تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

2

۲۷ هزار بانوی تهرانی فعال در مراکز مهارت‌آموزی کوثر

  • کد خبر : 136962
  • 13 دی 1402 - 17:37
شهردار تهران بیان کرد: 16 هزار بانوی سرپرست خانوار و 11 هزار نفر از دختران در حال حاضر در 95 کوثر(مرکز توانمندسازی بانوان) راه‌اندازی شده در مجموعه شهرداری تهران فعال هستند.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در افتتاحیه پروژه‌های توسعه و بهسازی زیرساخت‌های کارآفرینی، تفریحی، توانمندسازی و فراغتی بانوان شهر تهران که بعدازظهر امروز در قالب هشتادونهمین پویش امید و افتخار برگزار شد، به نقش بانوان در محیط خانواده و جامعه اشاره و اظهارداشت: بانوان نقش مؤثری را در خانواده و تربیت فرزندان دارند. همچنین بانوان نقش بسزایی را در توسعه جامعه و در عرصه‌های مختلف از جمله علم و دانش دارند.

وی تصریح کرد: امروز ۱۸ پروژه در پایتخت ویژه بانوان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۵ پروژه بهسازی و ۱۳ پروژه از اساس در مناطق مختلف پایتخت بنیان گذاشته شده و در اختیار بانوان قرار می‌گیرند.

زاکانی با بیان اینکه ان‌شاءالله سال آینده سال اوج خدمت و تلاش در ارتباط با بهسازی و نوسازی مجموعه‌های شهربانو و مراکز ویژه بانوان خواهد بود، تصریح کرد: شهرداری ظرفیت بسیاری را دارد که متاسفانه در برخی موارد این ظرفیت رها شده و ما بنا داریم با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها تعریف جدیدی برای ارائه خدمات داشته باشیم و بتوانیم مسیر خدمت‌رسانی را هموار کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ هزار بانوی سرپرست و ۱۱ هزار نفر از دختران در ۹۵ کوثر راه‌اندازی شده در مجموعه شهرداری تهران فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برنامه‌ریزی انجام داده بودند که شهر تهران را گران اداره کنند، افزود: ما به دنبال ارزان‌سازی در این حوزه هستیم و گام‌هایی را در این بخش برداشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به ماموریت‌های تعریف شده در سازمان نوسازی شهر تهران در بخش مسکن و همچنین ارائه خدمات در دو مجموعه شهروند و میادین اشاره کرد.

زاکانی با بیان اینکه استان تهران جمعیت‌پذیر است اما شهر تهران به هیچ عنوان این ظرفیت را ندارد، گفت: سیاست ما ارزان‌سازی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه مسکن، معیشت و توانمندسازی خانواده‌‌ها است و در بخش توانمندسازی اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

شهردار تهران همچنین به فراهم کردن ۲۳ هزار متر مربع به عنوان نمایشگاه فصلی و دائمی ویژه زنان سرپرست خانوار در تهران خبر داد و گفت: در این مجموعه‌ها زنان و بانوان می‌توانند محصولات و تولیدات خود را عرضه کنند و این موارد می‌تواند به اقتصاد خانواده‌ها کمک کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اعضای شورای شهر تهران تاکید دارند که طرح جامع حمل‌و‌نقل شهر تهران باید در شورا تصویب شود، گفت: این موضوع از نظر قانون روال مشخصی دارد و آن مسیر دارد طی می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: شورای شهر نسبت به قانون و بحث طرح جامع و تفصیلی الزام و به سه ویژگی قانون تصریح دارد. ناظر به حوزه حمل‌و‌نقل یک چارچوب ۸۰۱ وجود دارد که در آن چارچوب مشخص است که چه کسی چه مسیری را باید برود. ما دقیقا همان مسیری که در کشور روال است می‌رویم و همانی است که عین قانون است. در برنامه چهارم شورای شهر بیان شد که ما ارائه به شورا هم بدهیم که ما این ارائه را هم در مهر ماه تقدیم شورا کردیم و ۵ جلسه هم در کمیسیون تخصصی آن بحث شد لذا آن چیزی که ما عمل کردیم عین قانون است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=136962
  • 114 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.