تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

2

تولید واگن‌های پیشرفته شرق آسیا در جنوب تهران

  • کد خبر : 133255
  • 27 آبان 1402 - 9:19
تولید واگن‌های پیشرفته شرق آسیا در جنوب تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: با طرف چینی توافق کردیم آنها تجهیزات لازم را بیاورند تا بخشی از ۶۳۰ دستگاه واگن‌ موضوع قرارداد با چین را در تهران بسازیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ محسن هرمزی عصر جمعه اظهار کرد: علاوه بر تولید واگن‌های پیشرفته شرق آسیا قراردادی نیز برای انتقال آخرین تکنولوژی بوژی قطار مترو امضا کردیم که مقرر شد این فناوری را با هزینه پایین در اختیار ما قرار دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در این دوره مدیریت شهری معادل ۶ دوره گذشته واگن وارد تهران می‌شود، جزییات جدیدی از سفر اخیر شهردار تهران به چین را تشریح کرد.

وی افزود: در این سفر، توانستیم قرارداد مهم خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو را بعد از ۶ سال وقفه به سرانجام برسانیم و تعداد واگن‌های موضوع قرارداد را نیز به ۷۹۱ دستگاه افزایش دهیم.

هرمزی تاکید کرد: طبق قرارداد، اولین رام قطار بعد از ۲۳ ماه باید به ایران تحویل داده می‌شد اما با مذاکرات و پیگیری‌هایی که انجام دادیم، توافق شد اولین قطار را ۱۲ ماه بعد به ما تحویل بدهند.

وی ادامه داد: از سهم ۲ هزار واگن تعیین تکلیف شده از سوی دولت، یک هزار و ۵۰ واگن سهم تهران است که قرارداد ساخت ۶۳۰ دستگاه را با ۲۵ درصد افزایش به ۷۹۱ دستگاه رساندیم.

هرمزی یادآور شد: برای ۶۳۰ دستگاه، ال سی باز کرده‌ایم و برای ۱۶۱ دستگاه باقی‌مانده، خط اعتباری داریم اما ال سی جداگانه باید باز کنیم و انتظار داریم دولت در این زمینه نیز همچون گذشته کمک کند تا بتوانیم همه ۷۹۱ دستگاه واگن را در زمان مقرر تحویل بگیریم.

وی اظهار کرد: علاوه بر واگن‌هایی که از چین تحویل می‌گیریم، پیگیر واگن ملی هم هستیم و قرار است ۱۱۳ دستگاه واگن ملی تولید کنیم.

هرمزی گفت: ساخت واگن ملی را به مرحله نهایی رسانده‌ و تست‌های آخر آن را نیز انجام داده‌ایم و یک شرکت اروپایی که در تست واگن در دنیا شهرت دارد، تست نهایی را انجام داده و تأییدیه لازم را صادر نموده است.

وی اضافه کرد: با احتساب ۱۱۳ دستگاه واگن ملی و ۷۹۱ دستگاه واگن که با چین قرارداد بسته‌ایم، در مجموع ۹۰۴ دستگاه واگن را تعیین تکلیف کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برای ۲۵۹ دستگاه واگن باقی‌مانده از سهم هزار و ۵۰ دستگاه واگن نیز با دو شرکت چینی تفاهم‌نامه امضا کردیم و امیدواریم دولت برای انعقاد قرارداد این ۲۵۹ واگن نیز حمایت کند، افزود: اگر این قرارداد هم نهایی شود، مجموع واگن‌ها به یک هزار و ۱۶۳ دستگاه خواهد رسید این در حالیست که از ابتدای خدمت‌رسانی مترو در اسفند ۱۳۷۷ تاکنون، یک هزار و ۱۶۹ دستگاه واگن داشته‌ایم و صرفا در دوره ششم مدیریت شهری تقریبا معادل این تعداد یعنی یک هزار و ۱۶۳ دستگاه واگن اضافه می‌کنیم.

هرمزی با بیان اینکه به عبارتی در این مدت کوتاه به اندازه ۲۵ سال گذشته واگن تأمین کرده‌ایم که با ورود این واگن‌ها، میانگین سر فاصله حرکت قطارها در همه خطوط مترو به سه دقیقه می‌رسد و معطلی طولانی مسافران در ایستگاه‌های مترو پایان می‌یابد، تاکید کرد: یکی دیگر از دستاوردهای سفر چین، انعقاد قرارداد برای توسعه کارخانه واگن‌سازی تهران است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=133255
  • 99 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.