تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

4

نیمه اول روز بهترین زمان نوشیدن آبمیوه

  • کد خبر : 136987
  • 14 دی 1402 - 7:59
نیمه اول روز بهترین زمان نوشیدن آبمیوه
بهترین زمان مصرف آبمیوه در صبح بعد از صبحانه یا اوایل بعد از ظهر است زیرا در این زمان می‌توانید از نوشیدن آبمیوه انرژی بگیرید.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ کارشناسان می‌گویند عادت به نوشیدن آبمیوه با معده خالی مضر است. اگر با معده خالی آبمیوه بنوشید قند خونتان ناگهان بالا می‌رود و تداوم این شرایط می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند و ریسک ابتلا به دیابت را افزایش بدهد. درست است که آبمیوه‌ای که درست تهیه شده اگر در حد اعتدال مصرف شود فواید خودش را دارد؛ اما این هم مهم است که در چه زمانی از روز آن را مصرف کنید.

آبمیوه طبیعی و پالپ‌دار، سرشار از ارزش غذایی است و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که ضدالتهاب‌اند. آبمیوه می‌تواند یبوست را برطرف کند و عفونت ادراری را از بین ببرد. ضمناً خوبی آبمیوه این است که می‌توانید چند میوه را با هم ترکیب کنید (حتی با سبزیجات) و ارزش غذایی آن را بالا ببرید. برای بیشتر افراد، مصرف آبمیوه طبیعی، راهی ساده و مفید برای دریافت مواد مغذی در طی روزهای پرمشغله است.
اما اینکه چه زمانی و چگونه آبمیوه بنوشید هم مهم است. نوشیدن آبمیوه در صبح یا اوایل بعدازظهر ایده خوبی است، زیرا زمانی است که می‌توانید از نوشیدن آبمیوه انرژی بگیرید. نوشیدن آبمیوه با معده خالی درست نیست و شما می‌توانید بعد از خوردن صبحانه، آبمیوه بنوشید.
این را به‌خاطر داشته باشید که مصرف میوه و سبزی به‌صورت آبمیوه یا آب سبزی معمولاً فواید مصرف آنها به‌صورت کامل را ندارد. ضمناً ممکن است قند و کالری زیادی مصرف کنید و فیبر ارزشمند میوه و سبزی را از دست بدهید.

اصلاً آبمیوه بگیرید یا نه؟

خیلی فرق می‌کند که شما مرتباً به‌جای میوه کامل آبمیوه بخورید یا اینکه آبمیوه بخشی از رژیم غذایی‌تان باشد و میوه کامل هم مصرف کنید.
مصرف آبمیوه می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم و متعادل نقش داشته باشد و کمک کند حداقل از فواید میوه‌ها و سبزی‌هایی که خودشان را دوست ندارید بهره ببرید. همچنین مصرف آبمیوه برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند و نمی‌توانند فیبر خیلی از میوه‌ها و سبزی‌ها را تحمل کنند می‌تواند مفید باشد. اگر به دنبال این هستید که از فیبر و فیتونوترینت‌های میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنید می‌توانید به‌جای آب‌گرفتن، آنها را میکس کنید.
مثلاً برای رفع عفونت مجاری ادراری می‌توانید زغال‌اخته، گوجه‌فرنگی و آب چغندر را با هم میکس و مصرف کنید؛ چون ترکیبی می‌شود که آنتی‌اکسیدان و ویتامین C و قند کمی دارد.
اگر وقت کمی دارید و می‌خواهید آبمیوه آماده بخرید، حتماً از بهداشت آن مطمئن باشید.
اگر آبمیوه صنعتی می‌خرید به برچسب غذایی روی محصول دقت کنید و ببینید چقدر قند و نگهدارنده دارد.
پس نتیجه اینکه نباید با معده خالی آبمیوه بنوشید و خوردن میوه و سبزی به‌صورت کامل یا میکس شده بهتر از مصرف آبمیوه است.

مصرف میوه و سبزی به‌صورت آبمیوه یا آب سبزی معمولاً فواید مصرف آنها به‌صورت کامل را ندارد. ضمناً ممکن است قند و کالری زیادی مصرف کنید و فیبر ارزشمند میوه و سبزی را از دست بدهید.

با معده خالی نوشیدنی‌های کافئین‌دار ننوشید

خیلی‌ها نمی‌دانند که در قهوه‌ای که می‌نوشند چقدر کافئین وجود دارد یا اینکه حتی چای هم می‌تواند به گوارش آسیب وارد کند. وقتی با معده خالی چای یا قهوه می‌نوشید، اسید معده‌تان افزایش می‌یابد و می‌تواند به تمام سیستم گوارش شما آسیب بزند و باعث ریفلاکس و سوزش سر دل شود. در نتیجه مخاط داخلی معده‌تان تحریک شده و عوارضی ایجاد می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است با معده خالی چای یا قهوه ننوشید.

با معده خالی نوشیدنی‌های قندی ننوشید

خیلی از افراد عادت دارند نه فقط آب مرکبات، بلکه آبمیوه‌های قندی را با معده خالی می‌نوشند و این کار می‌تواند میزان فروکتوز را در بدن بالا ببرد و به کبد و لوزالمعده فشار زیادی وارد نماید. هر نوشیدنی که قند بالایی دارد نباید با معده خالی مصرف شود؛ چون اصلاً برای سلامت بدن خوب نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=136987
  • 95 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.