تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

2

سهم ۳۳ درصدی خودروهای دیزلی در آلودگی هوای تهران

  • کد خبر : 137309
  • 18 دی 1402 - 14:50
سهم ۳۳ درصدی خودروهای دیزلی در آلودگی هوای تهران
رئیس‌ کمیسیون‌ عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: 33 درصد از آلودگی هوای تهران متعلق به خودروهای دیزلی است و باید تمرکز جدی روی خودروهای سنگین باری و مسافری اعمال گردد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به همراه علی‌اصغر قائمی؛ عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بازدید کردند.

در ابتدای این جلسه سید مهدی میرزایی قمی؛ مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اظهار داشت: بصورت کلی ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تهران وجود دارد که ۲۲ ایستگاه متعلق به شهرداری تهران و ۱۴ ایستگاه هم متعلق به سازمان محیط زیست است و شاخص آلودگی هم براساس میانگین این ۳۶ ایستگاه مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرداری مرکز و در پارک جنگلی کوهسار دو دوربین نصب شده است که بصورت آنلاین وضعیت هوای تهران را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: درحال حاضر ۱۸ تابلو نمایشگر شاخص آلودگی در تهران وجود دارد که جز تابلوی استادیوم آزادی مابقی روشن هستند.

میرزایی قمی افزود: مذاکرات فشرده‌ای با ژاپنی‌ها انجام شده که نتیجه آن احداث و خریداری ۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوای جدید در تهران است.

وی با اشاره به علل آلودگی هوا در تهران اظهار داشت: در تابستان اوزون و در ۶ ماه دوم سال ذرات معلق pm۲.۵ علل اصلی آلودگی هوا هستند البته یکی از اقداماتی که انجام می‌دهیم نمونه برداری از سوخت گازوئیلی است که به شرکت واحد داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیان کرد: امسال مناقصه سیاهه انتشار انجام و دانشگاه علم و صنعت برنده این مناقصه شد و انتهای سال آینده نتیجه اولیه مطالعات مشخص می‌شود.

میرزایی قمی با تاکید بر اینکه مهمترین اقدامی که در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران انجام می‌دهیم پیش بینی آلودگی هوا است، گفت: سامانه‌ای ایجاد شده است که قابلیت پیش بینی هواشناسی، آلودگی و کیفیت هوای شهر تهران را دارد و راهکارهای کاهش آلودگی هوا را نیز ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: برنامه ای با ۱۵ محور در حوزه حمل‌ونقل تدوین شده است که در تمامی حوزه‌ها راهکارهای کاهش آلودگی هوا را نشان می‌دهد و بر مبنای آن می‌توانیم از شدت آلودگی هوای تهران بکاهیم.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از اقدامات خوب و تلاش‌های موثر شرکت در پایش آلودگی هوا و همکاری با نهادهای مرتبط ، تاکید کرد: اعداد و ارقام سیاهه آلودگی هوا نگران‌کننده است و مطابق با این سیاهه سهم آلودگی خودروهای دیزلی ۳۳ درصد براورد شده و بر این اساس باید تمرکز جدی روی خودروهای سنگین باری و مسافری داشت.

تشکری هاشمی افزود : شهردار تهران تاکید جدی بر برقی شدن اتوبوس‌ها دارد و گرچه این اقدام خوب است اما باید ضمن توجه به مسائل فنی، متناسب با سهم هر ناوگان برنامه مشخصی داشت.

وی با بیان اینکه باید در مکان یابی ایستگاه‌های اندازه گیری معیارهایی تعریف کرد که اطلاعات قابل اعتمادی به ما بدهند، گفت: مثلا ایستگاهی که در کنار یک معبر پر تراکم است ممکن است میزان آلودگی را چند برابر ایستگاهی که داخل بوستان است نشان دهد.

رئیس‌ کمیسیون‌ عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: برای برنامه ریزی دقیق نیازمند داده‌های قابل اعتمادتری هستیم و با کوشش این شرکت رسیدن به این دادها کاملا دسترس‌پذیر است.

تشکری هاشمی با اشاره به ردیف مربوط به موتورهای برقی بیان کرد: در حوزه موتور سیکلت برقی که مهمترین پروژه شرکت کنترل کیفیت هوا است گله داریم و باید مشخص شود چرا با وجود بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی پیشرفتی صورت نگرفته و کار قابل قبولی انجام نشده است.

وی ادامه داد: حتما شورای شهر این موضوع را پیگیری می‌کند و بودجه اختصاص یافته باید صرف توسعه فرهنگ استفاده از موتور برقی شود و تسهیل‌گری برای خریداران شود.

تشکری هاشمی اظهار داشت: باید اقداماتمان را اولویت‌بندی کنیم و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای حل یکی از بزرگترین چالش‌های پایتخت که آلودگی هوا است باید حضوری فعال داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=137309
  • 123 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.