تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

3

اقتدار کشور وابسته به مردم

  • کد خبر : 138294
  • 30 دی 1402 - 9:29
اقتدار کشور وابسته به مردم
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای مشارکت حداکثری در انتخابات همه مردم باید احساس کنند که سلیقه آنان در مجموعه نامزدها وجود دارد و آن‌ها نیز می‌توانند با مشارکت در انتخابات نقش داشته باشند.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ علی اکبر علیزاده، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره مولفه های اثرگذار بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: اهمیت مشارکت در انتخابات برای همه روشن است. نظام ما جمهوری اسلامی است یعنی جمهوریت مبتنی بر اسلام است. این دو کلمه از یکدیگر جدا نیست. یک نظام مردمی بر پایه اسلام است و یکی از رکن های تشکیل نظام ما جمهوریت است. یکی از جلوه های این جمهوریت برگزاری انتخابات است. یکی از مظاهر بسیار مهم انتخابات نیز، انتخابات مجلس است چراکه مجلس خانه ملت است.

وی اظهار کرد: هر چقدر نمایندگان متخصص‌تر انتخاب شوند، طبیعتا قوانینی که در مجلس به تصویب می‌رسد، کارشناسانه‌تر است و می‌تواند مشکلات مردم را حل کند. اگر مجلسی کارآمد تشکیل شود می تواند دولت و سایر بخش ها را برای حل مشکلات مردم به خط کند.

وی تاکید کرد: باید مشارکت در انتخابات بالا باشد تا افراد اصلح به مجلس راه پیدا کنند. مشارکت بالا نشان می دهد که مردم همراه نظام بوده و انتظار ویژه ای را از مجلس برای حل مشکلات دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم مشکلات و گرفتاری‌هایی دارند و بیان مشکلات مردم مهم است، تصریح کرد: مردم باید حس کنند کسانی که وارد مجلس می شوند زبان گویای آنان هستند. این موضوع می تواند زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کند.

وی ادامه داد: نظام یک هویتی برای خود دارد. این هویت طبیعتا دوستان و دشمنانی دارد و کسانی که می‌خواهند به مجلس راه پیدا کنند باید نشان دهند که حافظ این هویت هستند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: بالاخره سلیقه‌های مردم با هم مختلف است. باید به گونه ای در عرصه انتخابات عمل کنیم که همه سلیقه‌ها بتوانند در انتخابات مشارکت کرده و بتوانند آمال و آرزوهای خود را در مجلس ببینند. باید طیف های مختلف سیاسی و حزبی در عرصه انتخابات فعال شوند. همه مردم باید احساس کنند که سلیقه آنان در مجموعه نامزدها وجود دارد و آنها نیز می توانند با مشارکت در انتخابات در مجلس یک نماینده برای آرمان خود داشته باشند.

علیزاده افزود: نظام ما در منطقه ای از عالم سربلند کرده است که از ۲۰۰ سال قبل گردن کلفت های جهان به این منطقه قلب جهان می گفتند. هنوز نیز خاورمیانه قلب جهان بوده و پرتنش ترین منطقه جهان است. مستکبران عالم نمی خواهند از این منطقه چشم بپوشند اما ما اجازه نمی دهیم کسی حق ما را بخورد. ما به حقوق کسی تجاوز نمی کنیم اما هر کس بخواهد به خاک ما تجاوز کند گردن آن را می شکنیم. این اقتدار نیازمند پشتوانه قدرتمند مردمی است.

وی در پایان گفت: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جهانیان می فهمند که نظام جمهوری اسلامی ایران بر دوش های ستبر و استوار مردم ایستاده است و پشتوانه قدرتمندی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=138294
  • 131 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.