تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران

2

آغاز ثبت‌نام حج تمتع تا ۲ هفته دیگر

  • کد خبر : 135473
  • 27 آذر 1402 - 8:08
آغاز ثبت‌نام حج تمتع تا ۲ هفته دیگر
رییس سازمان حج و زیارت از پیش‌ ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ احتمالا تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ سیدعباس حسینی در شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: این مجموعه آمادگی دارد تا عملیات حج را همراه با عمره پیگیری کند.

ثبت‌نام عمره از ۲۲ آذرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. سازمان حج و زیارت برای حدود ۷۰ هزار نفر سهمیه عمره درنظر گرفته است. درحالی‌که قرار بود این متقاضیان از سه‌شنبه ۲۸ آذرماه به عربستان اعزام شوند، برنامه سفرشان تقریبا تا نیمه دی‌ماه به تعویق افتاد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره تعویق این سفرها گفت: این تصمیم پس از مشورت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اتخاذ و مقرر شد که بستر لازم فراهم و با ظرفیت کامل، دوره‌های سفر عمره آغاز شود.

بنابر اعلام این سازمان، درحال حاضر حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت عمره و حدود یک میلیون نفر در نوبت حج تمتع هستند. نماینده سازمان حج و زیارت که هم‌اکنون در عربستان است، پیش‌تر گزارش کرده بود بخشی از خدمات مورد نیاز زائران برای حج تمتع رزرو شده است.

حمیدرضا محمدی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ نیز در شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت  درباره روند اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۳ هزار نفر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده‌اند، که نسبت به ۹ ماهه مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

محمدی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق به نسبت سال‌های ۹۸ و ۹۷ به ترتیب ۵۴ و ۲۴ درصد رشد داشته است، افزود: تا ۱۶ دی‌ماه نیز برای حدود ۳۰ هزار نفر ظرفیت جدید ایجاد شده است و تاکنون حدود ۵۲۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=135473
  • 55 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.