تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت کبد چرب شایع ترین علت پیوند کبد در ایران خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

5

ضرورت حل مشکل کارتخوان اتوبوس‌ها

  • کد خبر : 135519
  • 28 آذر 1402 - 9:31
ضرورت حل مشکل کارتخوان اتوبوس‌ها
اعضای شورای شهر تهران به گزارش حمل و نقلی کمیسیون حمل و نقل شورای شهر واکنش نشان داده و خواستار حل مشکل کمبودهای حمل و نقلی و ترافیک و آلودگی هوای تهران شدند.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی اقراریان پس از استماع گزارش کمیسیون حمل و نقل شورای شهر توسط تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارشی که از پایانه شرق مطرح کردید جزو دغدغه های بنده است و معاون حمل و نقل قول داده که تا پایان امسال افتتاح شود، گفت: اما با این گزارشات به نظر می رسد این افتتاح دور از ذهن است. هرچند مدتی است که شهرداری تهران، قول می دهد اما شاید به دلیل بدقولی دیگران به وعده اش عمل نکرده است.

وی خطاب به تشکری هاشمی گفت: با توجه به حضور حضرتعالی در سفر چین سوال دارم که آیا در مورد منابع سفر چین با تهاتر ملک در تهران و از ذخایر شهر استفاده شده؟ و آیا با هماهنگی وزارت کشور بوده و چین کار را شروع کرده است؟ مردم همیشه از ما سوال می کنند.

وی ادامه داد: یکی از دانشجویان به من گفت که ای کاش شما با بی آر تی تردد می‌کردید و می دید که کارت خوان ها خراب است و متصدی به ما میگوید این ور و آنطرف بروید تا کارت بزنید و باید بگویم که ما نمایندگان مردم دائما با مشکلات مردم مواجه می شویم و توقع داریم که شهرداری هم پاسخگو باشند اما به نظر می رسد برای مدیران شهری سخت است که پاسخ دهند.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه قطعا حمل و نقل شهر به این بزرگی، مشکلات خود را دارد و خدمات رسانی بدون کمک دولت سخت خواهد بود، گفت: من نیز در جلسات مسائل و مشکلات مشابهی که دراین گزارش اعلام شده را مطرح کردم و مدیران شهری نیز قول حل مشکل را دادند.

آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه منصفانه بگویم چی تحویل گرفتیم و حالا چه کردیم؟ گفت: طبق اسناد۱۸۰۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که تنها ۸۰۰ دستگاه فعال بود؛ اما حالا ۱۹۰۰ اتوبوس فعال داریم و تعداد زیادی قرارداد اتوبوس داخلی و خارجی و هر چه در توان داشته ایم انجام شده است. دقت کنید که در دوران کرونا سیستم حمل و نقلی خوابیده بود و شهر درآمد نداشت و حتی با استقراض حقوق پرسنل را می دادند و امروز پایانه شرق فعال شده و وضعیت امروز نسبت به دوسال قبل کاملا تغییر کرده و این گزارش بسیار خوبی بود و نشان می داد که در این دو سال چقدر پیشرفت حاصل شده است.

سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه گزارش خوب و منصفانه بود و شورا نیز کمک کرد، اظهار کرد: مردم واقعا از وضعیت اتوبوس‌ها شاکی هستند و یکی از مواردی که حتما باید حل شود این است که اتوبوسی که قبلا مستقیم از راه آهن به تجریش می رفت حالا در پارک وی توقف می کند و مردم واقعا یکساعت معطل می شوند و خودم این زمان را چک کردم و باید حل شود.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه این نطق نبود و گزارش کمیسیون بود، افزود: اگر گزارش کمیسیون بود باید معاون هم می‌آمد و معاون که علم غیب ندارد که بیاید و باید مسئولین مربوطه باشند و پاسخ دهند؛ آیا قبلا بهشت برین بوده و الان جهنم است؟ گزارش خوبی بود، اما جنبه های سیاه نمایی هم داشت و این باید در قالب گزارش کمیسیون ارائه می شد تا زوایای نقدها را مدیران شهری پاسخ دهند.

ناصر امانی نیز با تأکید بر اینکه باید اولویت ما حل ترافیک و آلودگی هوا باشد و حالا با ۱۸ ماه تأخیر در اولویت شهرداری تهران قرار گرفته است، گفت: اگر این دغدغه را ۱۸ ماه قبل داشتیم الان اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو آمده بودند و از این بابت عذرخواهی می‌کنیم؛ اما جای سوال است که چرا شماره گذاری ون‌ها باید با تأخیر باشد و یا اتوبوس ها باید زیر آفتاب بماند و یا در مورد شرکت کنترل ترافیک تصمیمات سبب شده که خروجی شرکت کنترل ترافیک این باشد که دوربین‌های کنترل ترافیک این چنین باشد و دو سوم دوربین‌ها غیرفعال باشد؟ ما این روزها را پیش بینی می کردیم و این اشکالات مدیریتی است.

نرجس سلیمانی نیز در مورد وضعیت حمل و نقل گفت: اعتراف و اذعان به متوقف گذاشتن اتوبوس های آماده به کار مصداق بارز عذر بدتر از گناه است، امیدوارم تا بهمن ماه که موعد پاسخگویی شهردار تهران به سوال بنده است مصداق بارز “آفتاب لگن هفت دست و شام و ناهار هیچی نشویم”.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: قرار بود نطق باشد و پیشنهاد می شود با حضور معاون حمل و نقل شهرداری تهران جلسه ای در کمیسیون حمل و نقل برگزار شود و یکماه دیگر هم در صحن شورا نیز در خدمت معاون باشیم.

وی با بیان اینکه وقتی ما آمدیم تقریبا حرکت‌های حمل و نقلی در نقطه صفر بود، گفت: خودروسازان قرار بود ماهی ۵۰ اتوبوس بدهند اما نتوانستند و تنها ۱۷۰ اتوبوس دادند که در مقابل نیازهای تهران هیچ است و وقتی می بینیم که شرکت چینی ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس مورد نیاز ما در عرض چند روز می تواند بدهد خب باید این کمبودها با حرکت تندتری جبران شود تا به شرایط عادی برسیم، مردم باید بدانند که شهرداری به عقیده من تلاش خود را در این زمینه کرده است و شاید هفته ای سه روز وقت شهردار در مورد حمل و نقل است، اما مشکلات و عقب ماندگی‌ها زیاد است.

چمران با بیان اینکه به لطف خدا موضوع را حل کردند و امید است سال آینده شاهد ورود سه رام اول قطار مترو باشیم، ادامه داد: اتوبوس‌ها هم مانند قطره چکانی است که در حوض آب می ریزد؛ چراکه نیاز ما بسیار بیشتر از این است اما تلاش را انجام می‌دهند، منتها رئیس شرکت ایران خودرو دیزل به من گفت که چرا نمی برید و گویا مشکل فنی داشته است و امیدواریم مشکلات را حل کنند و معاون حمل نقل هم به من توضیح دهد که مشکل این اتوبوس‌ها چه هست؟

وی تأکید کرد: مسئله کارتخوان اتوبوس‌ها هم باید حل شود، اما موضوع به فاوا برمیگردد و جالب است که هر مطلبی که به فاوا مربوط می شود، را کسر می آید و هرجایی پای فاوا به میان می آید پایش می لنگد اگر دخالت می کنند، مدیرعاملش ضعیف است و… باید وارد شوند و باید حرکت شهرداری تندتر شود و امیدواریم به عملیات جدی و سریعتر در مورد پایانه شرق برسیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=135519
  • 80 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.