تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جلب اعتماد مردم در مدیریت شهری مقدمه رشد شهر جزئیات طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو تخصیص اعتبار برای مرمت دومین بنای خشتی ایران بهینه‌سازی مصرف انرژی از راهبردهای مهم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ افزایش تولید در صنعت فولاد در گرو تأمین انرژی تصویب ایجاد شعبه رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران حذف گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب معیارهای افزایش شهریه مدارس غیردولتی پیش‌بینی قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ تغییر فرمول تعیین حقوق کارگران زیان ۳ میلیارد دلاری صنعت فولاد خام‌فروشی عامل اصلی کاهش ارزش صادرات فولاد زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان ضرورت تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها جزئیات ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی محرومیت قطعی ستاره‌های استقلال و پرسپولیس تصمیم نکونام برای بازیکن استقلال وضعیت نگران کننده تورم در سال ۱۴۰۳ فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران قیمت آپارتمان در شرق تهران ضرورت شفاف‌سازی شهریه مدارس غیردولتی موافقت نمایندگان با لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران راهکارهای پیشگیری از ابتلا سندرم ناخن زرد افزایش تولید فولاد خام ایران ضرورت تک نرخی شدن ارز برای پیشرفت فولاد کشور ساخت بزرگراهی جدید در تهران تخلف افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه جزئیات طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن تعطیلی تمرینات استقلال پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴

6

محرومیت تهران در سرانه‌های آموزشی و درمانی

  • کد خبر : 132027
  • 11 آبان 1402 - 10:04
محرومیت تهران در سرانه‌های آموزشی و درمانی
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در تهران از نظر سرانه‌های بهداشت و درمان، آموزش، خدمات عمومی در بسیاری از موارد محروم هستیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران؛ سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در تذکر پیش از دستور با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر صهیونسیتی مدام در حال حمله به فلسطین است، گفت: در رابطه با پیروزهای مستمر فلسطین و مظلومیت آنها در مقاومت باید در تریبون‌های رسمی صحبت کرد چرا که امروز حتی در ایالات متحده نیز برای فلسطین راهپیمایی می‌شود.

علیرضا نادعلی همچنین در بخش دیگری با اشاره به اینکه هرات جگرگوشه ایران بوده از شهرداری تهران کمک به زلزله‌زدگان این منطقه را درخواست شد و افزود: زلزله‌ای که در هرات رخ داده باعث وضعیت خاص برای مردم شده و باید به ملت افغانستان کمک کرد هرچند طی ایام گذشته فیلم‌هایی در فضای مجازی برای بزرگنمایی و ایجاد مشکل در کشورمان منتشر شد ولی نباید یاری دادن به مردم هرات را فراموش کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو اظهار کرد: امیدوارم این روند تا آخر دوره تداوم داشته باشد چون اینقدر این کارها مهم بوده که هر دو بار با حضور رییس‌جمهور افتتاحیه‌ها انجام شده است.

توسعه حمل و نقل عمومی اولویت مشترک شهرداری و شورای شهر تهران

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور تاکید کرد: شهرداری توسعه حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده و به عنوان اولویت مشترک با شورای اسلامی شهر تهران باید از برنامه‌های انجام شده در این راستا تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امروز بهره‌برداری از هشت کیلومتر از خطوط مترو را شاهد و قرارداد خرید اتوبوس نیز منعقد شده و باید تقدیر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم توجه بیشتر به اصل ۱۰۰ قانون اساسی از سوی سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری اضافه کرد: در تهران از نظر سرانه‌های بهداشت و درمان، آموزش، خدمات عمومی در بسیاری از موارد محروم هستیم؛ مقیاس محلی یعنی درمانگاه و پلی‌کیلینک و در بسیاری از مناطق نداریم.

امانی با اشاره به کمبود مدارس در مقطع دبستان و دبیرستان در بسیاری از مناطق شهر گفت: بسیاری از معارضان در حال خلع ید آموزش و پرورش از مدارس هستند و بعد آن مکان را رها کرده که به محلی برای تجمع معتادان متجاهر تبدیل می‌شود.

وی در بخش دیگری ادامه داد: در مقیاس محلی حداقل اگر شعبه بانک در مناطقی از شهر کم داریم باید عابربانک برای خدمات دهی به شهروندان داشته باشیم.

وی یادآور شد: بر اساس قانون اساسی همه سازمان‌ها باید برنامه‌ریزی کرده و خدمات شهری خود را به صورت یکپارچه‌ و در مقیاس محله‌ای به مردم ارایه دهند که وظیفه نظارت بر این امور نیز به شورای شهر واگذار شده است.

توقع بیشتر از شهرداری برای هفته فرهنگی تهران

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور تاکید کرد: در هفته تهران قرار داریم، توقع از شهرداری خیلی بیشتر از اقدامات انجام شده بود چون اجرای برنامه‌های هفته تهران باید خیلی پربارتر بود.

وی خبر داد: خانه اتحادیه بعد از هفت سال که آماده بهره‌برداری بود به دلایل سیاسی افتتاح نشد که امید است هفته آینده افتتاح شده و مردم بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: برای هفته کودک نیز باید برنامه‌های بیشتری برگزار می‌شد هر چند دهکده کودکی در پارک شهر اجرای برنامه دارد ولی جای مجموعه‌های دیگر غیر از شهرداری خالی هست و باید آنها نیز درگیر می‌شدند.

آب روی فلسطینی‌ها بسته شد

مهدی پیرهادی نیز با تسلیت برای شهادت مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: آب بر روی فلسطینی‌ها بسته شده و آنها را محدود کردن و باید از طریق سازمان کنفرانس اسلامی برای این موضوع چاره‌اندیشی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: حتما کشورهای عربی ناراحت می‌شوند که نوامیس اسلامی تحت فشار افراد غیرمسلمان قرار بگیرند اینکه یک کشور غاصب آب و برق را روی فلسطین ببندد، قابل قبول نیست.

پیش‌بینی ورود یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید

جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور گفت: اتفاقات مثبتی در حوزه حمل و نقل رخ داده و مردم در آینده نزدیک از اضافه شدن به ظرفیت مترو استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برآورد می‌شود حدود یک هزار و ۳۰۰ دستگاه جدید و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بعد از تعمیرات اساسی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده شوند.

تشکری هاشمی با اشاره به بهره‌برداری از چهار ایستگاه مترو در روز جاری اظهار کرد: موضوع توسعه خطوط مترو در دوره پنجم مدیریت شهری مورد غفلت قرار گرفت ولی با همت شرکت مترو افتتاح این ایستگاه‌ها امروز عملیاتی شد؛ آنها با جان و دل برای خط ۶ و هفت کار کردند.

رییس کمیسیون عمران حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: با اراده و اقدام جهادی می‌توان چنین اتفاقات خوبی را رقم زد؛ قطعا قدردان زحمات انجام شده در این زمینه هستیم.

در این جلسه همچنین دو دستور کار «اصلاحیه مصوبه تعیین حق بهره‌برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران» مورد بررسی و گزارش حسابرسی شورا در خصوص عملکرد مالی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سازمان زیباسازی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=132027
  • 70 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.