تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

0

۱۳ هزار بافت ناپایدار شهری در تهران

  • کد خبر : 136077
  • 05 دی 1402 - 11:49
۱۳ هزار بافت ناپایدار شهری در تهران
شهردار شهر تهران بیان کرد: قریب ۱۳ هزار بافت ناپایدار شهری در تهران داریم که حرکت در راه نوسازی از مسئولیت‌های ما است و طی این ۲ سال کار نوسازی در این بافت ۲ برابر شده است چون معتقدیم بافت قدیمی باید با بافت درستی که چارچوب مناسبی دارد، جایگزین شود.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ علیرضا زاکانی شهردار شهر تهران روز سه‌شنبه در حاشیه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص صدور مجوزهای تاکسی‌های اینترنتی یک اختلاف نظر وجود دارد که از یک صنف مجوز می‌گیرند یا از شهرداری؛ ما اصرارمان این است که مجوز را از شهرداری بگیرند که قاعده رفتاری هم باید اینگونه باشد.

وی ادامه داد: چهارشنبه هفته گذشته این مورد در جلسه هیات دولت مطرح و قرار شد کمیته‌ای شکل بگیرد که بنده هم عضو این کمیته هستم و مقرر شد در این کمیته مسایلی در حوزه حمل و نقل و پسماند و به ویژه استثمار کودکان کار مطرح شود.

زاکانی همچنین شهادت سیدرضی موسوی را تبریک و تسلیت گفت و افزود: اسراییل ۸۰‌ روز است مردم زیر بدترین فشار قرار داده است که استیفای تمام ملت های مظلوم را خواستاریم.

وی اضافه کرد: امروز بیستمین سالروز فاجعه زلزله بم هم است و امید دارم که با پیشگیری و دقت در مسوولیت راه علاج مشکلات را پیدا کنیم.

به گفته زاکانی، قریب ۱۳ هزار بافت ناپایدار شهری در تهران داریم که حرکت در راه نوسازی از مسوولیت‌های ما است و طی این ۲ سال کار نوسازی در این بافت ۲ برابر شده است چون معتقدیم بافت قدیمی باید با بافت درستی که چارچوب مناسبی دارد، جایگزین شود.

وی یادآور شد: بازیابی شناخت نسبت به جغرافیای ساختمان‌های تهران هم در حال انجام است؛ ۱۶ هزار ساختمان را پایش کردیم و بیش از ۲ هزار ساختمان مشخص شد که کدام باید نوسازی و کدام بازسازی شود.

شهردار تهران تاکید کرد: مقاوم سازی و بازسازی گام دوم است همچنین ایجاد رفع خطر از کالبد شهر هم مهم است که برای آن سازمان بحران اقدام جدی انجام داده و این نقاط را شناسایی کرده که البته این اقدامات کالبدی است.

وی ادامه داد: در خصوص ایمن بخشی هم مبتنی بر آموزش، ‌کارهای خوبی انجام شده و امروز تفاهم‌نامه‌ای با هلال احمر امضا کردیم تا توسعه امدادرسانی داشته باشیم و برای ایجاد آمادگی، مانورهایی در تهران برگزار کنیم که همه دستگاه‌ها در آن حضور داشته باشند.

به گفته زاکانی، تلاش می‌کنیم با تجهیزات نوین زودتر از حادثه، پیشگیری را داشته باشیم البته در خصوص اقدامات انجام شده می‌توانید ریز اقدامات را از سازمان مدیریت بحران بپرسید مثلا برخی از سوله‌های مدیریت بحران درگیر کارهای دیگر بود که آزاد سازی شد.

وی در خصوص مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله هم گفت: در سال‌های اخیر تصمیمات سختگیرانه‌ای صورت گرفته و یک سری تفکیک داشتیم؛ در این ارتباط یک سری وظایف شهرداری، یک سری نظام مهندسی و یک سری وزارت مسکن است که خوشبختانه با این تفکیک ساختمان‌ها الان بسیار متفاوت تر، بهتر و استانداردتر از قبل ساخته می‌شود.

