تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آخرین تغییرات زمان واریز یارانه‌ها کاهش صادرات محصولات نهایی در کشور بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس عزم شورای شهر برای ورود واگن‌های مترو به کشور آغاز به کار هیات امنای محلات از امروز انتقاد عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران

0

استقبال مخاطبان از اجراهای تئاتر شهر

  • کد خبر : 138921
  • 08 بهمن 1402 - 11:21
استقبال مخاطبان از اجراهای تئاتر شهر
هفتمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با استقبال قابل توجه مخاطبان از اجرای نمایش سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر همراه بود.

بهگزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هفتمین روز برگزاری خود را سپری کرد؛ روزی که آثار مختلف اجرا شدند و جشنواره به روزهای پایانی برگزاری خود نزدیک شد.

روز شنبه ۷ بهمن نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز، ساعت ۲۰ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت. این نمایش که در هفتمین روز جشنواره، یک نوبت اجرا داشت، با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه شد.

استقبال مخاطبان برای تماشای این اثر نمایشی به حدی بود که تعدادی از مخاطبان پشت درهای ورودی مجموعه تئاتر شهر ماندند و نتوانستند به داخل مجموعه راه پیدا کنند.

تجمع مخاطبان باعث وارد شدن فشار زیادی به درهای ورودی مجموعه تئاتر شهر شد.

در نهایت سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر یکی از شلوغ‌ترین شب‌های خود را در ایام چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تجربه کرد.

نمایش «آوینیون» به کارگردانی حسن معینی در هفتمین روز جشنواره در ساعت ۲۲ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت. این اجرا همچون اجرای نمایش در روز ششم جشنواره نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

اما نکته قابل تأمل این بود که برخی از مخاطبان بلیت اجرای نمایش در ساعت قید شده برای اجراهای سالن سایه تئاتر شهر در ایام جشنواره یعنی ساعت‌های ۱۶ و ۱۹ را داشتند و این در حالی است که طبق اعلام دبیرخانه جشنواره نمایش «آوینیون» در روز شنبه ۷ بهمن فقط در ساعت ۲۲ اجرا داشت.

ازدحام مخاطبان با توجه به ظرفیت کم‌تر سالن سایه نسبت به دیگر سالن‌های تئاتری میزبان جشنواره بالا بود و در نهایت این اثر نمایشی نیز آخرین اجرای خود را در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سپری کرد.

سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر و در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر، به تماشای نمایش «دل‌لرزه» به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری از یزد نشست.

وی پس از پایان اجرای نمایش در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در خصوص قرارگاه فرهنگی شهید آوینی و حمایت‌هایی که از انجمن‌های فرهنگی و هنری استان‌های مختلف کشور انجام خواهد شد، پرداخت.

نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که در بخش هویت ملی چهل و دومین جشنواره بین‌الملی تئاتر فجر حضور دارد، روز ۷ بهمن در تالار وحدت، آخرین اجرای خود را پشت‌سر گذاشت.

در این شب گروه نمایش «لیلی و مجنون» به کارگردانی یعقوب صدیق‌جمالی از تبریز که قرار است در هشتمین و نهمین روز جشنواره تئاتر فجر چهل و دوم در تالار وحدت روی صحنه برود، به تماشای نمایش «تروما» نشستند.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن، با دبیری مهدی حامدسقایان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=138921
  • 96 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.