تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

0

بهره برداری از فاز اول تقاطع فتح – باغستان در دهه فجر

  • کد خبر : 139012
  • 09 بهمن 1402 - 12:25
بهره برداری از فاز اول تقاطع فتح – باغستان در دهه فجر
شهردار منطقه 21 بیان کرد: کل پروژه شامل زیر گذر و روگذر است که دسترسی شرق به جنوب با احداث زیرگذر در فاز اول فراهم می‌شود و این پروژه در فاز اول با هزینه ای در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش افق تهران؛ محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه ۲۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز- دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲- در محل ساختمان شهرداری این منطقه برگزار شد، اظهارداشت: شهرهای وابسته و اقماری در اطراف تهران با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی، روز به روز جمعیت بیشتری پیدا می کنند که البته بحث اشتغال شهروندان شان در تهران است. از این روز بحث حمل و نقل آنها برای تردد به تهران‌ اهمیت پیدا می کند. با توجه به اینکه از طریق اتوبان باغستان، شهرهای ملارد و شهریار و باغستان به تهران تردد دارند، بحث پروژه تقاطع فتح- باغستان چند سالی بود که در برنامه قرار داشت و از سال ۹۸ از محل اعتبارات جرائم راهنمایی و رانندگی آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و دارای پیشرفت ۶۰ درصد بود.

وی افزود: با توجه به ختم‌ پیمان پیمانکار قبلی، انتهای سال ۱۴۰۰ پیمانکار جدیدی انتخاب و تجهیز کارگاه انجام شد. البته تا آن زمان‌ حدود ۲۵ درصد هزینه کار پرداخت شده بود و در بحث فیزیکی. ۴۰ درصد کار مانده بود. کل پروژه شامل زیر گذر و روگذر است که دسترسی شرق به جنوب با احداث زیرگذر در فاز اول فراهم می شود و این پروژه در فاز اول با هزینه ای در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

پوریافر ادامه داد: با احداث این پروژه طول مسیر برای شهروندان حدود ۲ کیلومتر کاهش پیدا می کند و با توجه به ظرفیت جابجایی مسافر در این زیرگذر، حدود ۲۳ میلیون کیلومتر صرفه جویی و کاهش مسیر و حدود ۳۰۰ تن کاهش آلایندگی هوا را به دنبال دارد. همچنین ۲.۴ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین در طول سال را به دنبال دارد. ضمن اینکه این زیرگذر حدود ۸ هزار نفر در ساعت ظرفیت جابجایی دارد که اجرای آن اثرات ایمنی و کاهش تصادفات را نیز خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲۱ اضافه کرد: با افتتاح این زیرگذر این پروژه تمام نمی شود و یک پل روگذر نیز دارد که اتصال جنوب به غرب را برقرار خواهد کرد که ۴.۵ کیلومتر مسیر شهروندان را کاهش خواهد داد. قرارداد این پروژه نیز بسته شده و تجهیز کارگاه آن انجام شده و همزمان با افتتاح زیرگذر، کلنگ زنی روگذر را با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان خواهیم داشت و اعتبار آن با تعدیلات کل پروژه در زیر گذر و روگذر، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و در سال ۱۴۰۴ کل پروژه تکمیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: اتوبان مهم دیگر اتوبان اندیشه است که در بالای لشگری منقطع شده و فقط یک دسترسی فرعی به اتوبان فهمیده دارد و از آنجا که شهر قدس و اندیشه را به تهران وصل می کند، دارای اهمیت است. بنابراین پروژه اتصال شبدری کامل تقاطع اندیشه با شهید فهمیده در فاز اول در دستور کار است.

