تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تداوم روند کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت تصمیم جدید دولت درباره اجرای طرح کالابرگ مجوز ساخت سازه جدید در بافت سنگلج تا ۱۲ متر ارتفاع جزئیات حذف سایت «تهران من» شهرداری تهران پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس ضرورت اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در اوایل سال آینده تشکیل شورای بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی اعلام زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران الزام فولادی‌ها به فروش با ارز نیمایی ضرورت توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران فولادی‌ها در معرض ورشکستگی احضار نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فشارخون بالا قاتل خاموش واکنش باشگاه استقلال به برکناری خطیر ضرورت توجه به سلامت کبد با بالا رفتن سن رگبار و رعد و برق از امروز در تهران سرقت خودرو با قیچی آرایشی زنانه زیر ۱۰ ثانیه راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴ نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بهداشتی عمومی شهر گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا ثبت جهانی کاشی هفت رنگ اصفهان کاهش شدید تمایل خرید محصولات فولادی ایران ضرر ۳ میلیارد دلاری صادرات فولاد با وضعیت ارز موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان آسیب ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن ضرورت تبدیل متانول به بنزین در کشور مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه ارائه خدمات مشاوره رایگان به رانندگان تاکسی ممنوعیت افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان درست مصرف ماست در کودکان آخرین وضعیت قرارداد با چین برای توسعه حمل و نقل عمومی ضرورت آغاز مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما

3

راهکارهای شهرداری برای گشایش گره‌های ترافیکی پایتخت

  • کد خبر : 132552
  • 17 آبان 1402 - 13:25
راهکارهای شهرداری برای گشایش گره‌های ترافیکی پایتخت
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: بر این اساس در گام نخست با تغییر الگوی شبکه تردد، گره‌های ترافیکی را برطرف کرده و در گام بعد نسبت به انجام اصلاحات هندسی اقدام می‌ کنیم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران؛ سید حسین حسینی‌نژاد روز چهارشنبه از روان‌سازی ترافیک و رفع نقاط حادثه‌خیز به عنوان ۲ وظیفه اصلی اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک نام برد و گفت: در بخش ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، پس از انجام بازدیدهای مستمر و منظم میدانی از این نقاط در هر منطقه توسط کمیته‌های تخصصی با حضور نماینده پلیس راهور آن منطقه، مسائل و مشکلات نقاط مربوطه شناسایی و مورد بررسی قرار می‌گیرد و همچنین به منظور ایمن‌سازی آنها، اصلاحات هندسی مورد نیاز یا تغییر الگوی شبکه تردد در آنها به اجرا در می‌آید.

وی با اعلام اینکه در بخش روان‌سازی ترافیک نیز با انجام اقدامات زیرساختی و از طریق تغییر الگوی شبکه تردد به دنبال رفع گره‌های ترافیکی هستیم، گفت: منظور از گره ترافیکی، نقطه‌ای است که منجر به پس‌زدگی ترافیک به دیگر معابر شهری می‌شود و ما با تغییر الگوی شبکه تردد که شامل اقدامات مهندسی از قبیل یک‌طرفه یا دوطرفه کردن و راست‌گرد یا چپ‌گرد کردن خیابان است، نسبت به روان‌سازی عبور و مرور اقدام می‌کنیم.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران همچنین با تأکید بر اینکه انجام اصلاحات هندسی، زیرمجموعه وظایف ایمنی و شامل انواع اقدامات محدودکننده در شبکه تردد است، خاطرنشان کرد: این اقدامات زمانی‌ اجرا می‌شوند که تغییر الگوی شبکه تردد، پاسخگوی جریان ترافیک عبوری نباشد.

موضوع گره گشایی از ترافیک پایتخت یکی از دغدغه های اصلی شهروندان است و ضروری است مدیریت شهری با همکاری سایر دستگاه های مربوطه اقدامات جدی در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=132552
  • 74 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.