تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

2

فرسودگی ناوگان چالش جدی متروی تهران

  • کد خبر : 137107
  • 16 دی 1402 - 15:15
فرسودگی ناوگان چالش جدی متروی تهران
مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران بیان کرد: فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار از جمله چالش‌های مهم متروی تهران است به گونه‌ای که سالهاست قطار جدید به چرخه این حمل‌ونقل ريلي افزوده نشده است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسعه خطوط مترو و افزایش تعداد ایستگاه‌های بهره‌برداری‌شده در یک‌روند مثبت و روبه‌جلو بوده است گفت: یکی از چالش‌هایی که اکنون مترو تهران با آن روبروست فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار است. در واقع به بحث تأمین ناوگان متناسب با گسترش خطوط توجه نشده و اقدام مناسب برای ورود قطار جدید به چرخه این حمل‌ونقل ریلی، سال‌ها متوقف شده بود.

مسعود درستی با بیان اینکه در حال حاضر با افتتاح ایستگاه شهر جدید پرند تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۶ و طول شبکه ریلی به ۲۹۶ کیلومتر رسیده و هر سال بر تعداد ایستگاه و طول شبکه افزوده می‌شود افزود: خرید واگن شرایط خود را دارد و پروسه آن زمان بر است. متأسفانه تأخیر ۷ساله در نهایی کردن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو باعث شده تا اکنون شاهد یک عقب‌ماندگی در بحث ناوگان باشیم که سبب شده تا علی‌رغم توسعه ایستگاه‌ها نتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را آن‌طور که انتظار می‌رود کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو پس از سال‌ها با پیگیری‌های مستمر آقای زاکانی به ثمر رسید که با الحاقات آن در متمم قرارداد، میزان واگن وارداتی مورد توافق با چین به ۷۹۱ دستگاه رسیده که ثمرات آن در چند سال آینده قابل‌مشاهده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان اینکه در کنار افزایش خطوط و ایستگاه‌ها به جهت خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و مسافران شهر زیر زمینی پرداختن به ناوگان و همچنین تکمیل پایانه‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است گفت: آخرین ناوگان شبکه مترو شانزدهم تیرماه ۱۳۹۹ به این چرخه اضافه شده (تنها دو رام قطار) و پس از آن به علت عدم عقد قرارداد جدید شاهد یک وقفه در تأمین واگن هستیم که بهبود شرایط بهره‌برداری از مترو را سخت کرده است.

درستی با تأکید بر اینکه با توجه به توسعه مترو استقبال پایتخت‌نشینان از این مد حمل‌ونقلی، افزایش چشمگیری داشته و باعث ازدحام جمعیت در این شهر زیر زمینی شده است گفت: در حال حاضر روزانه ۲.۵ میلیون سفر با ۱۷۱ رام قطار در خطوط هفت‌گانه متروی تهران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدون افزایش ناوگان امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط وجود ندارد خاطرنشان کرد: جدا از کمبود ناوگان تعداد ناوگان فرسوده و نیازمند اورهال نیز زیاد است البته در ۲۸ ماه اخیر رشد چشمگیری در زمینه تعمیرات و ارتقا قطارهای مترو نسبت به سال‌های قبل داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تنها ۲۹۷ دستگاه واگن اورهال شده بود؛ اما در دو سال گذشته ۲۵۱ دستگاه واگن اورهال شده است. ضمن اینکه از سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ بهره‌برداری، تعمیرات اساسی قطارهای نسل اول مترو (قطارهای DC) همراه با نوسازی و ارتقا است. امیدوارم با انجام این اقدامات در سال‌های آینده بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در شهر زیرزمینی به مسافران محترم داشته باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=137107
  • 89 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.