پوریافر در توضیح بیشتر افزود: این پروژه حدود ۷۰ هزار متر تملک با دو مالک با حجم ۱۲۰۰ میلیارد تومان دارد. البته با مالکین رایزنی کرده ایم و به توافقاتی دست یافته ایم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این پروژه، نوسازی و ایجاد بافت شهری مناسب در محدوده اجرای طرح را خواهیم داشت، ضمن اینکه با استفاده از رودخانه قوری‌چای در این محدوده، فضای گردشگری مناسبی می توان ایجاد کرد که امیدواریم بتوانیم محور گردشگری در روددره قوری چای ایجاد کنیم و ارتباط شهرهای اطراف به تهران را نیز سهولت ببخشیم.

پوریافر با پرداختن به طرح من شهردارم یادآور شد: در این طرح نیز پروژه های انتخابی مردم و پروژه‌های توسعه محله ای سال گذشته به صورت صد در صد اجرا شده است. برای سال آینده در بحث بودجه پیش بینی رشد حدود ۹۰ درصدی خواهیم داشت و میزان بودجه منطقه به حدود هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

شهردار منطقه ۲۱ گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار مترمربع اصلاح هندسی در منطقه ۲۱ انجام شده است. در بحث آسفالت از ابتدای سال تا الآن حدود ۷۴ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده است. همچنین ۱۳ خیابان را با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان احداث و تعریض کرده ایم.

پوریافر ادامه داد: درمانگاه منطقه نیز تا اوایل سال بعد افتتاح خواهد شد. همچنین در سال جاری حدود ۱۳ مجموعه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان بازسازی شد.

وی بیان کرد: در خصوص احداث دو تصفیه خانه با آب و فاضلاب به تفاهم رسیدیم و در کنار آن انتقال آب از تصفیه خانه فیروز بهرام نیز به ما برای آبیاری فضای سبز کمک می کند. همچنین ایجاد بوستان بانوان در فضایی ۵.۵ هکتاری و ایجاد بوستان خانواده، مجموعه شهربانو و قرائت‌خانه در منطقه در دست اقدام است.

پوریافر افزود: در بحث مترو رایزنی هایی انجام دادیم که خط ۱۰ را به زیر بزرگراه لشگری و دل منطقه برسانیم چرا که این مسأله در مطالعات اولیه دیده نشده بود.

وی به اهمیت فضای پارک پرداخت و گفت: بحث احداث پارکینگ ماشین‌های سنگین برای جلوگیری از پارک این ماشین ها در بافت شهری دیگر موضوعی است که در دستور کار داریم.

شهردار منطقه ۲۱ تصریح کرد: این منطقه حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و باید برای استفاده از زمین‌های خالی در جهت اسکان کارگران مجموعه های صنعتی و سایر شهروندان و افزایش سرانه ها برای آنها اقدام کرد.

وی درخصوص آخرین وضعیت پیگیری حادثه بوستان زیتون هم توضیح داد: حادثه بوستان زیتون از طریق قانونی و مراجع قضایی در حال پیگیری است و در بحث های ایمنی و HSE، عدم انطباقات در منطقه بررسی و احصا شده و اقدامات لازم در بحث ایمن سازی در بوستان ها و سایر فضاهای مورد نیاز صورت گرفته است.

پوریافر اظهار داشت: “مسکن ویژه” پروژه ای چند ساله است که در محدوده شهری قرار دارد، بحث سند و تامین سرانه ها، مشکل اصلی مالکان آنهاست که با کمک مدیران راه و شهرسازی بحث نظام مهندسی آنها حل شده است و در بحث سرانه آموزشی نیز زمینی برای احداث مدرسه در اختیار قرار دادیم. در بحث مسکونی در مراحل نهایی صدور پایان کار برای حدود ۲۳۰۰ واحد هستیم اما برای پایان کار واحدهای تجاری هنوز مشکلاتش پابرجا است.

شهردار منطقه ۲۱ در پایان با اشاره به شهرک های منطقه گفت: این شهرکها تا زمانی که محصور هستند باید خودگردان اداره شوند اما با این حال شهرداری برای کمک، به آنها خدماتی ارائه می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=139012
  • 112 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.