تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

1

اهمیت مردمی‌سازی اداره‌ امور شهرداری تهران

  • کد خبر : 138480
  • 02 بهمن 1402 - 12:48
اهمیت مردمی‌سازی اداره‌ امور شهرداری تهران
معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی اداره‌ امور و تبدیل «من شهردارم» به یک الگوی ملی و تسری آن به سازمان و شرکت‌ها و کلانشهری دیگر کشور بیان کرد: سایر شهرها هم علاقمند به اجرای این طرح هستند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران: مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در مراسم تقدیر از سفیران دومین دوره «من شهردارم» که صبح امروز دوشنبه – دوم بهمن ماه ۱۴۰۲- در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: نهال نوپای “من شهردارم” امروز دو ساله شد که در مورد دستاوردها و برنامه‌های آینده آن گفت و گو خواهیم داشت. این طرح از دو سال پیش با رویکرد مردمی سازی اداره شهر تهران از طریق بودجه‌ریزی مشارکتی و انجام برنامه ریزی «با مردم» به جای برنامه‌ریزی «برای مردم» آغاز شد.

وی افزود: در این طرح رکورد تاریخ‌سازی ثبت شد که به نوعی با قاطعیت می‌توانیم فعالیت‌های مشارکتی شهرداری را به قبل و بعد از آن تقسیم کنیم. با این اهتمام در جلب مشارکت شهروندان تهرانی، شهرداری توانست از طریق این طرح وجهه خود را از یک نهاد خدماتی صرف به یک «نهاد اجتماعی فرهنگ‌محور و خدمت‌محور» ارتقاء دهد.

باقری ادامه داد: تکنیکی که در این طرح به عنوان ارتباط چهره به چهره مورد استفاده قرار گرفت باعث موفقیت در جلب مشارکت شد. البته تجربه سال اول طرح نیز به ما کمک کرد. میزان پیشرفت توسعه محله‌ای و کل طرح در دوره اول«من شهردارم» تا امروز پیشرفت خوبی داشته؛ به طوری که کل طرح ۷۶ درصد پیشرفت داشته و در بحث توسعه محله‌ای این عدد به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری گفت: بنا داریم هم در نظام بودجه‌ریزی، این طرح را به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که مجددا سرمایه اجتماعی خوبی را جلب کنیم. دبیرخانه طرح «من شهردارم» یک مرکز تحقیق و توسعه دائمی را طرح ریزی کرده که تمامی فرایندها را بر اساس آخرین اطلاعات روز و استاندارد به روز رسانی کند. همچنین با استفاده از ثبت تجارب «من شهردارم»، می‌توانیم نقاط ضعف آن را برطرف کنیم. در کنار کتابچه تدوین تجارب این طرح، کتاب «من شهردارم» را به چاپ خواهیم رساند.

وی اضافه کرد: نکته دیگر مدنظر، تبدیل «من شهردارم» به یک الگوی ملی و تسری آن به سازمان و شرکت‌ها و کلانشهری دیگر کشور است که شهر کاشان چند روز پیش اجرای این طرح را آغاز کرده و بقیه شهرها هم علاقمند هستند.

باقری تصریح کرد: اهتمام جدی شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه را در این طرح شاهد بودیم و دستاورد آن، مشارکتی با میزان یک میلیون و ۳۵۲هزار و ۱۳۹ نفر بود.

معاون شهردار تهران یادآور شد: باید در روش تعریف پروژه‌ها برای سال‌های آینده تجدیدنظرهایی داشته باشیم و روش‌های ارتباط‌گیری با شهروندان و جلب آرای آن‌ها نیز باید بهبود پیدا کند. در واقع، روش‌های ارتباط‌گیری را به طور دقیق احصاء و این فرآیند را دقیق‌تر و شفاف‌تر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=138480
  • 140 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.