محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران متافو در گفتگو با سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص اقدامات شرکت اظهارداشت: فولاد مبارکه تلاش کرده با رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته در نمایشگاه حاضر شود و امروزه شرکت فولاد مبارکه تبدیل به هلدینگی شده که در حوزههای مختلفی فعالیت کرده است.
وی افزود: سعی کردیم در فولاد مبارکه با رویکرد متفاوتی ظاهر شویم، تا بازدیدکنندگان در بازدید از غرفه فولاد مبارکه با دستاوردهای جدید مواجه شوند که کلاس آموزشی است و شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت پیشران و به عنوان موتور محرکه اقتصاد در حال حرکت است که سایر شرکتها میتوانند از اقدامات شرکت فولاد مبارکه الگوبرداری کنند و تلاش بر این است که رویکرد نوآورانه داشته باشیم و نمایشگاه فرصت خوبی است تا سایر شرکتها مسیر حرکت را مشاهده کنند و به نوعی جلوه ای از جهاد تبیینی مددنظر مقام رهبری است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص فعالیت در حوزه دانش بنیان گفت: پس از دو دهه که تلاش بر بهره برداری حداکثری از ظرفیتها بوده است و هدف دسترسی به دانش بومی سازی تجهیزات بوده و امروز در حال فعالیت با رویکرد دیگری با نگاه به آینده هستیم و در حوزه خلق ارزش افزوده از طریق شرکتهای نوآور و دانش روز و دستیابی به فن آوریهای روز صنعت فولاد این مسیر را طی خواهیم کرد و بنابراین سرمایه گذاری جدی را در حوزه شرکتهای دانش بنیان انتخاب کردیم.
وی ادامه داد: بیش از صد شرکت فعال را بررسی کردیم، شرکت هایی که در حال فعالیت با فن اوری های روز دنیا هستند و پنج حوزه اصلی را در زنجیره فولاد در دستور کار قرار دادیم، حوزه آب، انرژی و اقتصاد چرخشی، صنعت توسعه محصول و فرآوری مواد کم عیار و پایداری تولید تجهیزات و مواد مصرفی این پنج حوزه را تشکیل میدهند تا با تکیه بر این ۵ حوزه به دانش فناوریهای روز دست یابیم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: در چند دهه اول به دنبال گفتمان بهره برداری بودیم، در واقع رسیدن به دانش بهره برداری. امروزه به مدد این رویکردها علی رغم مشکلاتی که در حوزه آب، برق، گاز و حمل و نقل وجود دارد با صد درصد ظرفیت مشغول کار هستیم. گفتمان دوم مورد نظر فولاد مبارکه، بومی سازی بود که امروزه به ۹۰درصد بومی سازی رسیدیم، اما گفتمان امروز گفتمان نگاه به آینده و خلق ارزش از طریق تکنولوژیهای جدید، نوآوری و دانش روز است که با سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان این هدف را پیگیری میکنیم و در حال حاضر هدف این است که ۲۰درصد از درآمدهای فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ از کسب و کارهای جدید انجام شود.
وی بیان کرد: یکی از راهبردهای اصلی توسعه محصول با ارزش افزوده بالاتر است. رقبای زیادی را در عرصه بین المللی و داخلی داریم که به تولید محصولات مشابه ورود کردند و رویکرد این است که راه را برای ورود رقبای جدید باز کنیم و به عنوان مجموعه پیشرو به تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر ورود کنیم، محصولاتی شامل ورق الکتریکی، ورقهای apa, ورقهای مورد نیاز خودروهای جدید که از سال گذشته تولید این محصولات را آغاز کردیم، سال گذشته ۱۴محصول جدید را عرضه کردیم، امسال هم تا کنون ۷محصول جدید را به بازار عرضه کردیم و این روند ادامه دارد.
طیب نیا در پایان خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه نشان داده پویایی لازم برای رقابت با سایر کشورها را داشته و حتی در این صنعت چند قدم از آنها جلوتر بوده است و پیشرو است و میتوانیم جایگاه بالاتر هم دست یابیم.
انتهای پیام/