تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

0

عدم تاثیر اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آلودگی هوا

  • کد خبر : 134115
  • 07 آذر 1402 - 9:17
عدم تاثیر اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آلودگی هوا
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور به وظایف قانونی خود در موضوع هوای پاک عمل کنند و به اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی توجه داشته باشند، در کوتاه‌ترین زمان آثار و نتایج مثبت آن نمایان خواهد. شد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران؛ علی حدادی با اشاره به تشدید معضل آلودگی هوا، با تاکید بر ضرورت اجرای قانون در این حوزه، بیان کرد: هوای پاک نیاز همه مردم است و یکی از مولفه های مهمی که سازمان محیط زیست برای مقابله با معضل آلودگی هوا باید به آن توجه کند، اقدامات پیشگیرانه است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف مهم سازمان محیط زیست، نظارت کامل بر مجموعه های مختلفی است که با فعالیت های خود تاثیر منفی بر کیفیت هوا دارند، اظهار کرد: صنایع آلاینده باید در فعالیت های خود به استانداردهای تعریف شده توجه داشته باشند. یکی دیگر از بخش های تاثیرگذار در تشدید آلودگی هوا، خودروهای فرسوده هستند که نوسازی این خودروها حائز اهمیت است.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل تشدید معضل الودگی هوا، ریزگردها هستند که منابع طبیعی می تواند در مهار آنان نقش داشته باشد. پس مهم‌ترین مولفه اقدام به موقع است و اگر هر دستگاهی به وظایف قانونی خود به موقع عمل کند، آثار مثبت آن را خواهیم دید.

این عضو کمیسیون امور داخلی خاطرنشان کرد: دولتمردان مسئولیت دارند بر عملکرد دستگاه‌ها نسبت به وظایف قانونی خود در این حوزه نظارت کنند چراکه اگر نظارت درستی صورت گیرد و اقدام به موقع انجام شود، ما شاهد تشدید و گسترش معضل آلودگی هوا نخواهیم بود. از سوی دیگر باید با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

حدادی در پایان گفت: متاسفانه یکی از ایرادهایی که در سطح کشور به ویژه در مقابله با معضل آلودگی هوا وجود دارد، این است که اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی مغفول مانده است. اگر همه دستگاه های اجرایی در سطح کشور به وظایف قانونی خود در حوزه هوای پاک عمل کنند در کوتاه ترین زمان آثار و نتایج مثبت آن نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=134115
  • 136 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.