تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

0

عدم امکان ذخیره سازی گاز در صنایع فولادی

  • کد خبر : 133489
  • 30 آبان 1402 - 12:45
عدم امکان ذخیره سازی گاز در صنایع فولادی
رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد، بیان کرد:به نظر نمی‌رسد فولادسازان بتوانند در واحدهای خود منبع ذخیره گاز داشته باشند.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ نادر سلیمانی با بیان اینکه امکان ذخیره سازی گاز برای شرکت‌های فولادی وجود ندارد، اظهار کرد: فولادی‌ها همانطور که در نیروگاه برق به دولت کمک می‌کنند و قبول کردند برای تولید حداقل ۲ هزار مگاوات برق نیروگاه بزنند، در خصوص بحث میعانات گازی نیز قبول کردند در صورتی که به آنها میدان گازی تحویل دهند، حاضر به سرمایه‌گذاری خواهند بود. بر همین اساس، به نظر نمی‌رسد فولادسازان بتوانند در واحدهای خود منبع ذخیره گاز داشته باشند.

وی ادامه داد: بارها این مسئله گفته شده که در صورتی که بحث گاز و برق صنایع به موقع تامین نشود، حداقل ۱۰ تا ۱۲ درصد تولید نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت و از برنامه تولید عقب می‌افتیم. در این راستا، امسال که در فولاد باید به حدود ۴۰ میلیون تن تولید می‌رسیدیم، کماکان در مرز ۳۰ تا ۳۳ میلیون تن متوقف شده‌ایم که علت اصلی آن کمبود گاز و برق در تابستان و زمستان است.

رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: از طرفی، کمبود انرژی در صنایع در حوزه صادرات و افزایش قیمت‌های داخلی تأثیرگذار است؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت با تداوم این روند، به مرور بازارهای صادراتی را از دست خواهیم داد. همچنین بخش مسکن در رکود کامل قرار دارد و این درحالیست که از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید شده حداکثر می‌توان ۱۶ میلیون تن آن را در بازار داخلی مصرف کرد.

به گفته سلیمانی، کماکان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد تولیدات داخلی، شرایط صادرات دارند که به دلیل نبود برنامه مشخص در این حوزه و تعرفه‌های غیرمنطقی، در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی با بیان اینکه نیازهای ارزی فولادسازان تأمین نمی‌شود، گفت: در صورتی که وزارت صمت قصد دارد به فولاد به عنوان یک کالای صادرات محور نگاه کند، باید در ساختار اساسی صادرات تجدیدنظر جدی داشته باشد. همچنین بانک مرکزی نیز باید در سیاست‌های مالی خود برای صنایع بازنگری کند؛ چرا که طبق ابلاغ بانک مرکزی تمام واحدهایی که صادرات دارند، باید ارز خود را به صورت نیمایی به بانک بفروشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=133489
  • 52 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.