تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور» جزئیات زمان بازگشت گل‌محمدی به فوتبال بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرورت حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن

2

سهم ۳۳ درصدی خودروهای دیزلی در آلودگی هوای تهران

  • کد خبر : 137309
  • 18 دی 1402 - 14:50
سهم ۳۳ درصدی خودروهای دیزلی در آلودگی هوای تهران
رئیس‌ کمیسیون‌ عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران بیان کرد: 33 درصد از آلودگی هوای تهران متعلق به خودروهای دیزلی است و باید تمرکز جدی روی خودروهای سنگین باری و مسافری اعمال گردد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به همراه علی‌اصغر قائمی؛ عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بازدید کردند.

در ابتدای این جلسه سید مهدی میرزایی قمی؛ مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا اظهار داشت: بصورت کلی ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تهران وجود دارد که ۲۲ ایستگاه متعلق به شهرداری تهران و ۱۴ ایستگاه هم متعلق به سازمان محیط زیست است و شاخص آلودگی هم براساس میانگین این ۳۶ ایستگاه مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرداری مرکز و در پارک جنگلی کوهسار دو دوربین نصب شده است که بصورت آنلاین وضعیت هوای تهران را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: درحال حاضر ۱۸ تابلو نمایشگر شاخص آلودگی در تهران وجود دارد که جز تابلوی استادیوم آزادی مابقی روشن هستند.

میرزایی قمی افزود: مذاکرات فشرده‌ای با ژاپنی‌ها انجام شده که نتیجه آن احداث و خریداری ۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوای جدید در تهران است.

وی با اشاره به علل آلودگی هوا در تهران اظهار داشت: در تابستان اوزون و در ۶ ماه دوم سال ذرات معلق pm۲.۵ علل اصلی آلودگی هوا هستند البته یکی از اقداماتی که انجام می‌دهیم نمونه برداری از سوخت گازوئیلی است که به شرکت واحد داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیان کرد: امسال مناقصه سیاهه انتشار انجام و دانشگاه علم و صنعت برنده این مناقصه شد و انتهای سال آینده نتیجه اولیه مطالعات مشخص می‌شود.

میرزایی قمی با تاکید بر اینکه مهمترین اقدامی که در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران انجام می‌دهیم پیش بینی آلودگی هوا است، گفت: سامانه‌ای ایجاد شده است که قابلیت پیش بینی هواشناسی، آلودگی و کیفیت هوای شهر تهران را دارد و راهکارهای کاهش آلودگی هوا را نیز ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: برنامه ای با ۱۵ محور در حوزه حمل‌ونقل تدوین شده است که در تمامی حوزه‌ها راهکارهای کاهش آلودگی هوا را نشان می‌دهد و بر مبنای آن می‌توانیم از شدت آلودگی هوای تهران بکاهیم.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از اقدامات خوب و تلاش‌های موثر شرکت در پایش آلودگی هوا و همکاری با نهادهای مرتبط ، تاکید کرد: اعداد و ارقام سیاهه آلودگی هوا نگران‌کننده است و مطابق با این سیاهه سهم آلودگی خودروهای دیزلی ۳۳ درصد براورد شده و بر این اساس باید تمرکز جدی روی خودروهای سنگین باری و مسافری داشت.

تشکری هاشمی افزود : شهردار تهران تاکید جدی بر برقی شدن اتوبوس‌ها دارد و گرچه این اقدام خوب است اما باید ضمن توجه به مسائل فنی، متناسب با سهم هر ناوگان برنامه مشخصی داشت.

وی با بیان اینکه باید در مکان یابی ایستگاه‌های اندازه گیری معیارهایی تعریف کرد که اطلاعات قابل اعتمادی به ما بدهند، گفت: مثلا ایستگاهی که در کنار یک معبر پر تراکم است ممکن است میزان آلودگی را چند برابر ایستگاهی که داخل بوستان است نشان دهد.

رئیس‌ کمیسیون‌ عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران تصریح کرد: برای برنامه ریزی دقیق نیازمند داده‌های قابل اعتمادتری هستیم و با کوشش این شرکت رسیدن به این دادها کاملا دسترس‌پذیر است.

تشکری هاشمی با اشاره به ردیف مربوط به موتورهای برقی بیان کرد: در حوزه موتور سیکلت برقی که مهمترین پروژه شرکت کنترل کیفیت هوا است گله داریم و باید مشخص شود چرا با وجود بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی پیشرفتی صورت نگرفته و کار قابل قبولی انجام نشده است.

وی ادامه داد: حتما شورای شهر این موضوع را پیگیری می‌کند و بودجه اختصاص یافته باید صرف توسعه فرهنگ استفاده از موتور برقی شود و تسهیل‌گری برای خریداران شود.

تشکری هاشمی اظهار داشت: باید اقداماتمان را اولویت‌بندی کنیم و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای حل یکی از بزرگترین چالش‌های پایتخت که آلودگی هوا است باید حضوری فعال داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=137309
  • 109 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.