تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

معرفی برترین موزه‌ها در ۳۰ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کاهش شدید دما در تهران رشد درآمد حوزه شهری نشان اعتماد مردم به دوره ششم مدیریت شهری ظهور رقیب جدید برای ایران در بازار میلگرد شوراها مددکار مدیران شهری مجلس یازدهم مؤسس مجلس نوین در کشور اشتغال مستقیم۱۴۳ هزار نفر در صنعت پتروشیمی اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت افتتاح دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه‌ شهید چمران توصیه‌هایی برای پیشگیری از افزایش فشار خون چالش ورود ماشین آلات معدنی جدید به معادن مجوز مجلس به شناورسازی تقویم آموزشی مدارس و دانشگاه ها تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان اخذ مجوز ۲ خط تراموا در تهران بخشنامه‌ای برای سرکوب صادرکننده به نفع واردکننده تداوم رکود در سیاست‌های ارزی صادرات فولاد تعطیلی شنبه‌ها باعث افزایش مراودات اقتصادی با جهان راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان وضعیت قرمز پرسپولیس در حساس‌ترین هفته‌های لیگ رای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد استقلال و پرسپولیس انتشار کارت امتحانات نهایی از امشب حضور واگن‌های چینی از بهمن ماه در تهران جزئیات معاملات مسکن شهر تهران در سال جدید مکاتبه با موزه کویت برای استرداد تابلوی مظفرالدین شاه ساخت ۴۹ کیلومتر مترو در ۳۲ ماه اخیر افزایش صادرات صنایع معدنی به مرز ۱۳.۷ میلیارد دلار افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به ۵.۲ همت تاثیر مصرف کافئین قبل از خواب بر سلامتی اعلام قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی از سوی شهردار تهران اصلاح جداول بودجه ۱۴۰۳ ضرورت تصویب تفریغ بودجه در شورای شهر نقاط قوت و ضعف شهرداری تهران در تفریغ بودجه ۱۴۰۱ تعطیلی شرکت‌های فولادی با تداوم روند فعلی فولاد ایران در بازارهای جهانی کاهش نرخ تورم سالانه به ۳۸.۸ درصد نفت باعث غفلت از معادن استان خوزستان موافقت مجلس با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت

2

اعلام جزئیات افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال آینده

  • کد خبر : 133190
  • 25 آبان 1402 - 9:04
اعلام جزئیات افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال آینده
همواره میان افزایش حقوق کارمندان و میزان رشد حداقل دستمزد کارگران رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. اعداد ۲۰ تا ۲۷ درصد برای رشد حقوق و دستمزد در شرایطی از سوی مقامات اعلام می‌شود که تورم همچنان بالاتر از ۴۵ درصد است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران؛ در حالی تدوین لایحه بودجه سال آینده در دستور کار قرار داد که اخبار منتشر شده حکایت از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دارد.

همواره میان افزایش حقوق کارمندان و میزان رشد حداقل دستمزد کارگران رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. اعداد ۲۰ تا ۲۷ درصد برای رشد حقوق و دستمزد در شرایطی از سوی مقامات اعلام می‌شود که تورم همچنان بالاتر از ۴۵ درصد است.

در این شرایط، سوال این‌جاست که چه میزان افزایش حقوق را برای گذران زندگی و پیشگیری از کوچک شدن سفره خانوار کافی می‌دانید؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: دولت و مجلس اصلا به رفاه و آرامش و آسایش کارکنان دولت و مردم فکر نمی‌کنند و دغدغه این موضوع را ندارند.

کاربر دیگری تصریح کرد: از اونجایی که تصمیم‌گیری برای حقوق‌بگیران طبق تورم امسال برای افزایش حقوق سال بعد است، یعنی یک‌سال از تورم عقب هستند، اگر این موضوع بتواند دغدغه‌ای برای مسوولین ایجاد کند، باید بالاتر از تورم افزایش حقوق صورت گیرد که بتواند جوابگوی افزایش تورم سال جاری پوشش داده شود

کاربری عنوان کرد: شما وقتی یک درخت یک متری در حال رشد داری که سالی یک متر رشد می‌کنه، اگر یهک نردبان نیم متری داشته باشی که بتونی سالی نیم متر بلندترش کنی، درسته که نردبانت ۱۰۰ درصد رشد داشته، ولی بازم نمی‌تونی بری بالای درخت. پس چیزی که مهمه رشد درخته نه طول نردبان. حالا شما هر سال هی میخوای نردبان رو بلندتر کنی، در صورتی که از رشد درخت غافلی.

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: تا وقتی دولت کسری بودجه و ناکارامدی‌اش را با ایجاد تورم از جیب مردم برمی‌دارد، هر افزایشی بی‌فایده است ولی با این وجود اگر منصفانه بگوییم با توجه به افزایش‌های یک سومی نسبت به تورم در چند سال اخیر برای آنکه قدرت خرید مردم حداقل به سال ۹۹برگردد، حقوق فعلی لااقل باید دوبرابر شود.

کاربری تصریح کرد: حداقل حقوق کارگر بدون مزایا و غیره به نرخ تورم و غیره الان ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است درصورتی که الان حداقل حقوق کارگر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه است یعنی افزایش ۳۵ درصدی نیاز است تا به روز شود بعد برای سال اینده ۲۰ درصد لحاظ شود.

کاربر دیگری تاکید کرد: حداقل ۴۰ درصد افزایش حقوق لازم هست تا بتوانیم با تورم و شرایط موجود زنده بمانیم. مدت‌هاست ما زندگی نمی‌کنیم بلکه فقط توانسته‌ایم زنده بمانیم.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=133190
  • 64 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.