تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تغییر سیاست عراق در وابستگی به گاز ایران اعلام نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها در اسفند ۱۴۰۲ نارضایتی فولادی‌ها از مشکلات زیرساختی سامانه نیما چالش جایگزینی مدیران انتسابی بجای نیروی ماهر در فولادسازان بزرگ ضرورت جلوگیری از افزایش شدید قیمت خودرو مخالفت مجلس با کاهش ساعت کار زنان به ۲۰ ساعت در هفته کاهش نرخ بیکاری تا پایان دولت تاثیر مثبت خواب بر دفع سموم بدن ضرورت ارئه گزارش شهرداری به شورای شهر درخصوص هزینه‌ها تداوم بارش پراکنده باران در تهران تا جمعه تذکر عضو شورای شهر درباره حادثه پله برقی میدان میوه وتره‌بار پیاده روی بهترین روش حفظ سلامت قلب تاخیر در بهره‌برداری از پایانه جدید شرق رونمایی از الواح هخامنشی همزمان با هفته میراث فرهنگی برگزاری جشن‌ خیابانی از میدان ولیعصر تا هفت‌تیر در دهه کرامت افزایش ظرفیت تولید متانول کشور به بیش از ۱۴ میلیون تن ۳ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور از محل صادرات مشتقات نفتی اعلام شرایط دریافت وام ۳۰۰ میلیونی برای مستاجران جزئیات ساخت خط ۹ متروی تهران برنامه شهرداری تهران برای استفاده از دوچرخه‌ جزئیات اجرای بخش‌نامه کاهش عوارض صادرات محصولات زنجیره فولاد افزایش خطر سکته مغزی با عصبانیت آمادگی ۵ سرمایه‌گذار برای تولید بنزین از متانول اعمال موانع و محدودیت‌های تولید فولاد ایران دومین تولیدکننده بزرگ سوخت‌های مایع موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح احکام مالیاتی جزئیات تصویب لایحه کاهش ساعت کار ادارات دهان اولین عضو نشان‌دهنده ابتلا به آلزایمر ضرورت برگزاری جلسه هم‌اندیشی درخصوص قرارداد چین انتقاد عضو شورای شهر از شهرداری تهران ضرورت ارتباط مستقیم نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر تهران جزئیات مرمت آرامگاه کوروش شکایت مجدد باشگاه استقلال از ۲ پرسپولیسی اعلام شرایط برگزاری امتحانات نهایی ترکیب احتمالی استقلال برای مصاف با فولاد خوزستان ظهور بیماری‌های ویروسی و عفونی بعد از مصرف توت فرنگی

2

چالش‌های فراوان در صنعت فولاد برای مصرف ۴ درصد گاز کشور

  • کد خبر : 133768
  • 04 آذر 1402 - 14:12
چالش‌های فراوان در صنعت فولاد برای مصرف ۴ درصد گاز کشور
عضو انجمن نوردکاران بیان کرد: دومین صنعت اقتصادی کشور که بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار ارزآوری دارد، به دلیل مصرف تنها ۴ درصد گاز در اولویت بندی قطعی‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ احمد رضوی نیک در رابطه با وضعیت گاز فولادی‌ها در زمستان اظهار کرد: وزارت نیرو قول‌هایی به صنایع ویژه به فولادسازان در خصوص تأمین گاز و برق پایدار داد که متاسفانه به نتیجه نرسید. در این راستا، وزارتخانه در سال‌های اول و دوم با تقاضا و خواهش از حامل‌های انرژی صنایع کم می‌کرد و در سال سوم که پارسال بود، با قدرت تمام و دستوری برق و گاز فولادی‌ها را قطع کرد.

وی ادامه داد: در واقع برخلاف اصل ۴۴، موازین قانونی و عرفی و دستورالعمل‌هایی که وزارت صمت ابلاغ کرده بود، شرکت نیرو به صورت یکطرفه درباره گاز صنایع تصمیم‌گیری کرد.

عضو انجمن نوردکاران تصریح کرد: از طرفی، وزارت نیرو برای تأمین گاز پایدار طرحی عنوان کرد که براساس آن، قرار شد به واحدهای فولادی چند حوزه گازی معرفی کنند و گازهای سرمشعل را این صنایع برای خود جذب و انرژی مورد نیاز را تأمین کنند. در این بین سوالی مطرح می‌شود که هزینه این گاز را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟

به گفته رضوی نیک، برای تأمین گاز مستمر، قراردادهای طولانی مدت بسته شده و انشعاب گازی به واحدهای فولادی فروخته شده است که با این وجود قطعی‌ها در کارخانجات ادامه دارد.

وی با اشاره به میزان مصرفی گاز فولادسازان، افزود: در زنجیره فولاد از احیاکنندگان تا نوردکاران، مصرف گاز تمام زنجیره ۳۷ میلیون متر مکعب و مصرف کل کشور نیز به حدود ۸۶۵ میلیون متر مکعب می‌رسد که البته در مقدار ذکرشده، بخش صادراتی به کشورهای اروپایی و سایر کشورها در نظر گرفته نشده است.

عضو انجمن نوردکاران در پایان خاطرنشان کرد: دومین صنعت اقتصادی کشور که بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار ارزآوری دارد، به دلیل مصرف تنها ۴ درصد گاز در اولویت بندی قطعی‌ها قرار می‌گیرد. بر همین اساس، یک نابرابری و تبعیض وجود دارد که می‌توان گفت دولت دست خود را در جیب صنایع کرده و توجهی به وضعیت به وجود آمده ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=133768
  • 113 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.