تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو طرحی برای اخذ مالیات از دلال‌ها کاهش مرادات اقتصادی با تعطیلی پنجشنبه‌ها انتقاد از خام فروشی در صنعت فولاد خطر افزایش شیوع «آسم» با مصرف غذاهای فرآوری‌شده ارایه گزارش‌های مالی نمایانگر نظارت و شفافیت در شورا انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن

1

قطع آب مشترکان پرمصرف به علت تنش آبی

  • کد خبر : 137156
  • 16 دی 1402 - 18:19
قطع آب مشترکان پرمصرف به علت تنش آبی
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران بیان کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها در شهر تهران میزان بارش‌ها ۶۷ درصد در مقایسه با میانگین دوره مشابه درازمدت کمتر شده است به همین دلیل لازم می‌آید با مشترکان پرمصرف در قالب قطعی موقت آب برخورد شود.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران؛ بیش از یک‌صد روز از سال آبی جاری گذشته و وضعیت بارندگی‌ها در سراسر کشور همچنان نامطلوب است و میزان آن در مقایسه با میانگین بلندمدت ۴۴.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این کاهش بارش اما در استان تهران وضعیت به‌مراتب بدتری را رقم زده و در کلان‌شهر تهران نیز نسبت به کل کشور و استان تهران نگران‌کننده‌تر است.

بر اساس آخرین بررسی‌ها در شهر افزون بر ۱۰ میلیون‌نفری تهران، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۷ درصد در مقایسه با میانگین دوره مشابه درازمدت کمتر شده است.

بنا بر اعلام شرکت آب منطقه‌ای تهران هم‌اکنون حجم آب موجود در مخازن پنج سد تأمین‌کننده آب استان تهران کمتر از ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که ذخیره مطمئنی به‌ویژه باتوجه‌به شرایط اقلیمی نیست.

کاهش حجم ذخایر سدها به دنبال کاهش بارش سبب شده تا در استان تهران که پیش‌تر الگوی مصرف آن، ۱۴ مترمکعب در ماه بود، این رقم به دنبال بروز تنش آبی با کاهش ۲ مترمکعبی به میزان ۱۲ مترمکعب در ماه تعیین شود.

به عبارتی ازاین‌پس هر خانوار تهرانی که حداکثر ۱۲ مترمکعب در ماه مصرف آب داشته باشد، مصارفی نرمال و بیش از این مقدار، پرمصرف تلقی می‌شود.

بر اساس تقسیم‌بندی جدید، خانوارهایی که تا الگوی ماهانه آب مصرف کنند «خوش‌مصرف»، آن دسته از مشترکان که بین ۱۲ تا ۲۴ مترمکعب یعنی تا دوبرابر الگو مصرف کنند، «پرمصرف» و مشترکانی که بیش از دوبرابر الگو مصرف کنند «بد مصرف» هستند.

طرح جدید برخورد با مشترکان پرمصرف و بد مصرف نیز که از هفته گذشته در تهران آغاز شده است، بر اساس تقسیم‌بندی جدید خواهد بود.

محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران دراین‌خصوص گفت: مشترکان بد مصرف در مرحله اول این طرح با اخطار، در مرحله دوم با قطع موقت آب و در مرحله سوم با محدودیت بیشتر مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: با اداراتی که مصارف بیشتر از حد مجاز دارند با استناد به مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری برخورد قاطع انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران در باره وضعیت منابع آبی استان تهران پس از پاییز بی‌بارش امسال گفت: باوجود پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، بارندگی‌های پاییز امسال ۵۵ درصد نسبت به میانگین نرمال کاهش داشته است و در چنین شرایطی برای تأمین آب استان تهران، مؤثرترین راه مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است.

اردکانی ضمن دعوت شهروندان تهرانی به مشارکت در مدیریت مصرف آب، از شهروندان استان تهران درخواست کرده که با کاهش ۱۰ درصدی مصارف خود و پرهیز از مصارف غیرضروری این شرکت را در تأمین پایدار آب استان تهران یاری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=137156
  • 78 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.