تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

1

تاثیر معکوس قانون سقف قراردادها در فوتبال ایران

  • کد خبر : 136992
  • 14 دی 1402 - 8:54
تاثیر معکوس قانون سقف قراردادها در فوتبال ایران
پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: قانون سقف قراردادها در فوتبال ایران هیچ تاثیر مثبتی بر روند تیم‌ها ندارد و حتی نتیجه معکوس هم خواهد داشت.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران؛ استقلال در آخرین بازی نیم فصل اول، موفق به شکست پیکان شد و با توجه به ناکامی سایر تیم‌های مدعی، صدرنشین لیگ باقی ماند.

آبی های پایتخت از ابتدای فصل تا به امروز حواشی مختلفی را تجربه کردند. از تغییرات مدیریتی و عملکرد ضعیف در پنجره نقل و انتقالات تابستانی تا بروز اختلافات مشهود میان سرمربی و مدیرعامل، حاشیه‌هایی به حساب می‌آید که هواداران استقلال از نزدیک شاهد آن بودند.

درهرصورت استقلال همراه با جواد نکونام قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر شد. آبی‌ها آمارهای خوبی را در این مقطع ثبت کردند که کم‌ترین تعداد شکست و کم‌ترین گل خورده از جمله این آمار درخشان است.

به باور کارشناسان و برخی پیشکسوتان این باشگاه، صدرنشین فعلی لیگ باید در نقل و انتقالات زمستانی ترکیب خود را تقویت کند، وگرنه احتمالا صدر جدول لیگ را از دست خواهند داد.

پس از تصمیم کمیته استیناف، امتیازهای دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان برگشت و حالا این دو تیم بیش از پیش به آبی‌های پایتخت نزدیک شدند. سازمان لیگ بر این باور است که باشگاه‌های مذکور، از قانون سقف قراردادها تخطی نکردند و نباید محکوم شوند.

تاثیر تعویض‌های خوب نکونام

سعید مراغه چیان درباره پیروزی استقلال برابر پیکان گفت: در نیمه اول شرایط برابری را شاهد بودیم و نتیجه مساوی قابل پیش بود اما در نیمه دوم وضعیت دیگری رقم خورد. استقلال با انجام تعویض های خوب، موفق به تغییر روند بازی شد و به گل برتری رسید. پیکان تیم خوب و منسجمی بود و غلبه بر این نوع تیم‌ها دشوار است. آرمین سهرابیان عملکرد خوبی در این بازی داشت و یک مدافع گلزن محسوب می‌شود. باید به گل زیبای پیمان بابایی هم اشاره کنم که تاثیر زیادی در این برد شیرین و ارزشمند داشت.

او در مورد نیازمندی‌های استقلال در فصل نقل و انتقالات بیان کرد: استقلال از ابتدای فصل تا به اکنون، مشکل تمام کنندگی در خط حمله دارد. این تیم به سختی گل می زند و نمی توان این حقیقت را کتمان کرد. به نظر من، در این فرصت باید یک مهاجم تمام عیار به تیم اضافه شود تا به این وسیله مشکل مذکور برطرف شود.

نیازمندی‌های استقلال در نقل و انتقالات

مراغه چیان افزود: در وهله دوم، استقلال به یک هافبک بازیساز نیاز دارد تا بتواند به خوبی مهاجمان تیم را تغذیه کند. متاسفانه هافبک‌های فعلی در انجام این امر مهم، دچار مشکل هستند و آمار ضعیف گلزنی فورواردها نیز از همین مسئله ناشی می شود. بازگشت رافائل سیلوا را به فال نیک می گیرم و امیدوارم همان عملکرد سابق را داشته باشد. او در دو فصل گذشته بازی‌های خوبی برای استقلال انجام داد و حالا با این اتفاق، روزبه به پست اصلی خود بازمی‌گردد.

وی در پیوند با رای کمیته استیناف مبنی بر بازگشت امتیازات دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس اظهار کرد: علت این تصمیم عجیب را متوجه نشدم و از بابت آن ناراحت هستم. دلیل کسر نیز مشخص نبود، چه برسد به بازگرداندن همان امتیازها که حالا به موجب آن، جدول هم با تغییرات مواجه شد. متاسفانه سازمان لیگ تصمیمات غیرمنطقی اتخاذ می‌کند و تیم ها را به جان هم می اندازد. در فوتبال ما اتفاقاتی رخ می دهد که در هیچ جای دنیا نظیرش را نمی‌توان مشاهده کرد.

این قانون نتیجه معکوس می‌دهد

پیشکسوت باشگاه استقلال در رابطه با ادامه روال قانون سقف قراردادها در فوتبال ایران گفت: قانون تعیین سقف قرارداد باید برداشته شود و جهت شفاف سازی مالی، روش‌های بهتر و اصولی‌تر را به کار گرفت. این قانون هیچ تاثیر مثبتی بر فوتبال ما نمی‌گذارد و حتی نتیجه معکوس هم خواهد داشت. برخی با یک قانون غلط، عجیب و خلق الساعه قصد دارند وضعیت قراردادها را سر و سامان دهند که البته کاملا در اشتباه هستند. میزان دریافتی بازیکنان یک امر شخصی است و به هیچ نهاد و سازمانی مربوط نمی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=136992
  • 56 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.