تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

1

ملی‌پوشان و بی‌برنامگی فدراسیون بدمینتون

  • کد خبر : 135924
  • 04 دی 1402 - 12:00
ملی‌پوشان و بی‌برنامگی فدراسیون بدمینتون
ملی‌پوش اسبق بدمینتون بیان کرد: به نظر میرسد فدراسیون، کمیته تیم‌های ملی و کادر تیم ملی برنامه مدون سالانه ندارد و بازیکنان ملی تحت نظارت و ارزیابی همیشگی نیستند.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران؛ علی شاه‌حسینی روز دوشنبه درباره لیگ برتر بدمینتون، اظهار داشت: در این فصل سرمربی تیم شهرداری گنبد هستم و با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی رقابت نزدیکی بین تیم‌های آتش‌نشانی تهران، چادرملو اردکان و شهرداری گنبد وجود دارد. با وجود حضور هفت تیم در این فصل اما شرایط به گونه‌ای است که این سه تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارند. البته با تقسیم شدن بازیکنان در تیم‌های مختلف، نتایج دیدارها قابل پیش‌بینی نیست و حتی ۳ تیم بالای جدول هر کدام تا اینجای کار ۲ باخت داشتند. به جرات می‌توانم بگویم که لیگ امسال با همه سال ها تفاوت دارد و تا هفته آخر قهرمان مشخص نیست.

ملی‌پوش اسبق بدمینتون افزود: به دلیل اعزام برخی ملی‌پوشان به مسابقات بین‌المللی مسابقات منظم برگزار نمی‌شود و برخی تیم‌ها دیدار عقب افتاده دارند. با این وجود حتی لیگ دسته یک نیز شرایط بهتری پیدا کرده و بدمینتون الان صاحب لیگ سازمان یافته است. جا دارد تا ارکان برگزاری لیگ به خصوص امید مقدس‌زاده مسئول کمیته مسابقات قدردانی کنم.

وی همچنین در خصوص شرایط حال حاضر تیم ملی نیز توضیح داد: اگر واقع بینانه همه چیز را ببینیم بین سال‌های ۸۷ تا ۹۱ بهترین سال‌های بدمینتون ایران از نظر کسب نتایج بین‌المللی و رنکینگ مناسب برای ورزشکاران بود. ایران به جای تک ستاره تیم خوبی داشت و چهار نفر در مردان و دو نفر در بانوان رنکینگ زیر ۱۲۰ دنیا را داشتند. این موضوع در بخش بانوان طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ ادامه دارد بود اما در مردان این رویه بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن ادامه نداشت و ما مقداری از آن سطح فاصله گرفتیم.

ملی‌پوش اسبق بدمینتون ادامه داد: باید بپذیریم که بحث مالی اکنون خیلی مهم است و سبب شده تا فدراسیون نتواند اعزام‌های برون مرزی داشته باشد. گرفتن مجوز از شورای برون مرزی هم موضوع مهمی است و تنها مجوز برای حضور در مسابقات پر اهمیتی چون جهانی و آسیایی داده می‌شود. متاسفانه به این موضوع مهم که برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان باید رنکینگ مناسبی داشت، توجهی نمی‌شود. بازیکنان برای رسیدن به رنکینگ مناسب باید سالانه در مسابقات مختلف بین‌المللی در تقویم فدراسیون جهانی، شرکت کنند. در یک نفره زیر ۱۰۰ و دو نفره زیر ۸۰ می‌توانند به سهمیه مسابقات جهانی دست یابند.