نامه به ارتش برای دوشان تپه

زاکانی در مورد نامه به ارتش برای باند دوشان تپه هم‌ اظهار کرد: انتظار دارم فارغ از سلایق مان آن چیزی که در شهر می‌گذرد با نگاه علمی جلو ببریم؛ پادگان دوشان تپه ده‌ها سال است که هواپیما به خود ندیده و با توجه به ساختمان‌هایی که ساخته شده امکان پرواز در آنجا نیست؛ این را خود فرماندهی ارتش هم گفته است.

وی افزود: اقتضائات برای شهر به موقع بحران ضروری است و پرنده‌های بال متحرک باید توانایی نشستن در این باند را داشته باشند لذا با ارتش توافق کردیم باند دوشان تپه برای پرنده‌های بال متحرک مورد استفاده قرار گیرد و این تفاهم صورت گرفت البته تغییرات آسیبی به باند نمی‌زند چون در کمیسیون ماده پنج به حفظ این باند تاکید شده است.

رسیدگی به طرح جامع ترافیک در کمیسیون مربوطه شورا

شهردار تهران در خصوص طرح جامع حمل و نقل یادآور شد: این طرح در روال خاص خود توسط شهرداری تنظیم و به شورای ترافیک استان تهران سپس به شورای عالی برای تصویب می‌رود که این قاعده کار است البته طرح متفاوت با طرح تفصیلی و جامع است.

زاکانی ادامه داد: این قاعده کار در تمام کشور است و با طرح تفصیلی و تنظیم حدود شهر متفاوت است. در طرح جامع ترافیک هیچ الزامی دیده نشده و همه موارد مشخص است و در دفعات پیشین نیز به همین روند عمل شده است.

وی افزود: در برنامه چهارم الزام در جهت ارجاع این طرح به شورا ایجاد شده و ما عین قاعده رسما به شورا ارجاع دادیم و پنج مرتبه در کمیسیون مربوطه مراتب آن طی شد و آنچه رییس شورا بر آن تاکید داشته بر اساس مر قانون عمل کرده‌ایم البته برخی مصاحبه‌ها از اساس غلط است و خوب است از قانون تمکین کنیم چون ما بر اساس آن عمل کرده‌ایم.

شهردار تهران یادآور شد: ناظر بر طرح جامع عمل کرده و مهر امسال به کمیسیون تخصصی آن را تقدیم و از آن تمکین کردیم و آنچه قانون می‌خواهد را اجرایی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: کل قوانین را دیده و بسیار حسرت خوردم چرا کسانی که باید بیشتر از همه از قانون صیانت کنند گفتند که این روند درست نیست.

زاکانی با بیان اینکه چارچوب قانونی بالادستی را با جزییات دیده‌ام، گفت: اقدامات ما کاملا منطبق با قانون بوده است.

شهردار پایتخت به موضوع زباله گردی هم پرداخت و گفت: در حوزه پسماند اختلاف نظر وجود دارد که منجر به استثمار کودکان و پیدایش کولی کتفی‌ها شده و ما در کمیته‌های مربوطه عضو شدیم تا امور این ۲ حوزه را دنبال کنیم.

تبدیل ۱۵۴ قرارداد در حوزه پسماند به ۱۴ قرارداد

وی ادامه داد: در گذشته ۱۵۴ قرارداد پسماند داشتیم و در آن تعارض وجود داشت، یک قرارداد مربوط به زباله تر، یک قرارداد؛ زباله خشک و دیگر بخش‌ها برف‌روبی و سایر موارد هر یک قرارداد مجزا داشتند که این باعث سوء استفاده شده بود.

زاکانی اضافه کرد: کار بسیار بزرگی را سازمان مدیریت پسماند دنبال و قراردادها را تجمیع کرد و قرار بر این شد شرکت‌های مشارکتی شکل بگیرد و در نهایت ۱۵۴ قرارداد به ۱۴ قرارداد تبدیل و در ۱۰ منطقه عملیاتی شد و مابقی در آینده عملیاتی می‌شود تا بدین ترتیب تعارض را در سطح شهر شاهد نباشیم.

وی افزود: اقلام جمع آوری شده از سوی مافیای زباله نیز مورد بررسی قرار گرفت البته اختلاف نظری وجود داشت که در مسیر حل شدن کلی است و قرار شد مسیر را در راستای ایجاد خدمت دنبال کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=136077
  • 112 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.