تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

الزام فولادسازان به اختصاص ۵ درصدی تولید به احداث نیروگاه خورشیدی مجلس دوازدهم بنیانگذار مجلس نوین در ایران صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در ابتدای ۲۰۲۴ ضرورت جرکت به سوی توسعه انرژی پاک هیدروژن ضرورت اتصال دوربین‌های ادارات در لایحه حجاب و عفاف به فراجا تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آینده تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران برنامه شهرداری تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح پارک لاله در زمین‌های اطراف تهران اعلام زمان تمدید قرارداد بازیکنان استقلال رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات در شورای شهر اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه افزایش ابتلا به آسم در ایرانی‌ها جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ممنوعیت حضور بانوان در دیدار پرسپولیس رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا چالش‌های بخش خصوصی فولاد ایران ضرورت رسیدگی به مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور بیماری‌های کبدی از عوارض کاهش وزن سریع فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیاردی در پتروشیمی اعلام تورم نقطه به نقطه فروردین ماه روند صعودی اجاره در بازار مسکن تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران موافقت مجلس با تخصیص یارانه دارو و شیرخشک صنعت فولاد در معرض ورشکستگی شمش ایرانی یاری‌رسان کشورهای همسایه‌ تعطیلی تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده ضرورت تلاش برای حفظ رضایت شهروندان تهران کاهش کودکان کار در پایتخت

1

ضرورت تولید با کیفیت ماشین آلات معدنی

  • کد خبر : 134930
  • 19 آذر 1402 - 11:36
ضرورت تولید با کیفیت ماشین آلات معدنی
مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت بیان کرد: باتوجه به وجود معادن زیاد درکشور، بحث تامین پایدار ماشین آلات معدنی در داخل کشور یک بحث جدی و مهم است

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ جمشیدوند مدیرکل ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت در رابطه ظرفیت تامین داخل ماشین آلات معدنی گفت: معدن یک موضوع بسیار مهم و کلیدی است که غفلت از آن باعث مشکلات عدیده ای در کشور می شود و نگاه بر این است به سمت و سویی برویم که این حوزه مهم تجهیز شود. در همین راستا نشست های متعددی نیز برگزار شده است تا مشکلات حوزه معدن حل شود و به یک راهکار مناسب برسیم.ما توان تولید داخل را با آنچه که ساخته می شود و نه آن چیزی که ادعا می شود به همراه ظرفیت تولید ماشین آلات در داخل کشور را در قالب یک بخش نامه ای تنظیم کردیم تا بخش واردات و تولید مشخص شد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم این صنعت، مدیریت حوزه تولید داخل کشور است و این نگاه که به واسط اینکه فقط تولید انجام شود برای ما قابل پذیرش نیست و میزان عمر ساخت داخل و کیفیت محصول برای ما خیلی مهم است . برخی از اجزای ماشین آلات معدنی که امکان تولید داخل ندارد به مانند موتور و گیربگس و پمپ های هیدرولیک و…. تولید کنندگان موظف به این هستند که از تولید کنندگان سایر کشور ها استفاده کنند و این یک روال معمول در دنیا است و دیگر کشورها نیز از این مورد استفاده می کنند و این نکته مهم برای ما مدنظر بود که از طرف تولید کننده داخلی نیز رعایت شود تا محصول با کیفیت به دست خریدار بخش معدن برسد.

مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت گفت: موضوع دوم که مطالبه جدی ما از تولید کنندگان بود، بحث کیفیت مطرح است که تولید کنندگان، علاوه بر داشتن سیستم های کنترل کیفیت، در حوزه تولید و طراحی و محصول نهایی نیز دقت ویژه ای صورت بگیرد و با گرفتن نظرات مشتریان، کیفیت محصولات دوچندان شود. همچنین ما با پایش نظرات خریداران و کیفیت محصولات را رصد می کنیم و به هیچ عنوان مدافع محصولات بی کیفیت داخلی نیستیم و سخت گیری های لازم صورت می گیرد.

جمشیدوند در ادامه گفت : سومین موضوع در رابطه با تولید داخل بحث مقایسه قیمت های محصولات خارجی با مشابه داخلی و تحت لیسانس هایی که تولید می شود . قیمت تولید کننده داخلی با خارجی باید رقابت پذیر باشد و نباید این قیمت ها متفاوت باشد و خریدار در قیاس با نمونه خارجی مبالغ زیادی بپردازد.

جمشیدوند افزود: نکته چهارم توجه به خدمات پس از فروش در حوزه تولید داخل است و به عنوان یک الزام مورد توجه قرار می گیرد.کیفیت خدمات، سرعت در انجام خدمات، سرعت در تامین خدمات یدکی از نکات مهم در محصولات داخلی است . به طور کلی پشتیبانی و تامین قطعات و تعمیرات در تمام طول عمر برای ما خیلی مهم است تا خریداران را دچار چالش نکند.

وی ادامه داد : نکته پنجم توجه به زمان تحویل ماشین آلات است و تولید محصول نباید زمان طولانی را طی کند و با توجه به توافقی که صورت می گیرد تاخیر ایجاد شود که خریدار بخش معدن دچار خسارت شود.

جمشیدوند در رابطه با ایجاد دانش بومی ساخت تجهیزات معدنی گفت: سیاست هایی نیز امسال ابلاغ کردیم که تولید کنندگان دفاتر طراحی و مهندسی ساخت ایجاد کنند و باید به سمتی حرکت کنند تا دانش طراحی و مهندسی ساخت را در مجموعه خود داشته باشند و زیر ساخت محصول باکیفیت رقابتی را ایجاد کنند تا بتوانند به سمت توسعه صادرات قدم بردارند و به تمامی تولید کنندگان این موضوع ابلاغ شده است. ما ظرفیت خوبی در داخل داریم و با توجه به سیاست های کلی نظام مبتنی بر شعار سال و سیاست وزارت صمت تولید داخل باید مورد توجه قرار بگیرد. ما معادن زیادی در کشور داریم و نیاز به ماشین آلات یک نیاز طولانی مدت است و باید منابع تامین را به صورت پایدار ایجاد کنیم طبق ویژگی هایی که گفته شد تا در آینده دچار چالش نشویم .

وی در پایان گفت: به عنوان مثال برای خرید چند دامپتراک خارجی برای یکی از شرکت های معدنی، تامین منابع مورد نیاز خرید این ماشین آلات، در زمینه پرداخت مشکلات عدیده ای وجود داشت. ما به عنوان کشوری که دارای معادن زیادی هستیم باید یک سیاست و برنامه دقیقی داشته باشیم که علاوه بر معطل نماندن معدنکاری ،تولید داخل نیز به رشد و رقابت پذیری برسد و به حوزه معدن ومعدنکاری در آینده خیلی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=134930
  • 93 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.