تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

1

انعقاد قرارداد چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس

  • کد خبر : 138147
  • 27 دی 1402 - 13:34
انعقاد قرارداد چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس
شهردار تهران بیان کرد: قرارداد چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس منعقد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس برقی است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اینکه اقدامات کارشناسی برای اجرای طرح تراموا در پایتخت انجام شده، از اقدام شهرداری برای تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز تهران خبر داد و افزود: میزان اتوبوس‌ها در زمانی که بنده شهرداری را تحویل گرفتم هزار و ۸۶۰ دستگاه بود که از این تعداد ۸۸۰ اتوبوس در خط فعال بود.

شهردار تهران با بیان اینکه از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تا امروز نزدیک به ۷۵۰ اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده است، تصریح کرد: بازسازی اساسی اتوبوس‌ها نیز در طول این مدت صورت گرفته است. علاوه بر این قرارداد چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس منعقد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس برقی است.

وی ادامه داد: از این تعداد اتوبوس، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه داخلی و ۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه نیز خارجی است. از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه داخلی نیز ۵۰۰ دستگاه برقی است.

زاکانی با تأکید بر اینکه خرید وسایل حمل و نقل برقی در این دوره اتفاقی بی‌نظیر و بی‌سابقه است، یادآور شد: قیمت خودروی برقی از دیزلی بسیار گران تر است. تأمین مالی این قراردادها از طریق تضامین شهرداری و پیگیری‌های دولت و همکاری با چینی‌ها انجام شده است.

وی با اعلام اینکه عمر ون‌های تهران به ۱۷ سال قبل باز می‌گردد، یادآور شد: امروز قرارداد ۱۰ هزار ون در حال انعقاد است و ۵۰۰۰ تاکسی متعلق به شهرداری و ۴۹ هزار تاکسی نیز توسط وزارت صمت و مجموعه‌های بخشی خصوصی تأمین خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی نیز خریداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: تحول بزرگی برای هوای پاک تهران در حال رخ دادن است. هرچند مسئولیت مستقیم آن با شهرداری نیست و مسئولیت مستقیم سایر دستگاه‌هاست. اما ما علاوه بر انجام وظایف خود کمک می‌کنیم که سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=138147
  • 131 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.