تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

0

افزایش کیفیت محصولات تولیدی، عامل ماندگاری در بازارهای داخلی و خارجی

  • کد خبر : 134468
  • 12 آذر 1402 - 13:47
افزایش کیفیت محصولات تولیدی، عامل ماندگاری در بازارهای داخلی و خارجی
کیفیت، اصلی‌ترین عامل ماندگاری صنعت و تولید است و کارشناسان صنعت فولاد بر این باورند استفاده از مواد اولیه با کیفیت، رفع عیوب خطوط تولید، دست‌یابی به استانداردهای جهانی، افزایش طرح های ارتقای کیفی از مسیر پژوهش و همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز افزایش کیفیت محصولات تولیدی است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ کیفیت اصلی‌ترین عامل ماندگاری در بازارهای داخلی و خارجی در فضای رقابتی است و افزایش کیفیت محصول تولیدی، علاوه بر افزایش سهم فولادی‌ها در بازار داخلی، به حضور موفق آن‌ها در بازارهای صادراتی منجر می‌شود.

افزایش کیفیت محصول تولیدی، علاوه بر جلب اعتماد مشتریان داخل و خارج، عامل افزایش فروش و حضور موفق در بازارهای صادراتی است و رسیدن به این جایگاه مُستلزم اجرای برخی برنامه ها و تغییرات درون سازمانی به همراه برخی حمایت‌های برون سازمانی است.

شرکت‌های فولادسازی بزرگ اصفهان در چند سال اخیر با اجرای طرح‌های مختلف شناسایی عیوب و رفع مشکلات خطوط تولید، تامین زیرساخت ها و مواد اولیه با کیفیت، افزایش تعامل با شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری توانسته‌اند موفقیت های زیادی را در بخش کیفیت در کارنامه خود ثبت کنند.

باید توجه داشت کیفیت یک مفهوم مطلق نیست و در رهگذر زمان با توجه به تغییر فضای رقابتی و تغییر خواسته‌ها و نیازهای مشتریان، همواره تعاریف جدیدی از کیفیت مطرح می‌شودکه این ایجاب می‌کند روند تعالی کیفیت بصورت مستمر در واحدهای فولادی دنبال شود.

فولادسازان بزرگ استان اصفهان در گام نخست تلاش کردند از مواد اولیه با کیفیت بالا برای تولید استفاده کنند و در بخش خرید و تامین با تهیه مواد اولیه بهتر به‌دنبال جلوگیری از اتلاف هزینه های سازمان هستند.

سرپرست مدیریت امور معادن ذوب آهن اصفهان، در این پیوند استفاده از مواد اولیه با کیفیت را گام نخست برای ارتقای کیفیت برشمرد و گفت: شرکت ذوب آهن از ابتدای امسال در زمینه تامین پایدار مواد اولیه به منظور کاهش تاثیرات نوسان قیمت بازار از طریق ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدامات و برنامه‌ریزی های خوبی انجام داده و تمرکز ما بر تامین ۲ ماده اولیه اصلی و عُمده شرکت یعنی «سنگ آهن دانه بندی» و «زغال سنگ» با کیفیت است.

علی اکبر فلاحتی ادامه داد:بهره‌برداری از «معدن ققنوس یک» در «منطقه سنگان» اُستان خراسان رضوی به عنوان یکی از برترین، باکیفیت ترین و شاخص‌ترین معادن «سنگ‌آهن مگنتیت پلاسری» دنیا با تلاش زیاد در اختیار «ذوب آهن اصفهان» قرار گرفت که این اقدام مهم می تواند سرآغاز بسیار خوبی در تامین «سنگ آهن دانه بندی» با کیفیت موردنیاز شرکت باشد که بر روی کیفیت محصول نهایی اثرگذار است.

وی اظهار داشت: کلیه مزایده‌های معدنی سراسر کشور را به صورت مستمر رصد می کنیم تا از این طریق بتوانیم فرصت‌های معدنی مناسب برای تامین پایدار و با کیفیت مواد اولیه این مجتمع عظیم صنعتی را برنامه‌ریزی نماییم تا مواد اولیه مرغوب در خدمت رُشد و افزایش تولید و کیفیت محصولات کارخانه قرار بگیرد.

فلاحتی تصریح کرد : در بخش زغال سنگ نیز شرکت «البرز شرقی» و «پیشرو معادن» جزو بزرگترین تولیدکنندگان زغال سنگ در سطح کشور هستند که سهامدار اصلی آنها «ذوب آهن اصفهان» است لذا برای تجهیز این ۲ معدن به تجهیزات و امکانات روز و توسعه فعالیت آن‌ها به منظور افزایش تولید، برنامه ریزی کرده‌ایم.