وی اضافه کرد: برای ثبت این رنکینگ یک بازیکن حداقل باید در ۸ تا ۱۰ مسابقه بین‌المللی شرکت کند. با توجه به بحث هزینه و محدودیتی که وزارت ورزش برای فدراسیون ایجاد کرده، فدراسیون نمی‌تواند در این حد هزینه کند. از طرف دیگر بازیکنان با هزینه شخصی باید هزینه‌ها را مدیریت کنند. اینها مسائل مهمی است و وقتی بازیکنی در مسابقات کمتری شرکت کند هم از لحاظ رنکینگ به جایگاه واقعی خود نمی‌رسد و از لحاظ سطح کیفی و تجربه هم ضرر می‌کند.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: به نظر من بخش دیگر مشکلات بدمینتون به فدراسیون بدمینتون و کمیته تیم‌های ملی باز می‌گردد. برگزاری اردو باید به صورت مستمر و مداوم باشد. با داشتن سالن اختصاصی و خوابگاه در فدراسیون بدمینتون باید شرایطی فراهم شود تا بازیکنان بالای ۴۵ هفته در سال تمرین کنند. با برگزاری لیگ منظم نیمی از زمان بازیکنان در طول سال در اختیار باشگاه‌ها است و کمک زیادی در این برنامه‌ریزی به تیم ملی می‌کنند. تنها بحث هزینه تغذیه و توپ تمرینی در بقیه زمان‌ها بر عهده فدراسیون خواهد بود. فدراسیون بدمینتون با سابقه بیش از ۵۰ سال باید توانایی و استطاعت مالی انجام این کار را داشته باشد تا وقتی بازیکنان ما به تیم ملی می‌رسند سرخورده نشوند و از شرایط مطلوب فاصله نگیرند.

وی گفت: به نظر من فدراسیون، کمیته تیم‌های ملی و کادر تیم ملی برنامه مدون سالانه ندارد و بازیکنان ملی تحت نظارت و ارزیابی همیشگی نیستند. شاید بگویند شرایط بازیکنان برای آمدن به تهران سخت است. اگر اینگونه است باز هم تعامل با هیئت‌ها برای کنترل شرایط بازیکنان باید به صورت مستمر انجام شود. بجز تهران ما بازیکنان خوبی در بخش بانوان در اصفهان و شاهرود و در بخش مردان هم در زاهدان، کردستان، کرمانشاه و زنجان داریم.

کارشناس بدمینتون تصریح کرد: آیا کادر فنی تیم ملی نباید در طول سال ورزشکاران را تحت نظارت داشته باشد یا فقط می‌خواهد مسابقه به مسابقه آنها را به تیم دعوت کند. این ایراد به سیستم و کادر فنی تیم‌های ملی وارد است. از طرف دیگر وقتی بازیکنان حاضر هستند با هزینه شخصی و با تلاش زیاد حامی و اسپانسر پیدا کنند و به مسابقه بروند، باید کارشناسی و بررسی لازم، بین مربیان تیم ملی، مدیر تیم ملی و بازیکنان اتفاق بیفتد تا بازیکنان مسابقاتی را انتخاب کنند که در جدول چند مرحله صعود کنند و امتیاز خوبی کسب کنند. اینکه در مسابقات بزرگی شرکت کنند و در بازی اول مغلوب شوند سود زیادی برای آنها ندارد.

وی گفت: در پایان چند پیشنهاد هم برای لیگ برتر دارم که می‌شود بجای حضور اجباری بازیکن جوان در ارنج تیم‌ها، بازیکن امید و زیر ۲۳ سال حتی دو نفر حضور داشته باشد. از طرفی لیگ از ابتدای تابستان آغاز شود تا بازی‌ها در هفته‌های پایانی فشرده نشود. برای ایجاد انگیزه بیشتر برگزاری لیگ حذفی هم در فرصت مناسب پیش از آغاز لیگ برتر پیش‌بینی شود. با حضور محمدرضا پوریا بعنوان نائب رئیس کنفدراسیون بدمینتون آسیا فکر می‌کنم این امکان هم وجود دارد که پیشنهاد برگزاری لیگ متمرکز آسیای میانه و غرب قاره کهن به کنفدراسیون آسیا داده شود چرا که برگزاری این رویداد نقش مهمی در پیشرفت بدمینتون در این منطقه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=135924
  • 94 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.