت های هم صنعت نقدینگی خود را حفظ نماید.

از سوی دیگر با توجه به شرایط فعلی بانکها، امکان اخذ تسهیلات با مبالغ بالا به راحتی امکان پذیر نمی باشد و انتشار اوراق نیز سبب تحمیل هزینه مالی شدید به شرکت خواهد شد. و همچنین با توجه به ضرورت تامین مصارف مالی بلندمدت از محل منابع بلندمدت، تجلی در نظر دارد جهت جبران بخشی از مخارج مربوط به سرمایه گذاری های انجام شده در گذشته، مخارج یاد شده را به حساب سرمایه منتقل نماید.

واحد روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=139142
  • 73 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.