تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

2

الحاق ایران به کشورهای سازنده واگن مترو

  • کد خبر : 133505
  • 01 آذر 1402 - 9:43
الحاق ایران به کشورهای سازنده واگن مترو
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: ایران به جمع تولیدکنندگان واگن مترو ملحق شده است و از حالا به بعد این آمادگی وجود دارد تا واگن ها به مرحله تولید رسیده و برای الحاق به شبکه حمل و نقل ریلی عملیاتی شود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، به برگزاری جلساتی با رییس جهاد دانشگاهی مبنی بر شناخت ظرفیت های تولید واگن های مترو در داخل کشور اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: در این جلسات ابعاد مختلف این اقدام مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به فضای مطلوبی که در این خصوص ایجاد شده، زمینه اخذ مجوز و تأییدیه ها از شرکت های تخصصی بین المللی فعال در این حوزه صورت گرفته و خوشبختانه می توان امیدوار بود که به زودی شاهد ساخت قطار ملی با همکاری شرکت مترو تهران و دیگر دستگاه های مرتبط باشیم.

وی با ابراز خوشحالی از دستیابی به چنین موفقیتی، افزود: تعداد کشورهای تولیدکننده واگن های مترو در دنیا اندک است و خوشحالیم که ایران به جمع تولیدکنندگان واگن مترو ملحق شده است  و از حالا به بعد این آمادگی وجود دارد تا واگن ها به مرحله تولید رسیده و برای الحاق به شبکه حمل و نقل ریلی  عملیاتی شود.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های چشمگیر ایران در بسیاری از موضوعات، به خصوص مسائل نظامی و دستیابی به آخرین تکنولوژی های تسلیحاتی روز دنیا، به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و در این باره گفت: دیدیم و شنیدیم که به همت جوانان این مرز و بوم، ایران در ساخت و تولید چنین محصولات پیشرفته و ارزنده ای که تکنولوژی آن تنها در اختیار دو یا سه کشور است دست پیدا کرده و به مرحله اجرا درآورده است.
وی اضافه کرد: قطعاً دستیابی به چنین تکنولوژی می تواند توان بازدارندگی و قدرت نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی را بالا برده و از هرگونه فکر تجاور به خاک وطن جلوگیری کند.
چمران، همچنین به بیانات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص وقایع اخیر فلسطین و کشتارهای وحشیانه صهیونیست ها اشاره کرد و با بازگو کردن فرازهای مهم فرمایشات رهبری عنوان کرد: « قضایای غزه بسیاری از حقایق مکتوم را برای مردم دنیا آشکار کرد که یکی از این حقایق، طرفداری سران کشورهای غربی از تبعیض نژادی است. صهیونیست‌ها خود را نژاد برتر می‌دانند و بقیه آحاد بشر را، نژاد پَست به حساب می‌آورند و به همین دلیل است بدون احساس ناراحتی وجدان، چندین هزار کودک را به قتل رسانده‌اند.»
وی یادآور شد: بارها در فضای مجازی دیده شده که  وقتی این قوم منحوس اقدام به کشتارهای مختلف من جمله کودک کشی می کنند؛ از این اقدام سخیف خوشحالی و پایکوبی و شادی می کنند. اینها مسائلی بود که در دهه های گذشته فقط آن را شنیده بودیم ولی باور پذیر نبود. اما امروز با انتشار تصاویر آنان کاملاً خوی وحشیانه این رژیم عیان شد و عملاً باور می کنیم که چنین رفتارهایی حقیقت داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد جدی از ادامه دار بودن سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر اروپایی و مراجع بین المللی خاطر نشان کرد: شمار شهدای غزه از ۱۳ هزار و سیصد نفر فراتر رفته که بیش از ۵ هزار نفر آن کودک و بیش از ۳ هزار نفر آن از زنان بی دفاع هستند و زمانی که در مکان های امنی مانند بیمارستان ها، کلیساها، مساجد و… پناه گرفته بودند؛ مورد بمباران وحشیانه اسرائیلی ها قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
