تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

1

ساخت ورزشگاه ۵۰۰ میلیون دلاری برای استقلال

  • کد خبر : 137031
  • 14 دی 1402 - 15:19
ساخت ورزشگاه ۵۰۰ میلیون دلاری برای استقلال
مدیرعامل باشگاه استقلال بیان کرد: ورزشگاهی 40 هزار نفری ظرف 3 سال با هزینه 500 میلیون دلار برای استقلال ساخته می‌‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی باشگاه استقلال با همکاری شرکت IBN مالزی برگزار شد.

در این مراسم علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال، مسئولان یک شرکت چینی برای طراحی و یک شرکت قطری نیز حضور داشتند.

خطیر در این مراسم گفت: از ابتدا دنبال این موضوع بودیم که فضای زیرساختی مناسبی که در شأن باشگاه باشد را فراهم کنیم. از وقتی کار خود را شروع کردیم به دنبال ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در شان نام استقلال بودیم. وضعیت موجود در شان یک باشگاه پرافتخار ایران و آسیا نیست. گاهی مجبور هستیم تمرینات را در اماکنی که خارج از فضای مالکیت باشگاه است، برگزار کنیم.

وی افزود: داشتن یک مکان مناسب برای تمرین حق هر باشگاهی است تا بتواند فضای خوبی را برای بازیکنان خود مهیا کند. من از روز اول که به استقلال آمدم، این دغدغه را داشتم و تا جایی که بشود در این مسیر گام بر می‌داریم. نگاه ما بلند مدت و برای همین به دنبال ساخت استادیوم اختصاصی است. من باید از مدیران قبلی باشگاه به ویژه مصطفی آجورلو تشکر کنم. زمان حضور او این پروژه کلید خورد و ارتباطات با شرکت قطری و آقای سالمی‌زاده برقرار شد. پس از جدایی آجورلو این ارتباطات قطع شد و ما تلاش کردیم دوباره کار را ادامه دهیم. چندین جلسه با او داشتیم و از آنجا که وی یک استقلالی اصیل است، به ما کمک‌های خوبی کرد. در نتیجه طی جلسات متعددی که با ایشان در قطر داشتیم، شرکت IBN نیز تشریف داشتند برای ساخت ورزشگاه به توافق رسیدیم.

مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: بعد از جلساتی که داشتیم قرار شد از امکانات و فضای که در اختیار باشگاه است، بازدید شود. در همین راستا نیز دو روز پیش دیدارهایی با معاون وزیر ورزش و مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز داشتیم. اگر یک زمین مساعد و مناسب در اختیار مجموعه باشگاه استقلال قرار داده شود، این شرکت قادر خواهد بود این مجموعه ورزشی را برای استقلال بسازد. این موضوع برای من به شخصه یک رویاست. امیدوارم بتوانیم این بنا را برای استقلال بگذاریم و مجموعه‌ و استادیوم مدرن و اختصاصی در شان باشگاه استقلال داشته باشیم.

خطیر اظهار داشت: خوشحالیم که امروز در کنار دو شرکت مالزیایی و چینی هستیم که تجربه‌های خوب و بزرگی در ساخت استادیوم‌های ورزشی دارند و ما می‌توانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم. سندی که امروز امضا می‌کنیم، یک تفاهم نامه تعهدآور نیست و فقط ما را متعهد می‌کند که نسبت به فراهم آوردن مقدمات اولیه مانند پیدا کردن زمین مناسب برای ساخت استادیوم اقدام کنیم. پس از این مرحله و طراحی اولیه به سراغ عقد قرارداد رسمی خواهیم رفت.

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: نظر ما ساخت ورزشگاه ۴۰ هزار نفری است که ۲ زمین تمرین، هتل ۵ ستاره و همچنین بخشی به عنوان یک مجموعه تفریحی هم داشته باشد. چند مکان را مدنظر داریم. در کمپ حجازی هم نخواهد بود. وسعت این کمپ زیاد نیست. حداقل ۱۵ هزار هکتار زمین نیاز داریم. منابع مالی و سرمایه هم کاملا توسط شرکت‌های قطری، چینی و همچنین مالزیایی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: قرار نیست از منابع داخلی استفاده شود. فاینانس آن خارجی است. قرارداد نیز BOT خواهد بود. برآورد دوستان از هزینه این پروژه ۵۰۰ میلیون دلار است. در تفاهم نامه اولیه وظایف ما این است که زمین مناسب را مشخص کنیم.

خطیر یادآور شد: بعد از اینکه کلنگ زنی و استارت کار انجام شد، پیش بینی دوستان این است که ظرف ۳ سال تحویل بدهند.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت IBN مالزی نیز خاطر نشان کرد: علی خطیر توضیحاتی را ارائه داد. از همکاری با این باشگاه خیلی هیجان زده هستم و قول می‌دهم یک پروژه بزرگ در شان استقلال ساخته شود. شرکت ما در کار ساخت و ساز فعالیت دارد. بیشتر پروژه‌های ما کیفیت بالایی دارند و تلاش ما همین موضوع است. شرکت طراحی TJA سومین شرکت طراح چین و دهمین شرکت در دنیاست و بیشتر استادیوم‌های چین توسط این شرکت طراحی شده‌اند. در آفریقا هم چند استادیوم ساخته و در جام ملت‌های آفریقا استفاده شد.

وی افزود: امروز خیلی افتخار می‌کنیم که این همکاری را انجام می‌دهیم. قول می‌دهیم استادیومی بسازیم که شاید بهترین در منطقه باشد. فقط به دنبال ساخت استادیوم نیستیم و شاید یک لندمارک جدید برای تهران بسازیم. می‌دانیم استقلال بهترین باشگاه ایران است. قول می‌دهیم ورزشگاهی با بهترین کیفیت و در شان این باشگاه ساخته شود. در حقیقت مسائل فرهنگی و منطبق بر معماری ایرانی را در این استادیوم لحاظ می‌کنیم.

مدیر ارشد شرکت طراحی TJA چین نیز در این مراسم گفت: خیلی خوشحالم از اینکه در ایران هستم. فوتبال در کل دنیا محبوب است. خیلی خوشحالیم برای یکی از باشگاه‌های خیلی خوب این کار را انجام می‌دهیم. معماری ایرانی را در این طراحی لحاظ می‌کنیم و قول می‌دهیم یک استادیوم پیشرفته را برای استقلال بسازیم. کشور چین و ایران تاریخ و پیشینه بلندی دارند. اینجا جمع شدیم و از این همکاری خیلی خوشحالیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=137031
  • 93 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.