به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی بابایی نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئله اصلی برای مقابله با آلودگی هوا کاهش استفاده از خودروهایی با سوخت فسیلی است گفت: با توسعه فضای سبز بهتنهایی نمیتوانیم با آلودگی هوا مقابله کنیم.
هر ساله طی فصول پاییز و زمستان شاهد هوای سرد و بارش برف و باران هستیم اما امسال علاوه بر اینکه پاییز کم بارشی را تجربه کردیم به نسبت سالهای گذشته با هوای گرمتری در این موقع از سال مواجه هستیم.
در همین رابطه مهدی بابایی، نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر تغییر اقلیم و افزایش کربن در هوا دغدغه اصلی کل دنیا است و در تهران نیز با توجه به افزایش آلودگی هوا این دغدغه بیشتر شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه کمبود بارش بیشتر از گرم شدن هوای کره زمین ناشی میشود، ادامه داد: آلودگی هوا جزو مخاطرات زیستی است که در حال حاضر درگیرش هستیم. در دورههای مختلف در دنیا آن طور که باید به موضوع محیط زیست پرداخته نمیشد و پس از مدتی که مشاهده کردند مشکلات محیط زیستی موجب به خطر افتادن جان انسانها میشود، به این نتیجه رسیدند برای پروژههای مختلف پیوستهای محیط زیستی داشته باشند، اما راه درست این است که اولویت اول دولت محیط زیست باشد و صرفا با یک پیوست محیط زیستی نمیتوان پروژه را مدیریت کرد.
نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: ما در شورای شهر کارها را با این رویکرد پیش میبریم که اولویت اولمان محیط زیست باشد و به همین دلیل بیشتر وقت شورای اسلامی تهران صرف پرداختن به مسئله باغات میشود و ما تک تک املاک را از لحاظ باغ و غیر بودن بررسی میکنیم تا این دغدغه را تا حدودی کاهش دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره افزایش فضای سبز تهران برای کاهش مشکل آلودگی هوا گفت: طرح جامع و قانون هوای پاک سرانه فضای سبز را تعیین میکند و بر این اساس سرانه فضای سبز در تهران بر طبق قانون بیش از مقداری است که باید ایجاد میشد.
وی توضیح داد: افزایش فضای سبز به کیفیت هوا و افزایش میزان اکسیژن کمک میکند، اما اگر انتظار داشته باشیم صرفا با توسعه فضای سبز میتوانیم با آلودگی هوا مقابله کنیم، درست نیست و مسئله اصلی کاهش استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی است که در این مورد با دولت همسو هستیم؛ تنها راه توسعه حمل و نقل عمومی پاک از جمله خودروی برقی و مترو است که قسمت اعظم بودجه ما به این مسئله اختصاص دارد و دولت هم در این زمینه به ما کمک کرده است که سال آینده با ورود واگنها و اتوبوسهای برقی شاهد تحول در این زمینه داشته باشیم.
انتهای پیام/