وی با ذکر این نکته که مردم مقاوم فلسطین و غزه همچنان در مقابل ددمنشی ها، همچون کوه ایستاده اند و اسرائیل با این خوی وحشی گری نشان داد که به هیچ موضوع بشری و انسانی پایبند نیست؛ گفت: مایه تأسف مجامع جهانی است که همچنان در مقابل چنین کشتاری سکوت اختیار کرده و چشمشان را به این نسل کشی بستند و چه بسا کشورهایی که نه تنها واکنشی نسان نداده اند بلکه در حمایت از این کشتار به این رژیم کمک های مالی و تسلیحاتی نیز می کنند.
چمران ادامه داد: مردم همین کشورها به رغم بی انصافی و چشم بستن دولت هایشان به روی این فجایع به پا خواستند و تظاهرات مفصلی برپا کردند. در کشورهایی همچون امریکا، استرالیا، اندونزی، مالزی و یا حتی در قلب انگلیس و شهر لندن مردم بیدار در حمایت از مردم فلسطین شعار سر دادند و وحشی گری های اسرائیلی ها را محکوم کردند؛ فریاد های مردم لندن واقعا شنیدینی است و تجمع مردم در مقابل منزل جو بایدن، دروغگو و یا تظارات چندصد هزار نفری در مقابل کاخ سفید که باید کاخ سیاه نامید؛ دیدنی است.
وی تأکید کرد: متأسفانه در این بین سکوت برخی کشورهای عربی و به ظاهر اسلامی است که در مقابل جنایات این رژیم واکنشی نشان ندادند هم دردناک است؛ اگر چند جا اعلام محکومیت کردند صرفاً محکوم کردن ظاهری و لسانی بوده که این کافی نیست؛ باید از کشورهایی همچون عراق و یمن بیاموزند که چطور در مقابل ظلم، به پا خواسته است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان ضمن آرزوی پیروزی و نصرت برای ملت بزرگ فلسطین از همه ملت ها و دولت های مسلمان خواست تا بصیرت کافی را در مواجهه حق و باطل داشته باشند و در زًمره مدافعان حق و حقیقت قرار گیرند.
ناجوانمردانه است که برخی تاکسی ها در روزهای بارانی کرایه‌ها را افزایش می‌دهند 
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به ترافیک در تهران به دنبال بارش باران و اضافه دریافت تاکسی‌های اینترنتی در این شرایط، اظهار کرد: این تاکسی‌ها معمولی بودند و علاوه بر تخلف، بی معرفتی کرده‌اند که کرایه‌ها را افزایش داده‌اند.
وی افزود: از گذشته در خاطر داریم که در زمان گرفتاری مردم به داد یکدیگر می‌رسیدند نه در شرایط عادی؛ حالا می‌بینیم برای اندکی درآمد بیشتر، کرایه‌ها را افزایش می‌دهند و این ناجوانمردانه است.
چمران با بیان اینکه نرخ تمام وسایل نقلیه باید از سوی شورای شهر تعیین شود؛ خاطرنشان کرد: اگر تاکسی‌های اینترنتی به مردم اجحاف نمی‌کنند؛ ما مخالفتی نداریم که کار خود را انجام دهند. اما در سرویس مدارس و شرایط بارندگی خود را نشان دادند. اگر این تاکسی‌ها در لندن با این حجم از بارش بودند باید مدام کرایه بیشتر دریافت می‌کردند. اگر هوا برفی باشد می‌خواهند کرایه‌ها را دو برابر کنند.
وی همچنین تصریح کرد: مطالعات برای نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی انجام شده اما کافی نیست. با وزارت کشور نیز باید موضوع را حل کنیم تا در صحن ارائه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سامانه دقیقی نیاز داریم تا نرخ  کرایه در روزهای بارانی را تشخیص و تمیز دهد؛ گفت: نباید شرایطی ایجاد شود که مردم دچار گرفتاری شوند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=133505
  • 95 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.