تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار افزایش پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت فرزندان مادران استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی تکمیل زنجیره ارزش مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی امضای تفاهم‌نامه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اجرای مجدد دوچرخه‌سواری در سه‌شنبه‌ها برگزاری رویداد بزرگ دشت غذا در تهران افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه کاهش دما شدید هوای تهران در روز پنجشنبه کاهش تقاضا عامل کاهش قیمت محصولات فولادی افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران رکود صنعت فولاد با قیمت‌های دستوری اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ در مجلس هزاران میلیارد تومان از اموال تهران درحال از بین رفتن مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو ضرورت رسیدگی شهرداری تهران به وضعیت کارگرانش باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی مسجد جامع ارومیه واجد شرایط ثبت در میراث جهانی زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افق تمدنی ایران برای خودکفایی در تولید و صادرات برق موج افزایشقیمت‌ها در محصولات پتروشیمی ضرورت مشارکت مجتمع‌های پتروشیمی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اشتغالزایی برای معتادان متجاهر بهبودیافته پله نوردی باعث افزایش طول عمر حمل و نقل عمومی از موضوعات مهم این دوره شورای شهر تهران جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳ ارتباط مصرف غذاهای ناسالم با اختلالات حافظه وزش باد شدید و رگبار باران در تهران جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام جزییات پیشنهاد دولت برای تغییر حقوق کارگران اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه ضرورت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین

2

تفاهم‌های پتروشیمی بندرامام با شرکتها دانش‌بنیان به قرارداد تبدیل شد

  • کد خبر : 134512
  • 13 آذر 1402 - 13:58
تفاهم‌های پتروشیمی بندرامام با شرکتها دانش‌بنیان به قرارداد تبدیل شد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام از تبدیل شدن تفاهم‌های امضا شده با شرکت‌های داخلی در همایش ارتباط با شرکتهای دانش‌بنیان و فناور خبر داد و گفت: اکنون شرکت‌هایی که در همایش ملی شرکت پتروشیمی بندرامام مشارکت کردند، در شرکت دارای قراردادهای تجاری هستند.

به گزارش افق تهران؛ دکتر انصاری نیک، در حاشیه برگزاری دومین رویداد پتروفن، برگزاری چنین رویدادهایی را قدرت و توان مهندسین ایرانی خواند و اظهار داشت: «رویداد پتروفن ابتکار عمل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که در راستای توسعه ارتباط بین دانش بنیان ها و شرکت های بزرگ پتروشیمی بنیان گذاشته شده است. این رویداد فرصتی است که شرکت های دانش بنیان و شرکت های صاحب دانش و توانمند در ساخت داخل تا بتوانند با مشتریان بزرگ خود و شرکت های پتروشیمی دور هم گرد بیایند و گفت و گو کنند و فرصت هایی را که وجود دارد به توان ساخت داخل و محصولات جدید با توان ایرانی تبدیل کنند.»

ایشان افزودند: «این مهمترین دستاورد رویداد پتروفن است که دومین رویداد امسال برگزار می شود. این مسیر تحت عنوان شعار مسیر نوآوری پتروشیمی است را برای آینده پر از دستاورد می دانم.»

دکتر انصاری نیک در ادامه با اشاره به اقدامات شرکت پتروشیمی بندرامام در راستای توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان گفتند: «ما پیش از رویداد پتروفن همایشی تحت عنوان ارتباط با شرکتهای دانش بنیان و فناور داشتیم که در آن رویداد حدود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان مشارکت کردند. نتیجه آن رویداد ۷۰ موافقتنامه بود که آن شرکت ها امروز در بندرامام فعالیت می کنند و بخشی از تفاهم‌های انجام شده تبدیل به قراردادهای تجاری ساخت داخل شده است.»

ایشان تصریح کرد: «ما دبیرخانه ای برای ارتباط با دانش بنیان ها ایجاد کردیم که امروز فعال است و تیم ما در غرفه رویداد پتروفن مستقر است. حدود ۳۰ نفر یا بیشتر از مدیران و کارشناسان ما در این رویداد حضور دارند تا بتوانند با شرکت های دانش بنیان و شرکت های سازنده ساخت داخل ارتباط برقرار کنند.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام خاطرنشان کرد: «پتروشیمی بندرامام مارکت و بازار بزرگی برای دانش بنیان ها است. من فکر می کنم در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده میلیون دلار قرارداد های دانش بنیان داشته باشیم. برای آینده طرح ریزی بلندی داریم. از جمله اینکه یکی از شرکت های بندر امام با عنوان شرکت خوارزمی بندرامام را به عنوان یک شرکت دانش بنیان معرفی کنیم که متولی حوزه دانش و پتروفن باشد.»

دکتر انصاری نیک داخلی سازی کاتالیست ها را از دیگر دستاوردهای دانشمندان داخلی برشمرد و افزود: «بندرامام یکی از مشتریان شرکت های کاتالیست ساز است. در خصوص کاتالیست ها در سه ماهه اخیر دو قرارداد بزرگ با شرکت های دانش بنیان ایرانی داشتیم که ارزش این قرارداد های ساخت کاتالیست بیش از ۲۰ میلیون دلار است. در واقع ما حمایت کننده شرکت های ساخت کاتالیست هستیم و خود ما مستقیما برای ساخت کاتالیست اقدام نمی کنیم. کار ما ساخت محصولات پتروشیمی است ولی از شرکت های سازنده کاتالیست حمایت می کنیم.»

ایشان در پایان گفتگوی خود با خبرنگاران افزودند: «ما معتقدیم که پتروشیمی ها باید از تولید داخل حمایت کنند. یکی از راه های حمایت از تولید داخل، حمایت از شرکت های دانش بنیان است. شرکت های دانش بنیان توانمندی های بالایی دارند و می توانند نقش مهمی در توسعه صنعت پتروشیمی ایفا کنند.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=134512
  • 44 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.