تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

0

استقرار بازار آهن و فولاد در مدار رکود

  • کد خبر : 134876
  • 18 آذر 1402 - 10:41
استقرار بازار آهن و فولاد در مدار رکود
بازار ارز برخلاف اینکه اوایل هفته روند صعودی داشت؛ اما به تدریج با نزدیک شدن به پایان هفته، وارد مدار نزولی شد و به نظر می‌رسد پس از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس که در آن یورو جایگزین دلار شده بود، تا حدی فعالان این حوزه را دچار سردرگمی کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ معاملات نشان می‌دهد از  ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۹۵ تن محصول فولادی عرضه‌شده در بورس، ۹۴۱ هزار و ۳۷۶ تن یعنی ۴۳٫۶ درصد به فروش رفتند. در این راستا، با توجه به اینکه میزان رقابت معاملات در هفته جاری، تنها روز یکشنبه بالا بود، قیمت‌ها در بازار آهن نیز روند خوبی را در این روز داشتند.

در واقع ۱۲ آذر ماه حدود ۹۳ درصد محصول عرضه شده که فقط آهن اسفنجی بریکت بود، معامله شد و بر همین اساس، افزایش قیمت جزئی در بازار تیرآهن و پروفیل رخ داد.

از سوی دیگر، سایر روزهای هفته میزان رقابت به کمتر از ۵۰ درصد رسید و به همین دلیل، روند ثابت بازار آهن مجدداً حاکم شد.

استقرار بازار آهن و فولاد در مدار رکود اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

بازار آهن و فولاد در دومین هفته آذر ماه روند حدوداً ثابتی را تجربه کرد، به این صورت که قیمت آهن آلات در برخی از مبادی فروش ثابت اعلام شد؛ اما در برخی حوزه‌ها قیمت‌ها کاهش و برخی از مبادی نیز افزایش داشتند.

بر همین اساس، در هفته جاری ثبات و افزایش محدودی در قیمت میلگرد مشاهده شد؛ در واقع قیمت این محصول در روز چهارشنبه نسبت به روز شنبه تنها ۴۲ تومان افزایش قیمت داشت.

همچنین قیمت تیرآهن در آخرین روز کاری هفته نسبت به اولین روز، ۹۶۳ تومان افزایش قیمت را ثبت کرده است.

از طرفی، قیمت محصولات نبشی و ناودانی از ابتدای هفته در کلیه مبادی فروش ثابت و افزایشی بودند که هر دو محصول در روز چهارشنبه با ۳۰۰ تومان رشد قیمتی همراه شدند.

بازار پروفیل نیز در هفته جاری کمی غیرشفاف و به هم‌ریخته به نظر می‌رسد، در واقع برخلاف روند افزایشی در اولین روز هفته، سایر روزها را در روند نزولی سپری کرد؛ له گونه‌ای که نهایتاً ۶۰۰ تومان نسبت به روز شنبه کاهش قیمت داشت.

همچنین بازار ارز برخلاف اینکه اوایل هفته روند صعودی داشت؛ اما به تدریج با نزدیک شدن به پایان هفته، وارد مدار نزولی شد و طی این مدت قیمت هر دلار تا مرز ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان نیز کاهش یافت. در واقع به نظر می‌رسد پس از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس که در آن یورو جایگزین دلار شده، تا حدی فعالان این حوزه را دچار سردرگمی کرده است.

استقرار بازار آهن و فولاد در مدار رکود اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

در این راستا، افزایش نرخ ارز، کاهش رشد صنایع مصرف‌کننده فولاد مانند ساخت و ساز را به همراه دارد و در نهایت باعث ایجاد رکود در بازار آهن‌آلات می‌شود. با توجه به اینکه روند نوسانی قیمت دلار همچنان ادامه دارد، به نظر می‌رسد خریداران بازار دست نگه داشته‌اند تا نرخ ارز در محدوده مشخصی نوسان داشته باشد. البته ناگفته نماند که با نزدیک شدن به فصل سرما به دلیل کاهش ساخت و سازها، وضعیت رکودی بازار آهن تشدید خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=134876
  • 108 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.