گوشت قرمز و سفید با تورم بین ۱۰۰ تا ۱۰۷ درصد رتبه اول تورم را در گروه خوراکیها و آشامیدنیها به خود اختصاص داده است .
به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، بر اساس آخرین آمار اعلامی مرکز آمار از تغییرات نرخ تورم روند افزایشی آن همچنان ادامه داشته و با افزایش ۳.۶ درصدی در اردیبهشت به ۳۴.۰۲ درصد رسیده است.
شاخص کالا و خدمات در اردیبهشت امسال نیز به نسبت مدت مشابه سال پیش (تورم نقطه به نقطه) به ۵۲.۱ درصد رسیده که نشان می دهد خانوارهای ایرانی به طور متوسط ۵۲.۰۱ درصد بیشتر از اردیبهشت ۱۳۹۷ برای خرید همان کالا و خدمات هزینه کردند.
اما با بررسی جزئیات تورم در بین کالا و خدمات متوجه می شویم که کمترین میزان تورم را گروه آموزش با ۲۱.۰۳ درصد داشته است و بالاترین درصد هم مربوط به سبزیجات با حدود ۱۳۶ درصد بوده است.
در گروه خوراکیها و آشامیدنیها که تورم ۵۲٫۱ درصدی را در اردیبشهت ماه تجربه کرده است،گوشت همچنان در رتبه بالا قرار داشته و بین ۱۰۰ تا ۱۰۷ درصد در گوشت قرمز و سفید گزارش شده است.
در گروه میوه و خشکبار تورم ۱۱۲ درصدی، روغنها و چربیها ۵۶ و در گروه شیر، پنیر و تخم مرغ نیز تورم ۴۷ درصدی در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته گزارش شده است.
مبلمان و لوازم خانگی با ۸۳.۲ درصد بالاترین نرخ تورم در گروه کالایی را به خود اختصاص داده و همچنین تورم ۷۵.۷ درصدی در حوزه تفریح و فرهنگ نسبت به اردیبهشت سال گذشته ثبت شده است.
انتهای پیام/