تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

0

باد بازار لاستیک خوابید

  • کد خبر : 136184
  • 05 دی 1402 - 18:46
باد بازار لاستیک خوابید
سخنگوی انجمن تایر بیان کرد: به منظور کنترل بازار لاستیک و نوسانات بوجود آمده، عرضه تایر به خودروسازان را کاهش دادیم و بازار به ثبات نسبی رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر، درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه لاستیک خودرو اظهار داشت: از نیمه آبان امسال در راستای کم‌کردن التهابات ناشی از کمبود عرضه تایر، بخشی از عرضه به خودروسازان را کاهش داده‌ایم و بخش اعظم تولیدات لاستیک خودرو روانه بازار می‌شود.

سخنگوی انجمن تایر بیان داشت: با این اقدام بازار تایر خودرو از التهاب خارج شده است، البته فعلا مشکل لاستیک پراید در بازار به طور کامل حل نشده لذا تایرسازان در یک ماه اخیر تولید لاستیک پراید را به طور قابل توجهی افزایش داده‌اند که با عرضه و توزیع این لاستیک ها در بازار مشکل این بخش نیز حل می‌شود.

تنها افزود: با افزایش تولید و عرضه، قیمت لاستیک پراید در بازار کاهش داشته اما باز هم می‌توان عرضه را افزایش و قیمت‌ها را بیشتر کاهش داد.

وی بیان داشت: از اواخر سال ۱۴۰۱ ارز تخصیصی کارخانجات تایرسازی تامین نشد و به صورت قطره چکانی در موارد محدودی ارز برای خرید مواد اولیه کارخانجات تایرسازی تامین شد، لذا مشکلات ناشی از کمبود ارز در نیمه اول سال جاری و بخصوص ۵ ماهه ابتدای امسال موجب کاهش تولید و عرضه تایر به بازار شد.

سخنگوی انجمن تایر گفت: اما از شهریور ماه امسال تامین ارز تولیدکنندگان صنعت تایر سرعت بیشتری گرفت و در ماه‌های بعد یعنی مهر، آبان و آذر سرعت تامین ارز بیشتر شد و تولیدکنندگان توانستند تولید و عرضه بیشتری داشته باشند و لذا بازار از التهاب خارج شد.

تنها با بیان اینکه با کاهش عرضه همواره تقاضا بیشتر می‌شود، گفت: مردم به محض اینکه احساس کنند در کالایی کمبودی ایجاد شده متقاضی خرید آن کالا می‌شوند تا تاثیرات تورمی گرانی آن کالا را به تاخیر بیندازند، بنابراین در شرایطی که عرضه و توزیع کالا در بازار کم شد تقاضای تایر نیز تقریبا ۲ برابر شد

وی در مورد میزان تولید و واردات اظهار داشت: سالانه حدود ۲۳ تا ۲۴ میلیون حلقه تایر نیاز کشور است و حدود ۲۲ میلیون حلقه تایر نیز تولید می‌شود اما تامین نیاز، بسته به این دارد که چه اندازه و سایزی تولید شود اما در مجموع ۷۰ درصد از تولیدات کشور را حلقه‌های تایر با سایز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اینچ تشکیل می‌دهند و لذا تولیدکنندگان نیز ۷۰ درصد ظرفیتشان را در شرایط عادی به تولید این سایزها اختصاص می دهند.

سخنگوی انجمن تایر در مورد واردات خودرو، اظهار داشت: معمولا تایرهای وارداتی از چین وارد می‌شود و ارز واردات تایر با ارز واردات مواد اولیه صنعت تایر یک نرخ است.

وی درباره واردات قاچاق تایر اظهار داشت: بعضی از برندهای مشهور تایر جهان از طریق واردات رسمی، وارد کشور نمی‌شود لذا تایرهایی با این برندها به‌صورت قاچاق وارد می شود ضمن اینکه با توجه به اینکه واردکنندگان قاچاق تعرفه‌ای برای واردات نمی پردازند در نتیجه قیمت تمام شده تایر وارداتی به صورت قاچاق پایین‌تر از قیمت واردات رسمی است و با توجه به منافع اقتصادی واردات این کالا به صورت قاچاق انجام می شود.

تنها بیان داشت: البته اخیرا تعرفه واردات لاستیک کاهش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=136184
  • 86 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.