مدیر امور معادن ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: ارتقای سطح ایمنی معادن و امنیت شغلی کارگران نیز در کنار بهبود معیشتی آن‌ها در طرح طبقه بندی مشاغل و رُشد تولید در افق‌های کوتاه، میان و بلندمدت از جمله برنامه های مدیریت امور معادن است که با مساعدت و همکاری سایر بخش ها در دستور کار قرار دارد.

مدیر واحد کنترل کیفی فولاد مبارکه شناخت عیوب خطوط تولید و رفع آن را عامل مهمی در ارتقای کیفیت محصول تولیدی برشمرد و گفت: فولاد مبارکه با توجه به مأموریت و جایگاه خود در صنعت فولاد، به ‌عنوان تولیدکننده یک محصول میانی منطبق بر سفارش مشتری، همواره به‌دنبال ارتقای کیفیت محصولات است و آن را هدف استراتژیک بلندمدت خود قرار داده است.

علیرضا کی‌یگانه ادامه داد: فولاد مبارکه برای رسیدن به اهداف خود در حوزه کیفیت محصولات، برنامه‌ریزی دقیقی برای ارتقای شاخص بازده کیفی را هرساله در دستور کار دارد و براساس برنامه‌های منظم این روند را ادامه می دهد و ما بر این باوریم که رُشد کیفیت یکی از شاخص‌های اصلی پایداری صنایع است و از این رو همواره برای ارتقای آن تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: حضور موفق در بازارهای صادراتی، تولید سهم عُمده ورق فولادی داخلی و سطح رضایت مشتریان از «محصولات فولاد مبارکه» گواه موفقیت این شرکت در نیل به این هدف بوده است.

مدیر واحد کنترل کیفی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد:شاخص کیفی محصولات فولاد مبارکه، آبان امسال به ۹۰.۸ رسید و این عدد نشانگر افزایش ۳.۳ درصدی نسبت به عملکرد ۸۷.۵ درصدی شاخص کیفیت پارسال است.

وی اظهار داشت: افزایش کیفیت ۳.۳ درصدی به دلیل شناخت عیوب بخش‌های مختلف فولادسازی، نورد گرم و نورد سرد بوده است که در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای برطرف‌سازی آن انجام شده است.

مدیر واحد کنترل کیفی فولاد مبارکه افزود: افزایش کیفیت «تختال» با شناسایی و برطرف کردن عیوب حین تولید و ارتقای «پوسته تولید شده» در نورد گرم صورت گرفته که نقش مهم و اساسی در افزایش شاخص کیفی در تولیدات فولاد مبارکه داشته است.

کی‌یگانه یادآور شد: فولاد مبارکه در زمینه شاخص بازده کیفی در سال جاری جلوتر از برنامه عمل کرده و هرچند شاخص کیفی برای سال جاری معادل شاخص سال گذشته در نظر گرفته شده بود، ولی در هشت ماهه امسال، افزایش ۳.۳ درصدی نسبت به سال گذشته ثبت شد.

هرچند فولادسازان بزرگ استان اصفهان ، با رفع عیوب خطوط تولید و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت به دنبال جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها هستند ولی به این مهم نیز توجه دارند که همکاری با دانشگاه ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش طرح‌های ارتقای کیفی از مسیر پژوهش جایگاه ویژه ای در افزایش کیفیت محصول تولیدی دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در رابطه با همکاری صنعت فولاد با دانشگاه‌ها گفت: تعامل با دانشگاه‌ها یکی از بهترین راه کارها برای ارتقای کیفیت محصول تولیدی است و مسائل پژوهش و توسعه (R&D) در فولاد مبارکه چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته و تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ طرح اتمام یافته در زمینه‌های مختلف با دانشگاه‌های کشور داریم.

یحیی پالیزدار ادامه داد: تاکنون سعی کرده‌ایم بخشی از «اکوسیستم نوآوری» کشور که دانشگاه‌ها هستند را حمایت و با آن‌ها تعامل داشته باشیم و در این مسیر به نتایج خوبی نیز رسیده ایم.

وی اظهارداشت: صنعت فولاد باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای استفاده از فناوری‌های روز بهره ببرد چراکه فناوری هر روز در حال تغییر است و ما برای پایداری باید با این تغییرات، حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تصریح کرد: آسیب‌شناسی نارضایتی صنایع و دانشگاه‌ها از ارتباط بین این ۲ نهاد نشان می‌دهد، دلیل اصلی عدم رضایت دوطرف هم‌جهتی و هم‌گرایی است و وقتی اهداف و برنامه‌های هر دوطرف هم‌گرا و هم‌جهت باشد می‌توان از منابع در جهت رسیدن به اهداف قابل لمس و مشترک استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه در خصوص کلان روندها و آینده با مجموعه‌های دانشگاهی صحبت کنیم بخش قابل توجهی از نارضایتی‌ها و ارتباطات مستمر حل خواهد شد و دانشگاه‌ها باید فضا داشته باشند تا تحت فشار استرس صنعتی قرار نگیرند و از طرفی برای خودمان ارزش افزوده تعریف کنیم.

پالیزدار گفت:فولاد مبارکه ۲ کلیدواژه «تحقیق» و «توسعه» را به سبد ارتباطات اضافه کرده و کارکرد مراکز نوآوری نیز همین است و سعی داریم هم‌گرایی و نقطه تمرکز ایجاد کنیم و از این رو فرایند تخصیص گرنت‌های ناظر به آینده را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری گفت: در دانشگاه اصفهان شتاب‌دهنده فناوری‌های برتر(هایتک) مستقر داریم و مرحله بعدی فعالیت ما این است که از شرکت‌های نوپای دانشگاهی استفاده کنیم و با سرمایه‌گذاری روند توسعه و رُشد آن‌ها را تسریع کنیم.

وی تاکید کرد:تنها در مرکز نوآوری دانشگاه اصفهان ۸۰ پایان‌نامه پذیرفته شده و ۱۴۰ پایان‌نامه ثبت‌شده برای صنعت فولاد وجود دارد و رویکرد ما تعامل حداکثری با اعضای هیات علمی است و همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا از همه ظرفیت‌ها برای افزایش تولید و کیفیت محصول استفاده کنیم.

مدیرکیفیت فراگیر ذوب‌آهن اصفهان در این پیوند به ایرنا گفت:روزهای گذشته با توجه به گُستره تولیدات «ذوب آهن اصفهان» و بمنظور تسهیل در صادرات محصولات تولیدی، دور جدید ممیزی مراقبتی تمدید گواهینامه «همولوگیشن آلمان» توسط «الکساندر بایر» سرممیز موسسه «پریف اشتال»، در کارگاه ها و مدیریت‌های مرتبط انجام گردید که با توجه به عدم مشاهده هیچ گونه عدم انطباقی، گواهینامه یاد شده تمدید اعتبار شد.

محمد صدری ادامه داد: با تمدید «گواهینامه همولوگیشن» مطابق با استاندارد DIN ۴۸۸ آلمان در واقع تایید کیفی مجوز صادرات «محصول میلگرد ذوب آهن اصفهان» به کشور آلمان و سایرکشورهای اروپایی، انجام شد.

وی یادآور شد:ممیزی مراقبتی گواهینامه «استاندارد DIN ۴۸۸ آلمان» در ذوب آهن اصفهان با مشاهده اَسناد، فرایندها و دستورالعمل‌های تولیدی و در نهایت بازدید از واحدهای تولیدی و پشتیبانی با موفقیت انجام و در نتیجه آن گواهینامه مربوطه تمدید اعتبار شد.

وی خاطرنشان کرد:مجموعه ذوب آهن اصفهان مصمم است با ادامه تلاش‌ها، تولید محصولات شرکت را مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی و با رعایت تمامی الزامات استمرار بدهد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در خصوص دستیابی این واحد فولادی به فناوری تولید ورق‌های مخازن CNG خودرویی در روزهای گذشته گفت: برای نخستین‌بار در کشور طراحی و تولید ورق‌های مخازن CNG خودرویی که می بایست ملاحضه های کیفی در آن بصورت ویژه انجام شود، در فولاد مبارکه انجام شد.

غلامرضا سلیمی ادامه داد: تولید گریدهای ویژه با وجود همه ملاحظاتی که در زمینه طراحی و تولید کیفی دارند از اهداف راهبردی فولاد مبارکه است و به این منظور در حوزه‌های مختلف، نیاز مشتریان شناسایی می‌شود و از حداکثر توانمندی‌های موجود برای رفع این نیازها با تولید محصول با کیفیت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز فولاد مبارکه موفق شد در حوزه‌ گریدهای عملیات حرارت‌پذیر، خودرویی، انتقال آب و سایر حوزه‌ها موفقیت‌های قابل‌توجهی کسب کند و به دستاوردهایی برسد که در ادامه فرایند تولید، از آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی افزود:آزمون‌های تحمل آسیب، شامل آزمون گلوله، آزمون سقوط و تصادف به همراه آزمون چرخه عُمر در تولید مخازن CNG ضروری است و مخازن CNG در دنیا، دارای متوسط فشار کاری ۲۵۰ بار هستند که برای انجام تست‌های اصلی در شرکت‌های تولید مخازن، از تست‌های ویژه‌ای با نام «آزمون ترکیدگی» (Burst test) استفاده می‌شود که در آن فشار مخازن را تا حد «۵۰۰ بار» افزایش می‌دهند تا استحکام مخزن و ایمنی آن در مقابل فشارهای بالا موردتأیید قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=134468
  • 94 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.